صفحه اصلی پرسش و پاسخ پشتیبانی تماس با ما
صفحه نخست  » گزارش تخصصی  »  گزارش تخصصی بهداشت چیست؟ و راهکارهایی برای اجرای بهداشت فردی دانش آموزان

گزارش تخصصی بهداشت چیست؟ و راهکارهایی برای اجرای بهداشت فردی دانش آموزان

دانلود گزارش تخصصی بهداشت چیست؟ و راهکارهایی برای اجرای بهداشت فردی دانش آموزان

دانلود گزارش تخصصی بهداشت چیست؟ و راهکارهایی برای اجرای بهداشت فردی دانش آموزان
چکیده:
دنیای یک دانش آموز را خانه مدرسه و جامعه پیرامون آن تشکیل می دهد این مکانها باید به گونه ای باشند که از هر لحاظ به نیازهای جسمی، روانی و اجتماعی دانش آموزان پاسخ دهد. در آموزش و پرورش نوین، فضای فیزیکی به عنوان یک عامل زنده و پویا در انجام فعالیتهای آموزشی و تربیتی دانش آموزان تلقی می گردد. توجه به مسائل و فاکتورهای فیزیکی و بهداشتی و ایمنی در محیط های آموزشی موثرترین و اساسی ترین عامل رشد طبیعی از نظر جسمی، روانی و فراگیری مطالب در دانش آموزان است. از این رو یکی از مهم‌ترین، و تاثیرگذارترین مسایل بهداشتی مدرسه، رعایت بهداشت محیط و ایمنی آن می باشد.
برآمدیم تا بتوانیم با ارائه یک تصویر علمی و آماری وضعیت بهداشتی و ایمنی مدارس گامی هرچند کوچک در جهت ارتقا بهداشت مدارس این شهر برداشته باشیم.

مقدمه:
بهداشت محیط مدارس عبارت است از کنترل عواملی از محیط زندگی دانش آموزان که بر روی سلامت جسمی، روانی و اجتماعی آنان تاثیر گذارند و در پیشگیری از انتقال بیماریها و ارتقاء سطح بهداشت محیط مدارس اثرمستقیم دارد . در صورتی که اصول بهداشت محیط مدارس رعایت نشود دانش آموزان ممکن است به انواع بیماری های انگلی، عفونی و اسهال مبتلا شوند. به طوری که بررسی های انجام شده بر روی دانش آموزان حاکی از آن است که ۵۹ درصد مبتلا به عفونت انگل های روده ای و ۵/۲۹ درصد آلوده به تک یاخته گان بودنند(. همچنین هرگاه وضعیت ایمنی مدارس در سطح قابل قبولی نباشد احتمال وقوع حوادث، جراحت و مرگ دانش آموزان وجود دارد) و اگر معیارهای ارگونومی مدارس رعایت نشود خستگی و ناراحتی های اسکلتی و ماهیچه ای را به همراه خواهد داشت. مهمترین عوامل کاهش دهنده سطح بهداشت محیط، ایمنی و ارگونومی در مدارس عبارتند از : ناکافی فضای آموزشی، نزدیکی مدارس به مکان های غیر بهداشتی و غیر ایمن، قدیمی بودن ساختمان مدارس، شرایط غیر بهداشتی توالت دستشویی و آبخوری و غیر بهداشتی و غیر ایمن بودن کلاس درس و محوطه مدرسه، امکان برق گرفتگی و آتش سوزی، ناکافی بودن امکانات کمک های اولیه نامناسب بودن تخته میز و نیمکت دانش آموزان می باشد(۱۰). با توجه به مسائل فوق در رابطه با بهداشت مدارس و اهمیت آن، مسائل و مشکلات فراوانی وجود دارد که لازم است با شیوه های علمی ریشه یابی و بر طرف شوند. در راستای همین باور ما در صدد بررسی وضعیت بهداشت محیط و ایمنی مدارس نظیر: وضعیت بهداشت محیط توالت ها، دستشویی، آبخوری، موقعیت مکانی وضعیت جمع آوری زباله و فاضلاب، وضعیت بهداشت و ایمنی کلاس و سایر موارد.

فهرست
تعریف بهداشت مدارس ۶
هدف کلی ۶
اهداف اختصاصی ۶
الف ـ آموزش بهداشت مدارس ۸
ب ـ مراقبت بهداشتی و درمانی دانش آموزان ۸
ج ـ تدارک، نظارت بر ایمنی و بهداشت محیط مدرسه ۹
د ـ نظارت بر تغذیه دانش آموزان ۱۰
۴) آموزش بهداشت در مدارس ۱۰
نتایج آموزش بهداشت در مدارس ۱۲
استانداردهای آموزش بهداشت ۱۳
نتیجه گیری ۱۶
منابع ۱۷


تعداد صفحات : 17 | فرمت فایل : WORD

بلافاصله بعد از پرداخت لینک دانلود فعال می شود





هشتگ : , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,