گزارش کارآموزی شرکت سازگار بنای دز

دانلود مقاله کارورزی با عنوان دانلود گزارش کارآموزی شرکت سازگار بنای دز در قالب ورد و قابل ویرایش و در ۵۴ صفحه گرد آوری شده است. در زیر به مختصری از آنچه شما در این فایل دریافت می کنید اشاره شده است.


تاریخچه شرکت :
شرکت سازگار بنای دز در تاریخ ۱۱/۷/۱۳۷۷ تأسیس شد . سهام‏داران این شرکت مهندس عبدالرحمن بیدمال و آقای عبدالرسول اندرراد می‏باشند که ضمناً آقای اندر راد به عنوان رئیس هیئت مدیره نیز مشغول فعالیت می‏باشند .

مجموعه فعالیت‏های گذشته :
۱- اجرای دو دهانه کلوزت ۶۴ اینچ در محور اهواز – آبادان .
۲- اجرای هفت دهانه سیفون به اندازه ۵۲ اینچ در جاده اروند کنار- آبادان
۳- کلینیک تخصصی بیمارستان امام علی (ع) واقع در تیپ ۲ دزفول .
۴- اجرای شبکه فاضلاب پادگان پشتیبانی منطقه ۶ به قطر ۴۰۰ میلی‏متر
۵- احداث دو بلوک چهار طبقه ۳۲ واحدی به کاربرد مسکونی در پشتیبانی منطقه ۶ دزفول

مقاله‏های در حال ساخت
۱- بنای یادمان شهدای شهرستان دزفول واقع در میدان شیخ انصاری با ۴۰/۲۷ متر ارتفاع و از نوع اسکلت بتنی .
۲- اجرای حسینیه بزرگ ثارالله به مساحت ۶۰۰ مترمربع واقع در جاده ساحلی رو به روی بقعه رودبند . این ساختمان نیز با اسکلت بتنی می‏باشد .

پی‏کنی در زمین‏های کلنگی ودج و زمین‏های نرم
پی‏کنی در زمین‏های کلنگی ودج و زمین‏های نرم باید مطابق اندازه‏های داده شده در نقشه‏ها و دستور کارها انجام گیرد .
چنانچه جنس زمین اقتضا نماید جهت جلوگیری از ریزش سطوح گود برداری شده و طبق دستور کارهای صادره از طرف دستگاه نظارت چوب بست لازم انجام خواهد شد و مسئولیت اجرای صحیح عملیات از نظر مسائل فنی و اجرایی با پیمانکار بوده و در صورت هر گونه خرابی و ریزش به هزینه پیمانکار و با نظارت مهندسین مشاور وضع زمین به حالت طبیعی باز گرانده می‏شود .

خاکریزی
خاکریزی ممکن است روی سطوح خاکبرداری شده یا روی زمین طبیعی پس از برداشتن خاک نباتی انجام می‏شود و سپس باید آبپاشی و تا تراکم ۹۵% به روش آشومدیفیه کوبیده شود . چنانچه خاک حاصل از خاکبرداری و گود برداری با توافق مهندسین مشاور برای استفاده در خاکریزی‏ها مناسب تشخیص داده شود می‏توان از آن استفاده نمود و در غیر این صورت مصالح جدید یا ترکیبی مناسب از مصالح جدید و مصالح موجود را که دانه‏بندی پیوسته‏ای تشکیل دهند می‏توان استفاده نمود .
مصالحی که در خاکریزی‏ها بکار می‏رود باید کاملاً تمیز بوده و فاقد مواد آلی گیاهی و مواد نامساعد دیگر باشد . مصالح خاکریزی باید در قشرهای حداکثر ۲۰ سانتی‏متر پخش و تسطیح و تا رطوبت اپتیمم مرطوب و با غلطک مناسب کوبیده شود. میزان کوبیدگی مورد نیاز در کلیه قشرهای خاکریزی باید از ۹۵% تراکم به روش آشو مدیفیه اصلاح شده کمتر نبوده و در هر حال طبق دستور کارهای صادره از طرف دستگاه نظارت باشد .

تهیه مصالح خاکریزی
مصالح خاکریزی شامل مصالح طبیعی ( مخلوط رودخانه‏ای یا ترکیبی از شن و ماسه ) بدون گل و لای و لجن و روئیدنی‏ها و خاک نباتی و مواد مضر دیگر باشد و جنس دانه‏های تشکیل دهنده آن سخت و با دوام باشد .

