گزارش کارآموزی در اداره آموزش و پرورش پارس آباد

دانلود گزارش کارآموزی در اداره آموزش و پرورش پارس آباد
چکیده
وزارت آموزش و پرورش یکی از وزارتخانه‌های موجود در تقریباً همه کشورها است. این وزارتخانه مسئول تمامی امور آموزشی شهروندان در ایران از سنین پایین تا سنین بالا است. در برخی کشورها امر پژوهش نیز در حیطه کار وزارت آموزش و پرورش قرار دارد ولی در برخی کشورها وزارتخانه جداگانه‌ای برای امور پژوهشی تشکیل داده‌اند. در کشور ایران این وزارت خانه وظیفه آموزش رایگان همه افراد را در مقاطع دبستان، راهنمایی، متوسطه و پیش دانشگاهی را دارد.
یکی از اهداف اساسی و بسیار مهم سیاستگذاران ایجاد ارتباط منطقی و هماهنگ صنعت و محیط کار با دانشگاه و دانشجو می با شد که هم در شکوفائی ورشد صنایع موثر بوده و هم دانشجویان را از یادگیری دروس تئوری محظ رهایی داده و علم آنها را کاربردی تر کرده و باعث می شود آن را در عرصه عمل ، آزموده و به مشکلات و نا بسامانیهای علمی و عملی محیط کار آشنا شده و سرمایه وقت خویش را در جهت رفع آنها مصرف نمایند ، که برای جامعه در حال توسعه ما از ضروریات می با شد.
اینجانب برای بدست آوردن این اطلاعات در قسمت امور مالی آموزش و پرورش ناحیه پارس آباد حضور پیدا کرده ام و با نحوه کار حسابداری و امور مالی مربوطه به آموزش و پرورش آشنا شده و با حضور در کنار کارکنان این بخش به فعالیتهای خدماتی پرداخته ام و در پایان گزارشی از کارهای انجام شده توسط خود در این مکان که با آنها آشنایی پیدا کرده ام را ارائه داده ام .

واژگان کلیدی: حسابداری – سرمایه – آموزش و پرورش – حقوق و دستمزد – اسناد

مقدمه
بسیاری از صاحب نظران، علوم اداری و مدیریت بر این باورند که نخستین و نهایی‌ترین هدف افراد از پذیرش شغل برخورداری مادی او به زبان رایج دریافت حقوق و دستمزد است.
شمار فراوانی از اعتصاب های کارگری و حتی کارمندی، کم کاری ها، عدم انگیزش و نارضایتی های شغلی، موارد ترک خدمت و … که در همه جای جهان روی می دهد، زائیده بی توجهی به انگیزه های مادی و نابرابریهای پرداخت یا کمبود مقررات و روش های منظم، منطقی و منصفانه حقوق و دستمزد است. اگر از مردم بپرسید چرا کار می کنند اکثر آنها خواهند گفت: «به خاطر پول». این نیاز اساسی به پول حائز اهمیت است.
اداره امور حقوق و دستمزد پیچیده و ظریف است و از فنون کاهش پیچیدگی ها و ظرایف سخن می گوید. در گذشته یکی از بزرگترین مشکلات آن بوده که مدافعان هر روش ادعا می کردند که روش آنان مسائل کلیه سازمانها را حل خواهد کرد. از این رو است که پاداش افزایش تولید کار روزانه اندازه گیری شده است.

فصل اول
۱-۱- معرفی محل کارآموزی
آموزش و پرورش به عنوان محور توسعه پایدار ،وظیفه تربیت آحاد مردم را از سنین کودکی تا دوران جوانی که مبدأ ورود به جامعه و پذیرش نقش ها و مسئولیت های اسلامی و اجتماعی است را ،برعهده دارد .مأموریت خطیر این نهاد مقدس ، تربیت و پرورش روح و جسم کودکان ،نوجوانان و جوانان در جهت ایجاد انسانهایی متعادل و متوازن با الگوهای اسلامی برای حیات طیبه و در مسیر قرب الهی است . فرصت سازی برای شکوفایی استعدادهای انسان برای رشد و کمال مهمترین مأموریت در دستگاه عظیم تربیتی است .پاسخگویی به این نیاز و خواسته و تحقق مأموریت ها نیازمند به داشتن برنامه ای هدف دار و نظام مند است .

