صفحه اصلی پرسش و پاسخ پشتیبانی تماس با ما
صفحه نخست  » گزارش کارآموزی  »  گزارش کارآموزی سیستم های توزیع الکتریکی

گزارش کارآموزی سیستم های توزیع الکتریکی

دانلود گزارش کارآموزی سیستم های توزیع الکتریکی مقاله کارورزی برق سیستم های توزیع انرژی الکتریکی دانلود کتاب سیستم توزیع انرژی الکتریکی جزوه سیستم های توزیع انرژی الکتریکی جزوه سیستم توزیع انرژی الکتریکی کتاب سیستم های توزیع انرژی الکتریکی سیستم توزیع انرژی الکتریکی چیست درس سیستم های توزیع انرژی الکتریکی کتاب سیستم توزیع انرژی الکتریکی

Electrical distribution systems

 

موضوع : سیستم های توزیع الکتریکی

فهرست مطالب
تاسیسات الکتریکی
آشنایی کلی با سیستم قدرت الکتریکی .
تاریخچه
تولید و مصرف انرژی الکتریکی
وظیفه شبکه الکتریکی
انتقال و توزیع انرژی الکتریکی
سیستم انرژی الکتریکی
طراحی سیستم توزیع
عوامل موثر در طراحی سیستم
پیش بینی بار
عوامل موثر پیش بینی بار
توسعه پست
برخی عوامل موثر در توسعه پست
انتخاب مکان پست
عوامل موثر در انتخاب مکان پست
روند مکان یابی پست
سایر عوامل
عوامل موثر بر برآورد هزینه توسعه سیستم توزیع
تکنیک های نوین طراحی سیستم توزیع
مدل های طراحی سیستم توزیع
شبکه های توزیع و پخش انرژی
اشکال مختلف شبکه های توزیع انرژی
الف) شبکه باز
مزایا:
معایب:
ب) شبکه های بسته
۱- شبکه از دو سو تغذیه
۲- شبکه حلقوی
۳- شبکه ستاره ای
۴- شبکه شانه ای
۵- شبکه های تار عنکبوتی یا غربالی
تجهیزات و لوازم توزیع انرژی
ساختمان و کاربرد هادیها
عایق هادی ها
قدرت انواع ترانس های شبکه توزیع
مفتول های شبکه فشار ضعیف
انواع مقره:
بازو های تیر (تراورز)

