صفحه اصلی پرسش و پاسخ پشتیبانی تماس با ما
صفحه نخست  » گزارش تخصصی  »  گزارش تخصصی معاونت پرورشی

گزارش تخصصی معاونت پرورشی

دانلود گزارش تخصصی معاونت پرورشی

دانلود گزارش تخصصی معاونت پرورشی
چکیده :
فعالیتهای پرورشی و تربیتی فراتر از برگزاری یک سری مسابقات و راه اندازی گروه سرود و تأتر و یا حتی برگزاری نماز جماعت و مراسم صبحگاه می باشد. این نگاه که پرورشی و تربیتی را در امور فوق خالصانه نمائیم یک نگاه بسیار ناچیز به برنامه های پرورشی می باشد. فعالیتها و برنامه های تربیتی و پرورشی باید در متن همه ی برنامه های درسی باشد و محدود به یک یا چند عنوان خاص نباشد.
هر چند که برنامه هایی از قبیل برگزاری نماز جماعت، اجرای مراسم صبحگاه و اجرای مسابقات نیز جزء برنامه های پرورشی می باشد اما باید توجه داشت که تمامی برنامه ها، فعالیت ، رفتارها، گفتارها، روابط های دو طرفه بین معلم و دانش آموز یا بین دانش آموز و مدیر و یا بین معاون و دانش آموز و … و حتی شیوه ی آموزش معلم، عدم توانایی در یادگیری یک یا چند درس توسط دانش آموز ، مشکلات روحی و روانی و جسمی دانش آموز، نحوه ی برخورد همه ی عوامل حتی سرایدار مدرسه با دانش آموزان و نحوه ی گفتگوی عوامل مدرسه (مدیر، معاونین، معلمین و مربیان و…) نحوه پوشش عوامل مدرسه و اعمال و رفتار آنها همه و همه برنامه های پرورشی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

مقدمه :
در راس کلیه فعالیتهای حوزه پرورشی مدیریت آموزشگاه می باشد که در این خصوص لازم است مدیر آموزشگاه با همکاری مربی یامعاون پرورشی زمینه حضور کلیه معلمان ودبیران را جهت ایفای نقش تربیتی خود در برنامه های تربیتی فراهم نمایند .
مهمترین وظایف تربیتی معاون و مربی پرورشی که انتظار می رود زیر نظر مدیر آموزشگاه وبا همراهی وهمگاهی سایر عوامل ومعلمان در آموزشگاه برنامه ریزی و اجرا نماید:
الف:۱-تشکیل ستادهای (تربیتی،نماز،مسابقات فرهنگی وهنری ،قرآن ،……….)در کلیه مدارس
تقسیم کار بین اعضاء ستاد-نصب مشخصات اعضاء ستادها در دفتر آموزشگاه-تشکیل منظم جلسات وپیگیری مصوبات حضور فعال در مدرسه قبل از آغاز به کار روزانه ومادامی که برنامه ها وفعالیتهای آموزشی و پرورشی در جریان است و انجام امور پرورشی مدرسه که نیازمند پیگیری در خارج از آن است.
۲-برنامه ریزی لازم جهت برگزاری نماز جماعت در اول وقت شرعی با حضور همکاران ودانش اموزان
اجرای طرح عملی آموزش نماز و برگزاری مراسم جشن تکلیف ویژه دانش اموزان مکلف پسران وسوم ابتدایی دختر برگزاری جلسات توجیهی و کارگروهی با والدین در خصوص مسائل تربیتی دانش آموزان
۳-پیگیری وبرگزاری مسابقه درسهایی از قرآن با همکاری دارالقرانها برگزاری محافل انس با قرآن با حضور دانش اموزان و والدین در نزدیک ترین مسجد به مدرسه شناسایی دانش اموزان مستعد قرآنی و معرفی انان به دارالقرانها برنامه ریزی جهت بازدید دانش آموزان از مراکز دارالقران.

فهرست مطالب
چکیده ۲
مقدمه ۳
برنامه ریزی مراسم صبحگاهی ۷
برنامه های مراسم صبحگاه ۷
برنامه های قابل اجرا در مدارس ابتدایی ۸
برنامه صبحگاه مدارس (چند پیشنهاد) ۹
نتیجه گیری ۱۱
منابع و مآخذ : ۱۲


تعداد صفحات : 12 | فرمت فایل : WORD

بلافاصله بعد از پرداخت لینک دانلود فعال می شود