صفحه اصلی پرسش و پاسخ پشتیبانی تماس با ما
صفحه نخست  » علوم پزشکی » پزشکی  »  مقاله گروه ویتامین B

مقاله گروه ویتامین B

مقاله گروه ویتامین B

در این مطلب از سایت وطن فایل دانلود مقاله گروه ویتامین B را به صورت فایل ورد و  قایل ویرایش برای شما کاربران گرامی گردآوری کرده ایم که دارای ۱۵ صفحه می باشد که بعد از پرداخت و خرید لینک دانلود مقاله گروه ویتامین B برای شما نمایش داده خواهد شد و همچنین لینک دانلود مقاله مورد نظر برای شما ایمیل خواهد شد.

اثرات فعالیت های فیزیکی روی تیامین، ریبوفلاوین و ویتامین ۶-B   
خلاصه: بدلیل افزایش سوخت و ساز بدن بدلیل فعالیت‌های فیزیکی که وابسته به تیامین، ریبوفلاوین و ویتامین ۶-۵ است این امکان وجود دارد که دستگاههای گیرنده این مواد در بدن افراد فعال و ورزشکاران افزایش یابد. به طور تئوری فعالیت بدنی نیاز به این مواد مغذی را به چند طریق افزایش می‌دهد: از طریق کاهش جذب مواد غذایی – افزایش نقل و انتقالات – سوخت و ساز و یا از دست دادن مواد غذایی – از طریق وفق‌یابی‌های بیو مکانیکی در نتیجه فعالیت که نیاز به مواد غذایی را افزایش می دهد؛ بوسیله افزایش آنزیم‌های میتوکندری که نیاز به مواد مغذی دارند، و یا از طریق افزایش نیاز به مواد مغذی برای تقویت و بهبود عضلات. شواهدی بیوشیمیایی از کمبود بعضی از این ویتامین‌ها در افراد فعال گزارش شده است، ولی با این حال مطالعاتی که به بررسی این مطلب بپردازند محدود هستند و اگر هم باشند تقریباً شبیه به همند. بر اساس مطالعات متابوبیکی نشان داده شده است که میزان ریبوفلاوین در زنان جوان و مسن تر که بطور متوسط (۵-۵/۲) ورزش کرده‌اند، بنظر می رسد که طی دوره فعالیت کاهش یافته باشد. همچنین طی دوره رژیم غذایی و یا رژیم همراه با فعالیت ورزشی این میزان کمتر از دوره کنترل بوده است. هیچگونه مطالعات متابولیکی به مقایسه میزان ویتامین در افراد دارای فعالیت و افراد کم تحرک نپرداخته است. به نظر می رسد فعالیت بدنی میزان ویتامین را حتی در افرادیکه مقدار کاملی از آنها هم دریافت می‌کنند، کاهش می‌دهد. بنابراین افرادیکه دریافت انرژی خود را محدود می سازند و یا رژیم غذایی سختی برای خود می گذارند.

مقدمه:
دو سؤال مرتباً توسط افرادیکه درگیر فعالیت‌های فیزیکی هیتند پرسیده می‌شود: ۱) آیا فعالیت نیاز به ویتامین خاصی را افزایش می دهد؟ ۲) آیا افزایش میزان ویتامین در بدن پیشرفت فعالیت‌های ورزشی را بهبود می بخشد؟ بدلیل اینکه ویتامین به ریبوفلاوین و ویتامین ۶-B (پیریدوکسین) فاکتورهای همراه بسیاری از عملکرد‌های متابوبیکی هستند که انرژی تولید می‌کند این سؤال بسیار بجا و مناسب است. اخیراً، رژیم غذایی توصیه شده (RDAs) برای این مواد مغذی بر اساس دریافت انرژی (ویتامین و ریبوفلاوین) و پروتئین (ویتامین ۶-B) بررسی و تجویز می‌گردد. اگر یک شخص از نظر فیزیکی بسیار فعال باشد، منطقی است که فرض شود می بایست دریافت انرژی و پروتئین افزایش یابد. متاسفانه این موضوع همیشه صحیح نیست. در افرادیکه رژیم غذایی نامناسبی دارند، یک چنین مواد مغذی نمی بایست با افزایش دریافت انرژی و پروتئین تامین گردد. بلکه برعکس اگر افراد فعالیت فیزیکی خود را افزایش دهد و دریافت انرژی خود را محدود سازند، نیاز برای این ویتامین‌ها ممکن است بیشتر افزایش یابد. این مقاله به بازبینی مطالب اخیر می پردازد تا روشن شود که آیا فعالیت یا سوخت و ساز این ویتامین ها افزایش می دهند. ابتدا، منبع رژیم برای هر یک از این ویتامین‌ها بطور مختصر بررسی می‌گردد.


تعداد صفحات : 9 | فرمت فایل : WORD

بلافاصله بعد از پرداخت لینک دانلود فعال می شود