گزارش تخصصی مدیریت خانواده

گزارش تخصصی مدیریت خانواده

دانلود گزارش تخصصی مدیریت خانواده

چکیده:
برای داشتن خانواده سالم وتوسعه اجتماعی واقتصادی کشور بدست آوردن مهارت های لازم، مدیریت وبرنامه ریزی خانواده نقش بسزائی خواهد داشت. مهارتی مدیریت وبرنامه ریزی خانواده در شاخه کار دانش با افزایش توانمندی دختران در خصوص برنامه ریزی امور خانواده ، خود اشتغالی و تاسیس کارگاه های خانگی ،افزایش خود اتکائی واعتماد به نفس و ارتقای سطح سلامت خانواده، از اهمیت خاصی برخورد دار است.

مقدمه:
رشته مدیریت و برنامه ریزی امور خانواده دارای برنامه درسی است که برای تربیت نیروی انسانی شایسته به عنوان مدیر خانواده و یا مادران آینده جامعه برنامه ‌ریزی و سازماندهی شده است. ایجاد مهارتهای پذیرش مسئولیت و اعمال اصول مدیریت در تصمیم‌گیریها و احساس مسئولیتها و مشارکت در حل مشکلات خانوادگی خویش و کمک به سایر خانواده‌ها و مشاوره با آنان به نحو شایسته می‌تواند از اهداف این رشته باشد.
سه استاندارد مهارتی این رشته : مدیریت خانواده ، مهارت های سالم زیستن و هنر در خانه هستند که بر اساس آنها مجموعه ای به هم پیوسته از پودمان های مهارتی تهیه و تنظیم شده اند.

مهارت مدیریت خانواده:
هنر جو با فرا گیری آن قادر است بر اساس نیازهای خانواده و با توجه به در آمد وشرایط اقتصادی ُاجتماعی وفرهنگی ُبرنامه ریزی امور خانواده را بر عهده گیرند ُتوازن در دخل وخرج را رعایت کندُاز عهده تعلیم وتربیت فرزندُ بهره گیری از حقوق خود وخانواده و برقراری روابط سالم انسانی و اخلاقی برآید.
مهارت سالم زیستن:
مجموعه پودمانهای این استاندارد مهارتهای لازم را برای تامین سلامت خانواده در زمینه های مختلف بهداشتی را آموزش می دهد مانند : بهداشت فردی- بهداشت محیط زیست – بهداشت مواد غذایی – بهداشت روانی – نظام عرضه خدمات بهداشتی و در مانی –ب هداشت مادر وکودک – بهداشت بلوغ – مراقبت از سالمندان -کمکهای اولیه-پیشگیری از حوادث خانگی-شناسایی برخی از بیماری ها مراقبت از بیماران و آموزش بهداشت در محیط خانه وخانواده .

فهرست
چکیده: ۲
مقدمه: ۳
مهارت مدیریت خانواده: ۴
مهارت سالم زیستن: ۴
مهارت هنر در خانه : ۴
تعریف خانواده: ۵
تقسیم وظایف خانواده: ۶
نیاز خانواده به مدیریت مرد: ۹
اصول مدیریت در خانواده ۱۰
اهمیت حضور زنان در خانواده: ۱۱
مشکلات فرهنگی خانواده: ۱۱
ماهواره و شبکه های اجتماعی ۱۲
نتیجه گیری: ۱۳
منابع: ۱۴


فرمت فایل: WORD

تعداد صفحات: 14

پس از ثبت دکمه خرید و تکمیل فرم خرید به درگاه بانکی متصل خواهید شد که پس از پرداخت موفق بانکی و بازگشت به همین صفحه می توانید فایل مورد نظر خورد را دانلود کنید. در ضمن لینک فایل خریداری شده به ایمیل شما نیز ارسال خواهد شد. لینک دانلود فایل به مدت 48 ساعت فعال خواهد بود.


مطالب مرتبط