صفحه اصلی پرسش و پاسخ پشتیبانی تماس با ما
صفحه نخست  » گزارش کارآموزی  »  گزارش کارآموزی سخت افزار کامپیوتر

گزارش کارآموزی سخت افزار کامپیوتر

دانلود گزارش کارآموزی سخت افزار کامپیوتر مقاله کارورزی سخت افزار کامپیوتر گزارش کارآموزی رشته سخت افزار کامپیوتر گزارش کارآموزی تعمیرات سخت افزار کامپیوتر گزارش کار کارآموزی سخت افزار کامپیوتر دانلود گزارش کارآموزی تعمیرات سخت افزار کامپیوتر گزارش کارآموزی رایگان در مورد سخت افزار کامپیوتر گزارش کارآموزی کامل در مورد سخت افزار کامپیوتر

Computer Hardware Training

 

موضوع : گزارش کارآموزی سخت افزار کامپیوتر

مادر بورد یا برد اصلی کامپیوتر( Main Board , Mother Board): بردی است که کلیه بردهای کامپیوتر روی این نصب می‌شوند. بر روی آن محلهایی برای اتصال یا قرار گرفتن کارتهای مختلف‘ کابلهای مختلف و سی پی یو قرار دارد. ابعادی حدود ۲۵*۳۰ سانتی متر دارد. چند مدل رایج آن عبارتند از: GIGA، ATC 7010، Asus. جزء اصلی ترین بردها محسوب می‌گردد. نوع سی پی یو و ایرادهایش مستقیما روی نحوه کاردکرد سیستم تاثیر می‌گذارد و کوچکترین ایراد آن باعث عدم کارکرد کامپیوتر می‌گردد.
قسمتهای روی برد به شرح زیر می‌باشد:
۱-سوکت مخصوص CPU: که در مادر بردهای ۴۸۶ و پنتیوم به صورت مربع بوده ولی در پنتیوم ۲ به صورت کارتی می‌باشد. نوع سوراخهای سوکتهای ۴۸۶ موازی بوده و در سوکتهای پنتیوم سوراخها به صورت اریب می‌باشد. هر دو دارای ضامنی جهت وصل کامل دارند.
۲-اسلاتها( (SLOTیا شیارهای گسترشی: توانایی مادربرد را گسترش میدهند. اسلاتها به سه صورت می‌باشند: آیزا AISA))- پی‌سی‌آی(PCI) – ای جی پی (AGP)که به ترتیب سریعتر و جدیدتر می‌باشند. اسلاتها برای نصب انواع بردها یا کارتها روی مادربرد طراحی شده‌اند.
۳-ماژولهای رم: که جهت نصب رم طراحی شده اند و انواع رم‌های ۴ مگابایت- ۱۶ مگابایت- ۳۲ مگابایت- ۶۴ مگابایت- ۱۲۸ مگابایت و … در این ماژولهای مخصوص خود نصب می‌شوند که دارای ضامنی نیز می‌باشند.
۴-باطری ساعت و تاریخ: این باطری جهت نگهداری ساعت و تاریخ سیستم در مواقعی که کامپیوتر خاموش می‌باشد گذاشته شده است که به صورت جعبه ای و سکه ای و خازنی قابل تعویض می‌باشد.
۵-خروجی کی بورد: این خروجی که جهت نصب به صفحه کلید طراحی شده به دو صورت معمولی و PS2 می‌باشد.
۶-خروجی‌های :ONBOARD بعضی از مادربردها بردها را به صورت روی برد دارند که خروجی این بردها روی مادر برد خواهند بود.
در روی مادربرد جامپرهایی جهت تنظیم ولتاژ و سرعت و نوع سی پی یو وجود دارد که حتما باید تنظیم شود چرا که در غیر اینصورت ممکن است به سی پی یو آسیب برساند.
یکسری جامپرها در مادر برد دیده می‌شود که به کیس وصل می‌شود جهت نمایش وضعیت روشن و خاموش بودن LEDهای روی کیس و کی بورد می‌باشد.
جعبه مادر بورد معمولا شامل یک کابل IDE جهت اتصال به‌هارد درایو و یک کابل روبان برای اتصال به فلاپی درایو می‌باشد. یک سی دی شامل درایورهای چیپ ست مادر بورد که در صورت داشتن کارت صدا و کارت گرافیک و کارت LAN به صورت ONBOARD دارای درایورهای آنها نیز خواهد بود.

مادربوردها مجموعه وسیعی از کانکتورها را در پنل I/O فراهم می‌کنند. به عنوان مثال در مادربورد EPoX 8RDA+ ازچپ به راست داریم: کانکتور داخل رنگ آبی کمرنگ یک کانکتور ماوس PS/2 می‌باشد. کانکتور داخل رنگ ارغوانی یک کانکتور کی بورد PS/2 می‌باشد. دو کانکتور داخل رنگ سبز کانکتورهای USB 2.0 می‌باشند. کانکتور داخل رنگ قرمز کانکتور پورت پارالل (موازی) می‌باشد((LPT . دو کانکتور داخل رنگ زرد کانکتورهای پورت سریال (COM1,COM2) هستند. کانکتور داخل رنگ نارنجی کانکتور RJ45 LAN می‌باشد. دو کانکتور داخل رنگ سبز دو کانکتور اضافی USB 2.0 می‌باشند. کانکتور داخل رنگ صورتی برای میکروفن می‌باشد. کانکتور داخل رنگ آبی کانکتور خط ورودی کارت صدای BUILT IN و کانکتور داخل رنگ سبز کانکتور خط خروجی کارت صدای BUILT IN می‌باشد.

