صفحه اصلی پرسش و پاسخ پشتیبانی تماس با ما
صفحه نخست  » گزارش تخصصی  »  گزارش تخصصی چگونه می‌توان تعاملات اجتماعی (کنترل رفتار) در بین دانش آموزان را بهبودبخشید

گزارش تخصصی چگونه می‌توان تعاملات اجتماعی (کنترل رفتار) در بین دانش آموزان را بهبودبخشید

دانلود گزارش تخصصی چگونه می‌توان تعاملات اجتماعی (کنترل رفتار) در بین دانش آموزان را بهبودبخشید

دانلود گزارش تخصصی چگونه می‌توان تعاملات اجتماعی (کنترل رفتار) در بین دانش آموزان را بهبودبخشید

چکیده:
در این پژوهش عبارتست از اینکه با چه روشی می‌توان تعاملات اجتماعی (احترام متقابل) در بین دانش آموزان را بهبودبخشید. هدف از انجام پژوهش یافتن پاسخ این سؤال است که چه عواملی در ناسازگاری‌ها و عدم همدلی برای برقراری ارتباط اجتماعی در دانش آموزان تأثیر گذار است؟ و چگونه می‌توان این گونه ناسازگاری‌ها را درمان کرد.
برای رسیدن به اهداف فوق باید به پرسش‌های ذیل پاسخ داده شود.
۱٫ علت اصلی ناسازگاری هاو همدلی در برقراری ارتباط اجتماعی در نوجوان چیست؟
۲٫ چه راه حل‌هایی را می‌توان ارائه نمود تا در برقراری تعامل اجتماعی موفق باشند؟
۳٫ نقش راهنمایی و مشاوره در انتقال مهارت‌های اجتماعی به نوجوانان چیست؟

مقدمه:
مهارت‌های اجتماعی رفتارهایی هستند که فرد را قادر به تعامل مؤثر و اجتناب از پاسخ‌های نامطلوب نموده و بیانگر سلامت رفتاری و اجتماعی افراد هستند. این مهارت‌ها ریشه در بسترهای فرهنگی واجتماعی داشته و شامل رفتارهایی نظیر پیشقدم شدن در برقراری روابط جدید، تقاضای کمک نمودن و پیشنهاد برای کمک به دیگران است.
ارتباط جتماعی:
ارتباط عبارت‌اند از فن انتقال اطلاعات و افکار و رفتارهای انسانی از یک شخص به شخص دیگر. به طور کلی هر فرد برای ارتباط با دیگران و انتقال پیام‌های خود با ایشان برنامه ریزی می‌کند و در این رهگذر از وسایل مختلف بهره می‌جوید.
ناسازگاری:
به بازخورد و واکنش نادرست و زیان آور شخص نسبت به محرکات اجتماعی و محیطی اطلاق می‌شود. عوامل اختلالات سازگاری عبارت‌اند از عوامل پزشکی، عوامل تربیتی «اختلالات عاطفی و هیجانی»، عوامل ارثی، عوامل محیطی و سازگاری .
ناسازگاری کلامی:
بازخورد و واکنش نادرست و زیان آور شخص به محرکات اجتماعی و محیطی که به صورت گفتگو و محاوره انجام می‌شود.

فهرست
چکیده: ۲
مقدمه: ۳
ناسازگاری کلامی: ۳
بیان مساله: ۴
مهارت‌های اجتماعی: ۷
ویژگی‌های مهارت‌های اجتماعی ۸
میانه روی ۹
هدف‌های روانی واجتماعی مهارت‌ها: ۹
اهداف اجتماعی شدن ۱۰
مبانی تنظیم روابط اجتماعی ۱۱
مهارت‌های اجتماعی در تقویت روابط مدرسه ۱۱
الگوهای چهارگانه ارتباط با دیگران: ۱۲
سلطه گری: ۱۳
پرخاشگری: ۱۳
قاطعیت در ارتباط بادیگران: ۱۴
نتیجه گیری: ۱۵
انتخاب راه حل و پیشنهادات ۱۵
منابع ۱۷


تعداد صفحات : 17 | فرمت فایل : WORD

بلافاصله بعد از پرداخت لینک دانلود فعال می شود