بتن چیست ؟
بتن در مفهوم بسیار وسیع به هر ماده یا محصولی که از یک ماده چسبنده با خاصیت سیمانی شدن تشکیل شده باشد اتلاف می‏شود . این ماده چسبنده عموماً حاصل فعل و انفعال سیمان‏های هیدرولیکی و آب می‏باشد . حتی امروزه چنین تعریفی از بتن شامل طیف وسیعی از محصولات می‏شود . بتن ممکن است از انواع مختلف سیمان و نیز پوزولانها ، سرباره کوره‏ها ، مواد مضاف ، گوگرد ، مواد افزودنی ، پلیمرها ، الیاف و غیره تهیه شود . هم چنین در نحوه ساخت آن ممکن است از حرارت ، بخار آب ، اتوکلاو ، خلاء ، فشارهای هیدرولیکی و متراکم کننده‏های مختلف استفاده شود . در اینجا سعی می‏شود از بتنی صحبت شود که مخلوطی از سیمان و آب و سنگدانه و در نهایت مواد افزودنی است .
اولین سؤالی که در این‏جا مطرح است این است که ارتباط بین مواد تشکیل دهنده مخلوط بتن چیست ؟ سه امکان وجود دارد : ابتدا ممکن است تصور شود که اصل ماده ساختمانی ماده چسبنده‏ای است که از هیدراتاسیون سیمان و آب ناشی شده است و سنگدانه‏ها به عنوان مواد ارزان و پر کننده این ماده چسبنده می‏باشد . امکان دوم این است که سنگدانه‏های درشت به عنوان سنگ‏های بنائی که توسط ملات به هم پیوسته‏اند در نظر گرفته شود و این ملات ، دوغاب سیمان و سنگدانه‏های ریزدانه باشد . امکان سوم این است که بتن بعنوان ماده‏ای از فاز مختلف یعنی سیمان هیدراته شده و دانه‏های سنگی در نظر گرفته شود .
بنابراین خواص بتن به خواص هر یک از فازها و فصل مشترک این دو فاز بستگی دارد . هر یک از نظریات دوم و سوم محدودیت‏هایی داشته و می‏توانند برای بیان رفتار بتن به کار روند ، لیکن در نظریه اول این مسائل وجود ندارد . اگر تصور شود که می‏توان سیمانی ارزانتر از سنگدانه‏ها نیز تهیه کرد ، این سؤال پیش می‏آید که آیا می‏توان سیمان و آب را به تنهایی به عنوان یک ماده ساختمانی ( بتن ) به کار برد ؟ پاسخ قطعاً منفی خواهد بود و علت آن تغییرات حجمی بالای خمیر سیمان می‏باشد . جمع شدگی خمیر خالص سیمان تقریباً به ۱۰ برابر جمع شدگی بتنی با ۲۵۰ کیلوگرم سیمان در مترمکعب می‏رسد . همین مسائل برای خزش و وارفتگی نیز مطرح است . علاوه بر این حرارت زیاد تولید شده ناشی از مصرف سیمان به مقدار زیاد ، به خصوص در آب و هوای گرم به سبب ایجاد ترک خواهد شد . هم چنین مشاهده می‏شود که سنگدانه ما نسبت به خمیر سیمان در مقابل حملات مواد شیمیایی پایدارترند اگر چه خمیر سیمان ینز در این محیط‏های خورنده نسبتاً پایدار است . بنابراین صرف نظر از قیمت ، مواد سنگی در بتن بسیار مفید خواهند بود

فهرست مطالب
فهرست تاریخچه شرکت
پی کنی در زمینهای کلنگی و دج و زمین های نرم
خاکریزی
تهیه مصالح خاکریزی
بتن چیست ؟
مواد تشکیل دهندهء بتن
دانه بندی بتن
نمونه برداری و آزمایش
اختلاط آزمایشی
پایایی ( دوام ) بتن
نسبت آب به سیمان
کارایی بتن
اسلامپ
حمل بتن
تدارکات پیش از بتن ریزی
متراکم  کردن بتن (ویبراتور)
کار با ویبراتور ( دستگاه لرزاننده )
بتن با کیفیت خوب
آب
مواد مضاف
فنداسیون
عملکرد فنداسیون
انواع شالوده ها
علل استفاده از فولاد
انئاع فولاد مصرفی در بتن
حفاظت وانبار کردن فولاد
میلگرد گذاری ساده شالوده‌ها
میلگرد انتظار در پی طبقات
پوشش بتن میلگردها
حداقل سطح میلگرد در شالوده های بتنی
شناژ افقی تحتانی ( شناژ رابطبین فنداسیون )
ستون و عملکرد آن
انواع ستون از نظر شکل مقطع
پی صفحه ای
نکاتی که باید در بتن ریزی سازه‌ها مسلح رعایت کرد.
بتن ریزی در هوا گرم
بتن ریزی در هوای سرد
بتن ریزی داخل شبکه
قالب بندی (مقدمه )
نقش قالب بندی
هدف ازقالب بندی
انواع قالب
شمع فلزی
هزینهء قالب بندی
مواد آزاد کننده قالب
باز کردن قالب
انواع سیمان
حداقل مقدار سیمان
بتن و بتن آرمه
مقاومت بتن
بتن با حباب هوا
ویژگی ‌های مهم بتن
بتن ریزی با دستگاه
معایب وجود هوا در بتن
وسایل تراکم


فرمت فایل: WORD

تعداد صفحات: 54

پس از ثبت دکمه خرید و تکمیل فرم خرید به درگاه بانکی متصل خواهید شد که پس از پرداخت موفق بانکی و بازگشت به همین صفحه می توانید فایل مورد نظر خورد را دانلود کنید. در ضمن لینک فایل خریداری شده به ایمیل شما نیز ارسال خواهد شد. لینک دانلود فایل به مدت 48 ساعت فعال خواهد بود.


مطالب مرتبط