صفحه اصلی پرسش و پاسخ پشتیبانی تماس با ما
صفحه نخست  » گزارش تخصصی  »  گزارش تخصصی راهکارهایی برای افزایش اعتماد به نفس و خود کفایی دانش آموزان

گزارش تخصصی راهکارهایی برای افزایش اعتماد به نفس و خود کفایی دانش آموزان

دانلود گزارش تخصصی راهکارهایی برای افزایش اعتماد به نفس و خود کفایی دانش آموزان

دانلود گزارش تخصصی راهکارهایی برای افزایش اعتماد به نفس و خود کفایی دانش آموزان
چکیده:
اعتماد به نفس از اصلى ترین عوامل رشد مطلوب شخصیت است و از جمله مفاهیمى است که در چند دهه اخیر مورد توجه پژوهشگران و صاحب نظران روان شناسى و علوم تربیتى قرار گرفته است.
دانشمندان بسیارى به این نتیجه رسیده اند که کودکان برخوردار از «اعتماد به نفس بالا»، افرادى هستند که با احساس اعتماد به نفس و بهره گیرى از استعداد و خلاقیت خود به ابراز وجود مى پردازند و به راحتى تحت تاثیر عوامل محیطى قرار مى گیرند.
به اعتقاد روان شناسان، شخصیتى که از اعتماد به نفس بالایى برخوردار است خود را به گونه اى مثبت ارزشیابى کرده و برخورد مناسبى با نظریات مثبت خود و دیگران دارد. اما در مقابل کسى که اعتماد به نفس پایینى دارد اغلب نوعى نگرش مثبت تصنعى نسبت به جهان پیرامون خود دارد. این شخص اساساً فردى است که غرور کمى در خود احساس مى کند.
به نظر مى رسد اعتماد به نفس مثبت بر چهارعامل مبتنى است که عبارتند از:
الف- ارتباطات بچه ها با والدین
ب- کنترل برخورد درباره عواطف منفى
ج – پذیرش خود
د – رفتار اجتماعى

مقدمه:
دانش‌آموزان به عنوان آینده سازان جامعه ، ‌افرادی حساس با ویژگی‌های منحصر به فردی هستند که قسمت عمده شخصیت آنها ، در همین دوران نوجوانی و در کانون همین کلاس‌ها و در مدارس شکل می‌گیرد. توجه به ویژگی‌های منحصر به فرد و نیر خصوصیات عمومی دانش‌آموزان و ایجاد بستری مناسب برای آموزش آنها ، می‌تواند گره از بسیاری از مشکلات بعدی باز کند. نگاهی گذرا به ویژگی‌های رفتاری شاگردان ما را به تعدادی از ویژگی‌های روانی سوق می‌دهداعتماد به نفس بالا یـکی از پشتوانه هـای محـکمی اســت کـه میتواند کـودک را در مقابل چالش های دنیای خـارج استوار سازد. به نظر میرسد کـودکانی که احساس بهـتری نسبت به خودشان دارند، راحت تــر می توانند از پس مشکلات بر بیایند و در برابر فشارهای منفی خیلی راحت تر از سایرین مـقاومت می کنند. آنـها بیشتـر لبخند می زنند و از زندگی لذت بیشتری می برند. این نوع کـودکان واقـع گرا هستند و عموماً خوش بین می باشند.

فهرست
چکیده: ۲
مقدمه: ۳
تعریف اعتماد به نفس ۴
اعتماد به نفس یعنی طرح ” من ۶
علایم و نشانه هاى روانى ضعف اعتماد به نفس: ۷
اعتماد به نفس رمز موفقیت ۸
کسب اعتماد به نفس ۹
چه کمکی از دست والدین بر می آید؟ ۱۲
نتیجه گیری: ۱۴
منابع: ۱۵


تعداد صفحات : 15 | فرمت فایل : WORD

بلافاصله بعد از پرداخت لینک دانلود فعال می شود