صفحه اصلی پرسش و پاسخ پشتیبانی تماس با ما
صفحه نخست  » گزارش تخصصی  »  گزارش تخصصی روش تدریس سری دوم

گزارش تخصصی روش تدریس سری دوم

دانلود گزارش تخصصی روش تدریس سری دوم

دانلود گزارش تخصصی روش تدریس سری دوم

چکیده:
در بررسی کتاب علوم معلمان با مفاهیم کتاب آشنا می شوندو در صورت وجود اشکال آن را برطرف می کنند و با اعتماد به نفس و اطمینان می توانند بهترین تدریس را انجام دهند همچنین متوجه می شویم که کتاب علوم از چه فصل های تشکیل شده و اهداف هر فصل چیست و چگونه می توان فصل ها را به هم تطبیق داد. چون بیشترین هدف علوم تقویت مهارت های مختلفی چون مشاهده، اندازه گیری، طبقه بندی، تفسیر کردن و برقراری ارتباط و.. است .

مقدمه:
فراگیری علوم تجربی به کودکان کمک می کند تا روش های شناخت دنیای اطراف خود را بهبود بخشند. برای این منظور آنها باید مفاهیمی کسب کنند که به آنها کمک کند تجارب خود را با یکدیگر مربوط سازند. امروزه آموختن علوم تجربی همچون سود آموزی وحساب کردن امری اساسی و ضروری است که با زندگی روزمره ی ما در ارتباط است و با پیشرفت تکنولوژی اهمیت آن بیشتر شده است.
فراگیری این آموزش در اوایل دوران کودکی از دو نظر اهمیت دارد؛ یکی آنکه کودکان در می یابند که عقاید صحیحی است که مستدل باشد و دوم اینکه احتمال پذیرش نظریات غیر مستدلی که با مفاهیم علمی در تضاد مستقیم است کم می شود.
آنچه مهم است این است که بررسی های متعدد نشان داده که هر چه طول مدت زمانی که فرد ایده ای غلطی را کسب کرده زیادتر باشد امکان تغییر آن مشکل است. به همین دلیل اگر آموزش علوم در دوره دبستان سیر منطقی خود را طی کند مانع پیدایش بحران در دوره های راهنمایی و دبیرستان می شود.

فهرست
مقدمه: ۳
روش های نوین تدریس علوم ۴
۱- یادگیری فعا ل چیست؟ ۴
الگو و روش تدریس: الگوی تفکر استقرایی – روش پرسش وپاسخ ۵
ایجاد انگیزه: ۵
– هوای سالم ، آب سالم ۹
– زندگی ما و گردش زمین ۱ ۱۰
– زندگی ما و گردش زمین ۲ ۱۰
۲ مقایسه روش های یاددهی (سنتی ) و یادگیری (روش نوین و فعال): ۱۱
کار و بحث گروهی در کلاس ۱۳
۴ فعالیت های پیشنهادی ۱۵
نتیجه گیری: ۱۶
منابع: ۱۷


تعداد صفحات : 17 | فرمت فایل : WORD

بلافاصله بعد از پرداخت لینک دانلود فعال می شود





هشتگ : , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,