گزارش تخصصی دلایل بی علاقگی دانش اموزان به درس مهم زیست و راههای علاقه مندی به آن

دانلود گزارش تخصصی دلایل بی علاقگی دانش اموزان به درس مهم زیست و راههای علاقه مندی به آن

دانلود گزارش تخصصی دلایل بی علاقگی دانش اموزان به درس مهم زیست و راههای علاقه مندی به آن

چکیده
از زمانی که به تدریس درس زیست شناسی پرداختم، متوجه عدم علاقه و توجه برخی از دانش‌آموزان به کلاس شده‌ام؛ که از درس، کتاب و معلم گریزان و بیشتر سعی دارند که خودشان بصورت مستقل و بدون اتکا به معلم درس را فرا بگیرند. این وضعیت چندان برای من و کلاس خوش آیند نبود بنابراین تصمیم گرفتم تا آنجا که می‌توانم وضعیت نامطلوب را دچار تغییر و تحول نموده و کلاسم را از هر لحاظ دارای شور و نشاط کافی نمایم.

مقدمه
مشکل عدم انگیزه در بین دانش آموزان در قبال یادگیری درس شیرین و پر از عجایب درس زیست شناسی و در بسیاری موارد بی توجهی آنها در هنگام تدریس ، کسل آور بودن زیست ،فرار آنها از کلاس وتلف کردن وقتشان به امور بیهوده ،مرا براین داشت تا با فنون و روشهای جدید تری به حل این مشکل بر آیم و در دنیای تازه ای که آنها درپیش رو داشتند دنبال بهترینها برای یادگیری عمیق دانش آموزان باشم ،بنابراین سعی نمودم با مشارکت دادن آنها در امر تدریس ،بحثهای گروهی در کلاس پیرامون موضوعات مختلف درسی در بین تمام دانش آمو.زان ،تلاش برای عملی نمودن تدریس با کمک فناوری IT،بردن دانش آموزان به دنیای اینترنت و جمع آوری عکسها و مطالب جدید علمی ،ساختن CDهای ساده و معمول توسط آنها ،مسابقات بین گروهی وانجام آزمایشات موجود در کلاس علی رغم ذیغ وقت ، از آنها افرادی پویا و جویا ی علم روز و کلاسی شاداب و پر از شور نوجوانی بسازم. بی گمان بر ماست که به منظور تضمین آینده ای درخشان برای نسل آینده ،به طوری که آنان بتوانند در جامعه فردا نقشی در خور داشته باشند ،شکافی را که از نظر آموزش زیست شناسی میان جامعه ما و جامعه جهانی به وجود آمده است ،پر کنیم و در جبران این خسارت بکوشیم.

فهرست
چکیده ۲
مقدمه ۳
هدف اصلی زیست شناسی ۴
هدف های کلی ۵
اهداف نگرشی: ۵
کاربردهای نوین زیست شناسی تکاملی ۶
الگوهای تدریس در زیست شناسی ۶
الگو یا پارادایم یادگیری ۸
حوزه عمل زیست شناسی ۸
چالش های یادگیری دانش آموزان در درس زیست شناسی ۸
ارائه راهکارها ۱۰
نتیجه گیری ۱۱
پشنهادات ۱۱
منابع ۱۳


فرمت فایل: WORD

تعداد صفحات: 13

پس از ثبت دکمه خرید و تکمیل فرم خرید به درگاه بانکی متصل خواهید شد که پس از پرداخت موفق بانکی و بازگشت به همین صفحه می توانید فایل مورد نظر خورد را دانلود کنید. در ضمن لینک فایل خریداری شده به ایمیل شما نیز ارسال خواهد شد. لینک دانلود فایل به مدت 48 ساعت فعال خواهد بود.


مطالب مرتبط