صفحه اصلی پرسش و پاسخ پشتیبانی تماس با ما
صفحه نخست  » گزارش تخصصی  »  گزارش تخصصی تاثیر مصرف غذاهای مغذی حاوی پروتئین وویتامین بر روند یادگیری دانش آموزان

گزارش تخصصی تاثیر مصرف غذاهای مغذی حاوی پروتئین وویتامین بر روند یادگیری دانش آموزان

دانلود گزارش تخصصی تاثیر مصرف غذاهای مغذی حاوی پروتئین وویتامین بر روند یادگیری دانش آموزان

دانلود گزارش تخصصی تاثیر مصرف غذاهای مغذی حاوی پروتئین وویتامین بر روند یادگیری دانش آموزان
چکیده:
خوب رشد کردن در دانش آموزان به مواد غذایی بستگی دارد که با اثر متقابل باعث رشد ونمو میشود.یک ماده غذایی تنهایی یا یک گروه ازمواد غذایی وجود ندارد در سلامت دانش آموزان اهمیت بسیاری زیادی داردخوردن صبحانه برای کودکی که آماده ی رفتن به مهد کودک و مدرسه می شود، بسیار مهم است ، میان وعده مناسب برای دانش آموزان در مدرسه یا خانه باید شامل مواد غذایی وخوراکی باشد که جزگروهای اصلی غذایی هستند عبارتند از:میوهای تازه فصل انواع سبزی میوه های خشک انواع برگه ها(این خوراکی علاوه بر داشتن مواد قندی طیعی حاوی برخی از ویتامین هستند.)انواع وغذاها که حاوی پروتین گیاهی مرغوب وچربی مفید هستند وشیرکه می تواند همراه بیسکویت ساده یا کیک خانگی میل شود.ساندویچ نان وپنیر وگردو وخرماوغیره سوء تغذیه فعالیتهای مغز را کاهش داده و باعث بروز مشکلاتی در یادگیری می شود و سوء تغذیه مزمن منجر به حواس پرتی،بی توجهی به محرک های طبیعی و رفتار های کنش پذیر در دانش آموز می گردد.

مقدمه:
تحقیقات و مطالعات جدید حاکی از آنست که چنانچه فردی با رژیم غذایی نامناسب و ناکافی تغذیه شود، تأثیرات سوئی بر قابلیت یادگیری فرد و تمرکز حواس و هوشیاری وی برجا می‌ماند.
تحقیقات و مطالعات جدید حاکی از آنست که چنانچه فردی با رژیم غذایی نامناسب و ناکافی تغذیه شود، تأثیرات سوئی بر قابلیت یادگیری فرد و تمرکز حواس و هوشیاری وی برجا می‌ماند. به خوبی روشن شده است که سو تغذیه «پروتئین-انرژی» اختلالی است که در اثر کمبود مواد مغذی گوناگون بوجود می‌آید و قادر به مخاطره انداختن سلامت مغزی و قدرت حافظه و یادگیری است
غذاهاى حاوى پروتئین میزان یادگیرى را افزایش مى‌دهند. آنها همچنین ابزار لازم براى ارتباط بین سلولهاى مغز را فراهم مى‌کنند. از سوى دیگر کربوهیدراتها ، انرژى بخش هستند اما اگر به مقدار زیاد و بدون پروتئین کافى مصرف شوند موجب خواب آلودگى مى‌شوند. کمبود اسیدهاى چرب ضرورى موجب آلرژى و مشکلات یادگیرى شامل کم توجهى و اختلالات پیش فعالى (AD/HD) مى‌شود.

فهرست
چکیده: ۲
مقدمه: ۳
دلایل اهمیت تغذیه در سنین مدرسه : ۴
میان وعده: ۵
منابع ویتامینB2 یاریبوفلاوین شامل ۷
نتیجه گیری ۱۰
سوء تغذیه و تأثیر آن بر یادگیری در دانش آموزان ۱۱
منابع ۱۲

 


تعداد صفحات : 12 | فرمت فایل : WORD

بلافاصله بعد از پرداخت لینک دانلود فعال می شود