صفحه اصلی پرسش و پاسخ پشتیبانی تماس با ما
صفحه نخست  » فنی و مهندسی » عمران  »  گزارش کارآموزی راه و ساختمان

گزارش کارآموزی راه و ساختمان

دانلود مقاله کارورزی رشته عمران با عنوان دانلود گزارش کارآموزی راه و ساختمان در قالب ورد و قابل ویرایش و در ۲۰ صفحه گرد آوری شده است. در زیر به مختصری از آنچه شما در این فایل دریافت می کنید اشاره شده است.


مکان : دفتر فنی و مهندسی سهرابی
موضوع: راه وساختمان

بسمه تعالی
سخن کارآموز:
در مورد کل مدت دوره کارآموزی لازم است که این  را عرض کنم که این دوره برای ما دانشجویان بسیار خوب ومفید وقابل استفاده می‌باشد اما حیف که این دوره زمانش بسیار محدود وکوتاه می باشد .
ایکاش این ساعات عملی وکلاً واحد های عملی در دانشگاه مخصوصاً برای رشته ای مثل عمران که شاید بیشتر فراگیری آن به طور عملی باشد خیلی بیشتر از اینها باشد .
قطعا بار عملی ما دانشجویان از لحاظ تئوری وهم از لحاظ عملی بیشتر می شودو نتیجه خیلی بهتری عاید دانشجویان امروزومهندسین فردا می شودو در اینصورت است که ایرانی موفق تر خواهیم داشت.
امیدوارم که این گزارش مورد پسند استاد عزیزم جناب آقای دکتر کیامنٍش و کلیه عزیزانی که این گزارش را می خوانند قراربگیرد .

مقدمه: (( کلیات ساختمان))
به درستی که قدمت استفاده بشر از سرپناه و یا بطور کلی به مفهوم امروزی قدمت استفاده بشر از مسکن معلوم نیست ولی آن را تقریبا می توان همز مان با پیدایش بشر دانست.
زیرا چنین می توان گمان کرد که بشر از همان ابتدا برای مصون ماندن از برف و باران و سرما و گرما و حمله حیوانات و همچنین حمله سایر اقوام به غارها پناه برده و این غارها را می توان اولین محل سکونت برای بشر به حساب آورد و از آن زمان تا کنون انسان‌ها همیشه به فکر آن بوده اند تا مسکونی راحت تر و بهتر برای خود تهیه کنند.
در قرون اخیر که رشد جمعیت در دنیا و مخصوصا در غرب بطور چشمگیری رو به از دیاد نهاد و بشر از لحاظ علمی و فنی مشکلات بسیاری را حل نمود در ساختن مسکن نیز مانند سایر امور تحولات عمده بوجود آورد و دیگر ساختن واحدهای تک واحدی و یا انفرادی جوابگوی احتیاجات جوامع نبوده و به همین علت سیستم خانه سازی که بکلی دگرگون شده و استفاده از مصالح و امکانات دیگر نوع خانه سازی را از افقی به عمودی تبدیل کرد و امر آپارتمان سازی در ساختمان های چندین طبقه متداول گردید.
با وجود اینکه هر ساله به مقدار زیادی به تعداد مسکن اضافه می شود.
در بیشتر ممالک پیشرفته تخریت ساختمان های قدیمی نیز در شرایط معمولی مجاز نمی باشد. به عبارت دیگر به جای چند واحد مسکن جدید یک واحد مسکن قدیمی را خراب نمی کنند.
هنوز در هیچ یک ممالک دنیا مشکل مسکن حل نشده، بلکه هر روزه به تعداد متقاضیان مسکن اضافه می شود و هنوز حتی در پیشرفته ترین ممالک دنیا قسمت عمده ای از در آمد خانواده صرف سکونت میگردد.

انواع ساختمان:
با توجه به اینکه به معنای کلی به چیزی که ساخته می شود می توان ساختمان گفت ولی در این گزارش منظور اینجانب از ساختمان بنای ساخته شده بامصالح بنایی می باشد.

۱ـ ساختمان بتنی:
ساختمان بتنی ساختمانی است که برای اسکلت اصلی آن از بتن آرمه(سیمان، شن، ماسه و فولاد به شکل میله گرد ساده یا عاج دار) استفاده شده باشد. در ساختمان های بتنی سقف ها بوسیله تاوه (دال) های بتنی پوشیده می شود، و یا از سقف های تیرچه و بلوک و سـایر قـسمت های پیش سـاخته استفاده می شود. و برای دیواره های جدا کننده و یا پارتیشن ها ممکن است از انواع آجر مانند سفال تیغه ای،آجر ماشینی سوراخ دار، آجر معمولی کوره ای و تیغه گچی و یا چوب استفاده شده و ممکن است از دیوار بتن آرمه هم استفاده شود.

فهرست گذارش :
۱-سخنی از زبان کارآموز
۲-نوع ساختمان
۳-پیاده کردن نقشه
۴-گودبرداری
۵-پی کنی وپی سازی
۶-ساخت ساختمان آجری
۷- عمق پی های نواری
۸-عرض پی
۹- لایه های پی های نواری
۱۰- شفته ریزی
۱۱- کرسی چینی
۱۲-شناژ
۱۳- یک رگی کردن ساختمان
۱۴-دیوار
۱۵-عرض دیوار
۱۶- هشته گیر ولاریز
۱۷- ملات
۱۸-سقف
۱۹ – فرم های پیشرفت کارآموزی وپایان دوره
۲۰-نتایج وپیشنهادات


تعداد صفحات : 20 | فرمت فایل : WORD

بلافاصله بعد از پرداخت لینک دانلود فعال می شود