گزارش تخصصی جغرافیا سری دوم

دانلود گزارش تخصصی جغرافیا سری دوم

دانلود گزارش تخصصی جغرافیا سری دوم

چکیده:
جغرافیا علمی است که در صدد تشریح ویژگی های مکان ها و توزیع انسان ها، عوارض و رویدادها بر سطح زمین می باشد . جغرافیا به مطالعه کنشهای متقابل انسان – محیط در بستر مکان های ویژه و موقعیت های مکانی می پردازد . امروزه آموزش جغرافیا به عنوان یک موضوع اصلی و محوری که باید در برنامه های تحصیلی مدارس در دوره های مختلف گنجانده شود، مورد تأکید قرار گرفته است و از آن به عنوان وسیله ای نیرومند هم برای ترفیع و ترویج آموزش های فردی و هم آموزش های بین المللی ، محیطی و توسعه استفاده می شود .

مقدمه:
بسیاری از موضوعات و مشکلات عمده ای که دنیای امروز با آن مواجه است ، ُبعد جغرافیایی قوی دارند . آموزش جغرافیا در درک و فهم مسائل و مشکلات محیطی و ارائه راه حل ها و برنامه ریزی های مربوط به توسعه ، نقش بسزایی دارد . آموزش جغرافیا می تواند دانش آموزان را به درک فرایندها و ساختارهای مربوط به توسعه قادر سازد . درک محیط پیرامون ، آگاهی از شیوه های متفاوت زندگی ، شناخت نظام های اصلی اجتماعی -اقتصادی و موقعیت های مکانی و مکان ها به عنوان بستر این نظام ها، تأثیر شرایط طبیعی بر فعالیت های انسانی و تغییر محیط ها بر مبنای تکنیک ها، ارزشهای فرهنگی و نظام های اقتصادی -اجتماعی ، دستیابی به طیف وسیعی از مهارت های جغرافیایی و به کارگیری آنها در زندگی خصوصی ، حرفه ای و عمومی و سرانجام علاقه مندی و احساس مسئولیت نسبت به محیط و بوم انسانی در مقیاس های مختلف از طریق آموزش جغرافیایی حاصل می گردد . بر این مبنا ملاحظه می شود که برنامه درسی جغرافیا و شیوه آموزش آن در کشور ما نیاز به تحولی بنیادین دارد و آنچه این تحول اساسی را ضروری نموده است ، کمبودها و مشکلاتی است که در آموزش فعلی این درس وجود دارد .

فهرست
چکیده: ۲
مقدمه: ۳
مفاهیم‌ عمده در آموزش‌ جغرافیا ۵
اهداف‌ کلی‌ تعلیم‌ و تربیت‌ اسلامی‌ مشترک‌ با اهداف‌ کلی‌ آموزش‌ جغرافیا ۷
مراحل تدریس: ۸
تکرار مطالب به چه هدفی: ۹
محدودیت تدریس به روشهای مکاشفه ای و مشارکتی: ۱۰
نتیجه گیری: ۱۱
منابع: ۱۲


فرمت فایل: WORD

تعداد صفحات: 12

پس از ثبت دکمه خرید و تکمیل فرم خرید به درگاه بانکی متصل خواهید شد که پس از پرداخت موفق بانکی و بازگشت به همین صفحه می توانید فایل مورد نظر خورد را دانلود کنید. در ضمن لینک فایل خریداری شده به ایمیل شما نیز ارسال خواهد شد. لینک دانلود فایل به مدت 48 ساعت فعال خواهد بود.


مطالب مرتبط