آشنایی کلی با سیستم قدرت الکتریکی .
تاریخچه
فکر استفاده از منابع انرژی موجود در طبیعت در راه انجام مقاصد، از روزگاران نخست با بشر همراه بوده است. در ابتدا تنها انرژی قابل استفاده صرفا نیروی بدنی بود که این قدرت را در تمدن های پیشرفته به وسیله اهرم ها و قرقره ها به صورتهای مختلف تبدیل می نمودند. اولین منابع انرژی خارجی که شناخته شد، استفاده از قدرت حیوانات و آب و باد بود که به منظور حمل بار، آماده ساختن زمین و کار انداختن آسیاب ها به کار گرفته می شدند.
تحول بزرگ در استفاده از منابع انرژی در حقیقت از زمان شناختن قدرت بخار آب توسط « جیمز وات» آغازشد که با ساختن ماشین بخار توانست برای بشر عصر جدیدی را آغاز نماید. از این پس سیر تکاملی استفاده از منابع انرژی طبیعت به سرعت صورت گرفت. به طوری که در حال حاضر با استفاده از توربین های آبی و بکاربردن قدرت اتمی در نیروگاههای هسته ای، مسئله تبدیل قدرتهای عظیم تا حدود زیادی حل شده است.
پس از شناخت منابع انرژی و تولید قدرت، موضوع قابل استفاده بودن و سهولت بکارگیری این انرژی پیش می آید.
برای اینکه انرژی تولید شده مفید واقع شود باید دارای خصوصیاتی باشد که عبارتند از:
قابلیت انتقال آسان.
راندمان انتقال بالا.
سهولت بکارگیری عمومی.
قابلیت کنترل توسط مصرف کننده .
قابلیت تبدیل به صورت های مختلف انرژی.
ویژگی هایی که ذکر شد در انرژی الکتریکی بیش از سایر انرژی ها جمع می باشد چراکه مثلا اگر انرژی مکانیکی را در نظر بگیریم، انتقال آن حتی به فاصله چند صد متر احتیاج به تجهیزات فوق العاده زیادی دارد و علاوه بر این راندمان انتقال آن نیز مناسب نمی باشد. در مرحله بعدی توزیع و کنترل آن برای مصرف کننده و تبدیل آن به صورت‌های دیگر انرژی به صورت مستقیم بی نهایت مشکل و حتی در مواردی غیر علمی است.
در صورتی که انرژی الکتریکی با وجود پیشرفتهایی که در این فن حاصل شده کلیه ویژگی‌های لازم را دارا می باشد. کنترل آن توسط مصرف کننده صرفا به وسیله چند کلید امکان پذیر بوده و تبدیل آن به انواع انرژی ها از قبیل مکانیکی، نورانی، حرارتی، شیمیایی و … با لوازمی که ساخته شده در کمال سادگی و سهولت انجام می گیرد. بالاتر این که در محل مصرف دارای هیچ گونه آلودگی محیطی نیست.
با عنایت به ویژگی هایی که از انرژی الکترکی شناخته شد، فکر تولید و توزیع انرژی به صورت انرژی الکتریکی تقویت گردید تا این که انرژی الکتریکی اول بار به صورت جریان دائم تولید و توزیع شد و اولین خط انتقال مربوط به آن در سال ۱۸۸۲ توسط «اسکار میلر» و « مارلن دیرز» بین مونیخ و میر باخ کشیده شد.
مهمترین اشکالی که در تولید و توزیع انرژی الکتریکی به صورت جریان دائم به چشم می خورد، دشواری تبدیل ولتاژ در این سیستم بود، چون برای مصرف کننده احتیاج به ولتاژ محدودی بود و از این جهت خطوط انتقال و توزیع نیز نباید در این ولتاژ کار می کردند و از این نظر تلفات قدرت سیستم زیاد بود،به خصوص وقتی که تقاضای قدرت الکتریکی در منطقه ای افزایش می یافت.
در ولتاژ انتقال و توزیع محدود جریان دائم، دامنه جریان زیاد می گشت و این امر باعث افزایش مجذوری تلفات قدرت و در نتیجه پایین آمدن بازده سیستم می شد. برای رفع این نقیصه با توجه به رابطه افت قدرت ۲p = R.I یا بایستی سطح مقطع خطوط را قطورتر انتخاب می نمودند که خود باعث قوی تر شدن دکل ها، بست های مکانیکی ودر نتیجه غیر اقتصادی تر شدن سیستم می شد یا این که به نحوی بایستی دامنه جریان انتقالی را کاهش می دادند که این امر در جریان دائم با افزایش دامنه ولتاژ در توان ثابت انتقال امکان پذیر نبود. پس بنا به دلایل فوق این سیستم توزیع و انتقال انرژی در مسافتهای طولانی و مقادیر توان عظیم با مشکل مواجه شد و کارآیی خود را از دست داد.
با مطرح شدن ماشین های جریان متناوب سینوسی که از نظر ساختمان و نحوه ساخت، نسبت به ماشین های جریان دائم ساده تر بودند و با عنایت به این امر که تغییر سطح ولتاژ در سیستم جریان متناوب به سهولت انجام می پذیرد، برای تولید، انتقال و توزیع انرژی الکتریکی از سیستم تک فاز جریان متناوب سینوسی به جای جریان دائم استفاده گردید. علت انتخاب شک موج سینوسی علاوه بر سادگی تولید آن، ثابت ماندن شکل آن در تبدیل ولتاژ توسط ترانسفورماتورها بود، زیرا در غیر این صورت شکل موجی جریانی که در محل های مختلف در اختیار مصرف کننده ها قرار می گرفت متفاوت می شد و اشکالات زیادی در استفاده از انرژی الکتریکی پدید می آمد.
اما ایده آل نبودن سیستم تک فازه در بهینه کردن ماشین های تولید و تبدیل کننده انرژی الکتریکی و به ویژه عدم توانایی مطلوب آنها در ایجاد میدان دوار و ساده کردن تبدیل انرژی الکتریکی به مکانیکی، باعث به وجود آمدن مشکلاتی در بهره برداری ازاین سیستم گردید . زمانی که «نیکلاتسلا» در سال ۱۸۸۸ مقاله ای راجع به سیستم تک فازه آشکار گشت.


تعداد صفحات : 50 | فرمت فایل : WORD

بلافاصله بعد از پرداخت لینک دانلود فعال می شود