صفحه اصلی پرسش و پاسخ پشتیبانی تماس با ما
صفحه نخست  » گزارش تخصصی  »  گزارش تخصصی تاثیر مشارکت گروهی دانش آموزان بر افزایش یادگیری درسی آنها

گزارش تخصصی تاثیر مشارکت گروهی دانش آموزان بر افزایش یادگیری درسی آنها

دانلود گزارش تخصصی تاثیر مشارکت گروهی دانش آموزان بر افزایش یادگیری درسی آنها

دانلود گزارش تخصصی تاثیر مشارکت گروهی دانش آموزان بر افزایش یادگیری درسی آنها
چکیده:
یادگیری مشارکتی یک روش تدریس موفق در گروه های کوچک است در این روش، در هریک از گروه ها، دانش آموزان با توانایی های متفاوت و با استفاده از فعالیت های یادگیری گوناگون درک خود را نسبت به موضوع درسی بالا می برند. این تحقیق در قالب یک گزارش تخصصی به بررسی تاثیر مطالعه فردی در مقابل مطالعه گروهی بر برخی جوانب نوشتار زبان آموزان ایرانی پرداخته است. همچنین این تحقیق گامی بیشتر برداشته تا تاثیر احتمالی خواندن گروهی را دانش آموزان بررسی کند.

مقدمه
یادگیری یک فرایند اجتماعی است و فعالیت های یادگیری برای رسیدن به مرحله تولید اندیشه و اطلاعات حیاتی است. این فکر راژان پیاژه، که از محققان پیشگام در زمینه تعیین تحول فکر به شمار می رود، تایید می کند.
پیاژه نشان داده است که بیشتر آموخته های مهم ما حاصل تعامل با دیگران است. اگر دانش آموزان در مورد یک کتاب، یک تکلیف و با یک مسئله فقط نظرات، واکنش ها و پرسش های خود راداشته باشند، یادگیری آنان به اندازه ی زمانی که به نظرات دیگران نیز دسترسی داشته باشند، پربار نخواهد بود. عمده ترین هدف این روش کوشش برای دستیابی به فعالیت های عالی ذهنی است.
معلمان در مدارس با سه موقعیت آموزشی روبه رو هستند که در بیشتر موارد یکی از آن ها را انتخاب می کنند. ممکن است در هر کلاس معلمان دروس را به نحوی سازماندهی کنند که دانش آموزان وادار شوند برای برنده شدن تلاش کنند. همچنین، آنان به دانش آموزان اجازه می دهند که برابر با میل خود به یادگیری بپردازند و در برخی موارد، معلمان دانش آموزان را به صورت سازماندهی می کنند که در قالب گروه هایی با یاری یک دیگر مطالب درسی را فرا می گیرند. ولی در بیشتر موارد دیده می شود که در کلاس ها دانش آموزبه تنهایی کار می کند. به هر کدام از دانش آموزان گفته می شود که سرت به کار خودت باشد. با بغل دستی صحبت نکن و..

فهرست
چکیده: ۲
مقدمه ۳
بیان مساله: ۴
بحث گروهی ۵
ضرورت فعالیت های گروهی ۶
معیارهای تشکیل گروه های ناهمگن ۶
علت های گروه بندی ناهمگن ۷
مزایای فعالیت های گروهی ۸
مشکلات فعالیت های گروهی ۹
مسئولیت فردی ۱۰
مشارکت برابر ۱۱
انتظارات از نقش دانش آموز ۱۱
نتیجه گیری: ۱۲
منابع: ۱۳


تعداد صفحات : 13 | فرمت فایل : WORD

بلافاصله بعد از پرداخت لینک دانلود فعال می شود