اتصال وسایل از طریق کانکتور USB به خاطر راحتی در استفاده روز به روز گسترش پیدا می‌کند و از آنجا که وسایل به صورت گردان می‌توانند به همدیگر زنجیره‌‌ای وصل شوند بنابراین کانکتورهای USB تمام شدنی نیستند. اما استفاده از یک پرینتر یا سیستم BACK UP درایو نوار در پورت پارالل غیر معمول نیست یا اینکه کانکتورهای PS/2 کی بورد و ماوس جهت استفاده کی بورد و ماوس.
کانکتورهای روی پنل I/O هنگامی‌که مادربورد نصب می‌شود از پشت کیس کامپیوتر برآمدگی دارند بنابراین این کانکتورها بدون باز کردن کیس کامپیوتر قابل دسترسی هستند.
برای کارآیی بهتر سی دی رایتر و‌هارددرایو نباید روی یک IDE نصب شوند. جعبه مادربورد شامل یک کابل IDE است. بنابراین یک کابل IDE دیگر باید جداگانه خریده شود. در شکل زیر یک کابل IDE با طول ۱۸ اینچ استاندارد با کیفیت بالا-BELKIN- دیده می‌شود. کانکتورهای کابل جهت نشان دادن محل اتصال هر کدام رنگهای متفاوتی را دارند. آبی برای مادربورد- سیاه برای وسیله MASTER IDE و خاکستری برای وسیله SLAVE IDE.

مادربردهای DDR: نوع جدید مادربوردها که علاوه بر دارا بودن اسلاتهای AGP ماژولهای حافظه DDR را نیز ساپورت می‌کنند.
مادربردهایSDRAM : نوع قدیمی‌مادربوردها که شامل اسلاتهای ISA می‌باشد.
مادربردهای RAID: نوعی از مادربردها که استفاده از دو‌هارددرایو را به صورت parallel فراهم می‌کند.
واحد پردازش مرکزی((CPU: کنترل کننده مرکزی کامپیوتر می‌باشد که به کلیه قسمتهای کامپیوتر رسیدگی می‌نماید و عمل پردازش را انجام میدهد. این قطعه پردازشگر اصلی کامپیوتر است و در واقع تعیین‌ کننده نوع کامپیوتر می‌‌باشد. در حال حاضر CPUهای پنتیوم رایج است که انواع آن پنتیوم II، III، IIII می‌‌باشند.
CPUها دارای ابعادی حدود ۵ * ۵ cm و با ضخامتی حدود ۲ mm می‌‌باشند. CPU بر روی برد اصلی در جای مخصوص خود نصب می‌‌شود. سرعت CPU با واحد مگاهرتز معرفی می‌شود. این پردازنده دارای مدار الکترونیکی گسترده و پیچیده است که به انجام دستورات برنامه‌های ذخیره شده می‌پردازد. بخشهای اصلی CPU حافظه و واحد کنترل و واحد محاسبه و منطق هستند. در بخش حافظه کار ذخیره سازی موقت دستورها و یا داده‌ها در داخل ثباتها یا registerها انجام می‌شود. واحد کنترل با ارتباط با بخشهای مختلف سی پی یو کار هدایت و کنترل آنها را بر عهده دارد. واحد محاسبه و منطق(ALU) کار انجام توابع حسابی و مقایسه ای و منطقی را بر عهده دارد.
از میان انواع سی پی یوهای AMD و اینتل که بازار را در چنگ خود دارند پردازنده athlon از AMD ارزانتر و سریعتر و با کیفیت تر از پردازنده‌های اینتل می‌باشد.

دانلود گزارش کاراموزی سخت افزار کامپیوتر
دانلود گزارش کارورزی سخت افزار کامپیوتر

فهرست مطالب

فصل اول۶

آشنایی با قطعات سخت افزاری ۷

مادربورد ۱۱

CPU 14

RAM 15

کارت گرافیک ۱۶

کارت صدا ۱۷

کارت فکس مودم ۱۸

هارددیسک ۲۰

فلاپی درایو ۲۳

CD DRIVE 23

مانیتور ۲۷

صفحه کلید و ماوس ۲۸

اسمبل قطعات کامپیوتر ۲۸

احتیاط‌ها ۲۸

مطالعه کتابچه مادربورد ۳۰

نصب CPU 31

نصب حافظه ۳۳

محکم کردن مادربورد در داخل کیس ۳۴

فصل دوم۳۸

مادر برد ومنتاژ رایانه.۳۹

کارت گرافیکی(ویدیویی)۵۰

نمایشگر (مانیتور)۵۳

منابع۵۵

سخت افزار کامپیوتر

 


تعداد صفحات : | فرمت فایل : 58

بلافاصله بعد از پرداخت لینک دانلود فعال می شود