بررسی اثر تبلیغات و ترفیع قیمت بر ارزش ویژه برند

مقاله بررسی اثر تبلیغات و ترفیع قیمت بر ارزش ویژه برند

مقاله بررسی اثر تبلیغات و ترفیع قیمت بر ارزش ویژه برند مطالعه موردی: بانک پاسارگاد شهر قم (تحقیق تبلیغات و بازاریابی) در قالب پی دی اف و قابل ویرایش و در ۸ صفحه گرد آوری شده است. در زیر به مختصری از عناوین و چکیده آنچه شما در این فایل دریافت می کنید اشاره شده است.

چکیده: 
هدف از این پژوهش بررسی چگونگی تاثیرگذاری تبلیغات و نیز ترفیع قیمت بر روی ارزش ویژه برند بانک پاسارگاد شهر قم و ابعاد مختلف ان مانند کیفیت ادراک شده، تداعی برند، وفاداری به برند و در نهایت آگاهی از برند بوده است. نتایج حاصل از این بررسی نشان داده است که فعالیت های تبلیغاتی و نیز ترفیعی مربوط به قیمت دارای ارتباط و تاثیرات مثبت بر ارزش ویژه برند در بانک ها بوده اند. از این رو به منظور تقویت ارزش نام و نشان تجاری در بانک ها ضروری است مدیران بانکی بر روی عوامل مذکور دقت لازم را اعمال نمایند.

کلیدواژه‌ها:
تبلیغات، ترفیع، برند، بانک

مقدمه
برند، مکانیسمس است برای دستیابی سازمان ها به مزیت رقابتی است (وودز، ۲۰۰۰) طبق تعریف انجمن بازاریابی آمریکا برند عبارت است از یک نام، واژه، علامت، طرح و یا ترکیبی از آنها که برای شناسایی فروشنده یا گروهی از فروشندگان و متمایز کردن کالا ها و خدمات آنها از کالاها و یا خدمات سایر رقبا به کار می رود (بانسزبک،۲۰۰۶).

آگاهی از میزان تاثیر هر یک از ابعاد بر تداوم و ترویج ارتباط مشتریان، بانک ها را در بهینه کردن برنامه های بازاریابی خصوصا در زمینه مدیریت نام و نشان تجاری و اثر بخشی تبلیغات یاری می کند و از هزینه کردن منابع در جهت رشد سهم بازار و گسترش نام و نشان تجاری حمایت می کند با نگاهی گذرا به وضعیت و موضوعات مربوط به آن در نظام بانکی ایران متوجه می شویم که این موضوع تا حدودی خدمت گمشده و سر گردان به شمار رفته که نیاز به توجه جدی و فوری در سطح خرد و کلان دارد (روستا،۱۳۸۶).

مشتریان برای برند های محبوب خود ارزش زیادی قائل هستند و بازاریابان نیز با آگاهی از این موضوع در پی تقویت این مفهوم در مراحل مختلف موضع یابی برند می باشد(آکر،۱۹۹۱) برند های محبوب دارای ارزش نمادین و احساسی در نزد مصرف کنندگان هستند تا انجا که این ارزش ها در ترجیحات مصرف کنندگان در انتخاب یک برند ویژه تاثبر به سزایی دارند جایگاه سازی موفق یک برند نیازمند سنجش و ارزیابی مدل هایی است مه قادرند خصوصیات خاص یک برند را از میان سایر ویژگی هایی که در سایر نام های تجاری مرتبط وجود دارد را جدا ساخته و مشخص سازند(زاجونس، ۱۹۸۲) کارایی در مدیریت برند، وفاداری مشتریان را در پی خواهد داشت. در برخی موارد، مدیران در کنار تبلیغات رسانه اس گسترده، با افزایش ارتباطات مستقیم و تعامل با مصرف کنندگان در پی حفظ وفاداری مصرف کنندگان هستند. وفاداری به یک برند موجب کسب مزیت های بازاریابی مهمی مانند کاهش هزینه، قدرت و نفوذ تجاری بیشتر، عدم تاثیر پذیری مصرف گنندگان در برابر موضع یابی رقبا و کسب سود بیشتر می شود.

راهنمای استفاده:
مناسب جهت استفاده مدیران و دانشجویان رشته مدیریت
در قالب PDF


فرمت فایل: PDF

تعداد صفحات: 8

پس از ثبت دکمه خرید و تکمیل فرم خرید به درگاه بانکی متصل خواهید شد که پس از پرداخت موفق بانکی و بازگشت به همین صفحه می توانید فایل مورد نظر خورد را دانلود کنید. در ضمن لینک فایل خریداری شده به ایمیل شما نیز ارسال خواهد شد. لینک دانلود فایل به مدت 48 ساعت فعال خواهد بود.


مطالب مرتبط