کلیات انرژی بادی

کلیات انرژی بادی

بخشی از مقدمه:
انرژی بادی بیش از ۲۰۰۰ سال است که مورد استفاده قرارگرفته است. اولین آسیابهای بادی در ایران مورد استفاده قرار گرفتند که از باد برای تولید انرژی مکانیکی استفاده می کردند. نام “آسیاب بادی” به این دلیل به کار رفت که هدف اصلی آنها آسیاب و خرد کردن غلات و تبدیل آن به آرد بود. باد یک پروانه (توربین) بادی را می چرخاند که به قرقره ها و تسمه هایی وصل بود و چرخهای آسیاب را به گردش در می آورد.
در آغار سالهای ۱۹۰۰ آسیابهای بادی تغییر و بهبود یافتند و برای کشیدن آب از زیر زمین مورد استفاده قرارگرفتند و امروزه هنوز بدین منظور مورد مصرف قرارمی گیرند.
پس از گسترش ژنراتورهای بادی، طولی نکشید که برای سرویس دهی در مناطق دور افتاده استرالیا یعنی جاهایی که برق از ژنراتورهای شهری تامین نمی شد، مورد استفاده قرار گرفت.
از زمانهای نخستین، بشر با ساخت اولین آسیاب ها که قدمت آنها سال ششم میلادی ثبت شده است، نیروی باد را تحت کنترل خود درآورده است. به مرور زمان این تکنولوژی از تنوع برخوردار شده است از جمله کشیدن آب از چاه، آسیاب کردن غلات و تامین نیروی برق کارخانجات چوب بری و الوار سازی. در اواسط قرن نوزدهم تنها در انگلستان بیش از ۱۰۰۰۰ آسیاب بادی کار می کرد. آخرین دگرگونی در طول سالهای ۱۸۸۰ به وقوع پیوست زمانی که عمل گردش بادبانها به محرک و گرداننده یک ژنراتور الکتریکی تبدیل گشت.

راهنمای استفاده:
مناسب جهت استفاده دانشجویان رشته برق


فرمت فایل: doc

تعداد صفحات: 25

پس از ثبت دکمه خرید و تکمیل فرم خرید به درگاه بانکی متصل خواهید شد که پس از پرداخت موفق بانکی و بازگشت به همین صفحه می توانید فایل مورد نظر خورد را دانلود کنید. در ضمن لینک فایل خریداری شده به ایمیل شما نیز ارسال خواهد شد. لینک دانلود فایل به مدت 48 ساعت فعال خواهد بود.


مطالب مرتبط