صفحه اصلی پرسش و پاسخ پشتیبانی تماس با ما
صفحه نخست  » گزارش تخصصی  »  گزارش تخصصی مدیریت و ارتباط او با معلمان و دانش آموزان

گزارش تخصصی مدیریت و ارتباط او با معلمان و دانش آموزان

گزارش تخصصی مدیریت و ارتباط او با معلمان و دانش آموزان

دانلود گزارش تخصصی مدیریت و ارتباط او با معلمان و دانش آموزان
چکیده:
این مقاله مفاهیم و فنون ارتباط را در حوزه مدیریت و سازمان مورد بررسی قرار می‌دهد. عوامل پدیدآورنده تنش در سازمان، فرآیند ارتباط و اجزاء آن، راه‌های ایجاد ارتباط و انواع آن، انواع ارتباطات در سازمان، روش‌های بهبود و ارتباطات و شناسایی و رفع موانع ارتباطی برای ایجاد محیط و ارتباطات پویا در سازمان و تنش‌زدایی مباحث این گزارش را تشکیل می‌دهند

مقدمه:
در مدیریت اموری چون ارتباطات انسانی، عوامل مؤثر بر ارتباطات، گروه‌های غیررسمی و رسمی، راه‌های بهبود ارتباطات در رفع موانع ارتباطی و مدنظر داشتن مراودات انسانی در سازمان مطرح است. بیشتر وقت مدیران به ارتباط رودررو یا تلفنی با زیردستان، همکاران یا مشتریان می‌گذرد و گاهی در زمانی که مدیران تنها هستند ممکن است به واسطه ارتباطات ذهنی با مسائل حاد روز خلوت آنها به یک محیط کاری تبدیل شود. این گزارش مفاهیم و فنون ارتباط را در حوزه مدیریت و ارتباط بین معلم و دانش آموزان را مورد بررسی قرار می‌دهد.
معلمین رکن اساسی تعلیم و تربیت هستند. برقراری روابط حسنه و جلب نظر و رضایت آن ها یکی از اساسی ترین کارهای مدیر آموزشگاه می باشد. اگر مدیری قادر باشد که با بر آوردن نیازهای معلمین، برقرار کردن شرایط مناسب رشد و به وجود آوردن جوی انسانی و عاطفی، همه معلمین احساس خوشحالی و رضایت خاطر کنند، تقریباً باید گفت که این مدیر قسمت اعظم وظایف مدیریتی خود را به انجام رسانیده است. آنچه تحت عنوان رابطه حسنه با معلمین مطرح می شود، پدید آوردن تمام زمینه ها و شرایط لازم برای ایجاد روحیه ، علاقمندی به کار و انگیزش و رضایت آن ها در محیط کارشان در جهت تحقق اهداف آموزش و پرورش است. کیمبل وایلز اساسی ترین راه های عملی را به مدیران برای به وجود آوردن جو رضایت بخش عاطفی با برقراری روابط حسنه با معلمین پیشنهاد می کند.

فهرست مطالب
چکیده: ۲
مقدمه: ۳
۱٫ احترام به شخصیت معلمین که با آن ها سر و کار دارد ۴
۲٫ توجه به مشکلات معلمان و اولویت بر رفع آن ها نسبت به مشکلات خود: ۴
۳٫ توجه و احترام به عقاید و پیشنهادات معلمان ۵
۵٫ تشویق به فعالیت های اجتماعی که روابط دوستانه ای بین اعضای سازمان آموزش بوجود آورد ۶
۶٫ به وجود آوردن شرایط راحت و جذاب در محیط کار ۶
۷- داشتن رفتار متناسب و آمیخته با احترام نسبت به معلمان: ۶
راههای ارتباط مدیر با دانش آموز: ۷
از عواقب ناشی از عدم ارتباط مدیر با دانش آموزان می توان به موارد زیر اشاره کرد: ۸
شش عامل ارزش آفرین و اثر گذار بر موفقیت مدیران : ۹
چند نکته درباره مدیر خوب: ۱۱
نتیجه: ۱۳
منابع: ۱۴


تعداد صفحات : 14 | فرمت فایل : WORD

بلافاصله بعد از پرداخت لینک دانلود فعال می شود