اهداف سازمان آموزش و پرورش :
ماده ۱- تقویت و تحکیم مبانی اعتقادی و معنوی دانش آموزان ازطریق تبین و تعیین اصول و معارف احکام دین مبین اسلام ومذهب حقه جعفری اثنی عشری بر اساس عقل ،قرآن و سنت معصومین (ع).
ماده ۲-
۱-رشد فضائل اخلاقی و تزکیه دانش آموزان برپایه تعالیم عالیه اسلام .
۲-تبین ارزش های اسلامی و پرورش دانش آموزان بر اساس آن ها .
۳- تقویت و تحکیم روحیه اتکال به خدا و اعتماد به نفس .
۴-ارتقاءبینش سیاسی بر اساس اصل ولایت فقیه درزمینه های مختلف جهت مشارکت آگاهانه در سرنوشت سیاسی کشور .
۵- ایجاد و تقویت روحیه اخوت اسلامی و تعاون عمومی و انفاق و ایثار .
۶- ایجاد روحیه احترام به قانون و التزام به اجرای آن و حمایت از برخورداری عموم مردم از حقوق قانونی خویش.
۷- ایجاد روحیه صرفه جویی،قناعت و پرهیز از اسراف و تبذیر و مصرف زدگی
۸-ایجاد زمینه های لازم برای حفظ و تداوم استقلال فرهنگی ، اقتصادی و سیاسی از طریق آشنا ساختن دانش آموزان به علوم و فنون و صنایع و حرف مورد نیاز جامعه براساس اولویت های موجود درکشور .
۹-ایجاد روحیه تعبد دینی و التزام عملی به احکام اسلامی .
۱۰-شناخت و شکوفا کردن و پرورش استعدادهای دانش آموزان و تقویت روح بررسی و تتبع و تحقیق و ابتکار و خلاقیت درتمام زمینه های علمی،فنی،فرهنگی و علوم بررسی با تاکید بر نفی روحیه مدرک گرایی.
۱۱-تقویت حس مسئولیت و اهتمام به امور مسلمین و پایبندی به نظم وانضباط .
۱۲-تقویت روحیه دعوت به خیر ،امر به معروف ونهی از منکر به عنوان وظیفه ای هماهنگی و متقابل .
۱۳-رشد دادن و تقویت روحیه عدالت پذیری و عدالت گستری و ظلم ستیزی و مبارزه با تبعیضات ناروا و حمایت از مظلومین و مستضعفین .

فهرست مطالب
عنوان صفحه
چکیده و لغات کلیدی ۱
مقدمه ۲
فصل اول ۳
۱-۱- معرفی محل کارآموزی ۳
۱-۲- معرفی کل سازمان ۷
۱-۳- شرح کلی فعالیت هایی که در آن سازمان انجام می گیرد ۹
۱-۴- نمودار سازمانی محل کارآموزی و مشخص نمودن بخشی که دانشجو در آن فعالیت کرده است ۱۰
۱-۵- فعالیت های مرتبط با رشته تحصیلی ۱۰
فصل دوم ۱۱
۲-۱- فعالیت های انجام شده ( فعالیت های واگذار شده به دانشجو جهت کارآموزی ) ۱۱
ضمایم
فرم گزارش کار هفتگی ۱۴
فرم گزارش کار ماهانه ۲۴
گزارش بازدید مدرس کارآموزی از محل ۲۶
فرم ارزیابی نهایی کارورز توسط مربی ۲۷
ارزیابی نهایی کارآموزی۱ ۲۸
فرم تایید اتمام کارآموزی ۲۹


فرمت فایل: WORD

تعداد صفحات: 32

پس از ثبت دکمه خرید و تکمیل فرم خرید به درگاه بانکی متصل خواهید شد که پس از پرداخت موفق بانکی و بازگشت به همین صفحه می توانید فایل مورد نظر خورد را دانلود کنید. در ضمن لینک فایل خریداری شده به ایمیل شما نیز ارسال خواهد شد. لینک دانلود فایل به مدت 48 ساعت فعال خواهد بود.


مطالب مرتبط