گزارش کارآموزی حسابداری شرکت مخابرات استان گلستان

دانلود گزارش کارآموزی حسابداری شرکت مخابرات استان گلستان – مقاله کارورزی مخابرات

مقدمه:
بی شک دوره کارآموزی زمانی مناسب برای طرح عملی آنچه در دوره دانشگاه یاد گرفته ایم است. اما بنده در این دوره علاوه بر پیاده سازی عملی آنچه در دانشگاه در مورد حسابداری یاد گرفته بودم٬ نکاتی جدید و بسیار با اهمیت در مورد صورتهای مالی و سایر موارد مرتبط با آن را یاد گرفتم.
برآنیم به امید خدا هر آنچه را آموختیم برای استفاده سایر دانشجویان بر روی کاغذ بیاوریم تا شاید راهی باشد برای آنان که می خواهند پای بر این عرصه بگذارند. در ابتدا به معرفی شرکت مخابرات می پردازیم.
شرکت مخابرات ایران به منظور تمرکز بخشیدن به تمامی امور ارتباطات و مخابرات کشور به استثناء بخش صداو سیما با تصویب مجالس قانون گذاری وقت در اسلام ۱۳۵۰ تشکیل شد و با استناد به اساسنامه قانونی فعالیت خود را آغاز کرد.
در سال ۱۳۷۴ با توجه به گسترش فعالیتهای مخابراتی در پهنه کشور جمهوری اسلامی ایران و پیروی از سیاست تمرکز زدائی در اجرای ماده ۷ قانون تاسیس شرکت مخابرات ایران تشکیل شرکتهای مخابراتی استانی پیشناهد شد و در تاریخ ۱/۱۱/۷۴ با تصویب اساسنامه شرکت های استانی در کمیسیون مشترک امور اداری واستخدامی و امور پست و تلگراف و تلفن و نیرو در مجلس شورای اسلامی این هدف تحقق و در تاریخ ۱۱/۱۱/۷۴ توسط مقام ریاست جمهوری جهت اجراء ابلاغ شد.
مقصود از مخابرات عبارتست از انتقال و ارسال علائم و نوشته ها و تصاویر و صداها و هرگونه اطلاعات دیگر بوسیله سیم یابی سیم و یا نور و یا هر رویه الکترو مغناطیسی.
شبکه های مخابرات عمومی عبارتند از مجموعه وسائل مخابراتی که برای استفاده عموم دائر بوده و یا بعدا دائر می گردد.شبکه های مخابرات اختصاصی عبارتند از مجموعه وسائل مخابراتی که برای استفاده گروهها یا موارد خاصی دائر بوده یا بعدا دائر می گردد.
تاسیس توسعه نگهداری و بهره برداری شبکه های مخابرات عمومی آن قسمت شبکه های اختصاصی که با سرمایه شرکت دایر خواهد شد.

فهرست:
فصل اول:
اساسنامه تاریخچه فعالیت شرکت ۶
فصل دوم:
رویه حسابداری و تعاریف مربوطه و آرتیکل ثبت حسابداری و پیمانکاری ۷
فصل سوم:
بررسی رابطه بین دارایی ها و درآمد وسود هر سهم در یک شرکت خدماتی و نتیجه گیری ۴۱
فصل چهارم:
بررسی رابطه بین درآمد و هزینه و سود هر سهم در یک شرکت خدماتی و نتیجه گیری ۴۵
فصل پنجم:
نگاهی به تفاوت بین شرکت خدماتی و تولیدی ۴۷
فصل ششم: ۴۸ سایر تعاریف(اطلاعات عمومی مخابرات)

اساسنامه شرکت سهامی مخابرات استان گلستان – تاریخچه فعالیت شرکت:
شرکت های سهامی مخابرات استانها براساس قانون اصلاح ماده ۷ قانون تاسیس شرکت مخابرات ایران مصوب
۶/۲/۱۳۷۲ از ابتدای سال ۱۳۷۵ فعالیت خود را آغاز نموده اند قابل ذکر آنکه از ۱/۱ ۱۳۷۷ شرکت سهامی
مخابرات استان گلستان از شرکت سهامی مخابرات استان مازندران تفکیک گردیده و در تاریخ ۱/۷/۱۳۸۳ تحت شماره ۴۱۶۷ در اداره ثبت اسناد شهرستان گرگان به ثبت رسیده است تاسیس گردید تا برابر با مقررات شرکتهای دولتی اداره گردد.
شرکت مخابرات استان گلستان که مرکز اصلی آن گرگان می باشد می تواند برای اجرای فعالیتهای مقرر در سایر نقاط استان نسبت به تشکیل واحد های تابع اقدام نماید شرکت دارای شخصیت حقوقی و استقلال مالی است و وابسته به شرکت مخابرات ایران است. مدت شرکت از تاریخ تاسیس نامحدود است .

هدف شرکت:
موضوع و هدف شرکتطبق ماده ۵ اساسنامه عبارت است از تاسیس و توسعه شبکه و تاسیس مخابراتی در حوزه عملیاتی شرکت و نگهداری و بهره برداری از آن در قالب تحقق اهداف و برنامه های وزارت ارتباطات و فن آوری اطلاعات و انجام وظائف و اختیارات مقرر در قانون تاسیس شرکت مخابرات ایران در حوزه استان گلستان و اجرای تکالیف شرکت مخابرات در مواردی که تفویض اختیار می شود.
آن قسمت از فعالیت شرکت مخابرات ایران در بخش ارتباطات بین شهری و بین المللی اعم از تاسیس توسعه نگهداری و بهره برداری مراکز بین شهری (اس.تی .دی )ایستگاههای ماهواره ای و مایکروویو و غیره و نیز متعالقات آن همچنان تحت مسئولیت و کنترل شرکت مخابرات ایران است.

 


فرمت فایل: WORD

تعداد صفحات:

پس از ثبت دکمه خرید و تکمیل فرم خرید به درگاه بانکی متصل خواهید شد که پس از پرداخت موفق بانکی و بازگشت به همین صفحه می توانید فایل مورد نظر خورد را دانلود کنید. در ضمن لینک فایل خریداری شده به ایمیل شما نیز ارسال خواهد شد. لینک دانلود فایل به مدت 48 ساعت فعال خواهد بود.


مطالب مرتبط