صفحه اصلی پرسش و پاسخ پشتیبانی تماس با ما
صفحه نخست  » جدید  »  کارآفرینی بررسی و تهیه طرح تولید تلفن رومیزی

کارآفرینی بررسی و تهیه طرح تولید تلفن رومیزی

دانلود مقاله کارآفرینی بررسی و تهیه طرح تولید تلفن رومیزی

پیشگفتار
هر محصول ویژگیها و مشخصات خاصی دارد که بیش از هر گونه بررسی فنی مالی و اقتصادی طرح لازم است این خصوصیات به درستی شناخته شوند شناخت صحیح مشخصات و انواع مختلف محصول، بدون تردید راهنمای مناسبی جهت تصمیم گیریهای لازم در انتخاب روش و عملیات تولید و محاسبات بعدی مورد نیاز خواهد بود در این ارتباط یکی از مؤثرترین روشهای قابل استفاده، به کارگیری استانداردهای مدرن ملی و جهانی هر یک از محصولها می‌باشد علاوه بر این جهت بررسی بازار لازم است تا شماره تعرفه گمرکی محصولات نیز مشخص گردد.

مقدمه
یکی از لوازم اساسی توسعه، ارتباطات است. با توجه به سرعت مورد نیاز برای تبادل اطلاعات، حجم اطلاعات مورد مبادله و گستردگی شهرها، امروزه تلفن یکی از ضروری‌ترین نیازهای بشر است. با استفاده از تلفن بسیاری رفت و آمدهای زائد درون شهری و برون شهری روزانه حذف می‌شود. در بسیاری از موارد حتی پست نیز توان رقابت با تلفن را ندارد. در ارتباط پستی علاوه بر سرعت کمتر به علت غیرمستقیم بودن رابطه، بسیار از موانع انتقال درست مفاهیم نیز میسر نمی‌باشد و نیاز به ارتباطات تکمیلی بعدی دارد با توجه به اهمیت این سیستم ارتباطی، مخابرات یکی از ارکان زندگی در جوامع امروزی است گستردگی شبکه‌های تلفن به حدی است که اقسی نقاط کشور امروزه از این تسهیلات استفاده می‌کنند این روند در کشور و اکثر کشورهای در حال رشد همچنان ادامه دارد با توجه به اهمیت نقش مخابرات در زندگی روزمره در این طرح بررسیهای لازم برای احداث یک واحد تولید کننده دستگاه تلفن رومیزی انجام می‌شود

فصل اول
۱ـ۱ معرفی اجمالی مقاله
مقاله در مورد تولید تلفن رومیزی است مقاله نشان می‌دهد که تمام مواد اولیه محصول از داخل تأمین می‌شوند واحد تولید طرح دارای شیفت کاری یک نوبت است و در سال ۲۷۰ روز کار می‌کند و در روز ۵/۷ ساعت مشغول به کار است هزینه‌های طرح عبارتند از سرمایه‌گذاری ثابت ۸۴۴۹۰۰، سرمایه در گردش ۲۹۰۹۰۰، سرمایه‌گذاری کل ۱۱۳۵۸۰۰ هزار ریال می‌باشد ظرفیت سالانه تولید این محصول ۲۰۰۰۰ عدد می‌باشد و کل ارزش تولیدات سالیانه براساس ظرفیت اسمی ۱۹۰۰۰۰ ریال می‌باشد مساحت زمین طرح ۳۰۰۰ متر مربع می‌باشد و بهای آن ۱۰۰۰۰۰ ریال می‌باشد هزینه ساختمان و محوطه سازی ۳۹۷۹۰۰ هزار ریال می‌باشد و هزینه انرژی مورد نیاز و مصرفی ۶۳۹۰۰ هزار ریال می‌باشد و پرسنل مورد نیاز این واحد ۲۱ نفر می‌باشد و حقوق کل و مزایای سالیانه ۳۹۵۹۰۰ هزار ریال می‌باشد و دوره برگشت سرمایه ۴ سال و ۳ ماه است.
۲ـ۱ معرفی محصول
محصول مورد نظر دستگاه تلفن رومیزی است. وظیفه تلفن انتقال صدا از نقطه‌ای به نقطه دیگر به کمک ارتباط سیم کشی شده می‌باشد. تلفن می‌تواند در منازل، اماکن اداری، تجاری، اماکن عمومی یا هر مکان دیگری مورد استفاده قرار گیرد. با توجه به نوع مرکز تلفن که ارتباط بین دو دستگاه را برقرار می‌کند تلفن می‌تواند در داخل سازمانهای بزرگ یا برای ارتباطات شهری، بین شهری و بین الملل به کار رود. با استفاده از تلفن اماکن ارتباط زنده و مستقیم بین دو نفر برقرار شده و اشخاص می‌توانند از هر نقطه‌ای با یکدیگر مکالمه کنند.
۳ـ۱ سوابق تولید
تلفنهای رومیزی در حال حاضر توسط دو شرکت منابع مخابرات و شرکت جهان براساس امتیاز قدیمی شرکت زیمنس آلمان تلفن رومیزی تولید می‌کردند که کارخانه شیراز ۲۰ هزار سیستم برای مدت دو سال و شرکت جهان ۱۲۲۰۰۰ دستگاه در سال تولید می‌کرده‌اند به گفته مدیران شرکتهای فوق هیچ یک تاکنون در ظرفیت تولید کامل نکرده‌اند چون این کالاها وارداتی هستند در آخرین ۵ سالی که آمار منتشر شده به صورت زیر تفکیک می‌کردند.
به طوری که ملاحظه می‌کنید به دلیل تحقیقات دولت در زمان جنگ در زمینه تأمین ارز با یک کاهش چشمگیر واردات مواجه بوده‌ایم و به علت نیاز بازار به کالا و افزایش تقاضای آن تلفنهای فانتزی به صورت کالای مسافری وارد کشور شده است

 

فهرست مطالب
عنوان صفحه
پیشگفتار ۶
مقدمه ۷
فصل اول ۸
۱ـ۱ معرفی اجمالی مقاله ۹
۲ـ۱ معرفی محصول ۹
۳ـ۱ سوابق تولید ۱۰
۴ـ۱ کاربرد محصول ۱۰
۵ـ۱ مصرف کنندگان ۱۲
فصل دوم ۱۴
۱ـ۲ فرایند تولید ۱۵
۲ـ۲ نمودار فرایند تولید ۲۵
۳ـ۲ مواد اولیه و منابع تأمین ۲۶
۴ـ۲ ابزار و ماشین آلات و منابع تأمین آن ۲۹
۵ـ۲ برنامه زمان بندی اجرای مقاله ۳۰
۶ـ۲ ظرفیت تولید ۳۲
۷ـ۲ پلان سالن تولید ۳۳
۸ـ۲ جایابی و محل اجرای طرح ۳۴
فصل سوم ۳۷
۱ـ۳ نیروی انسانی مورد نیاز ۳۸
۲ـ۳ حقوق و دستمزد ۳۹
۳ـ۳ شرح وظایف پرسنل ۴۱
۴ـ۳ سازماندهی نیروی انسانی ۴۱
فصل چهارم ۴۴
۱ـ۴ زمین مورد نیاز ۴۵
۲ـ۴ ساختمانهای اداری ۴۹
۳ـ۴ ساختمان واحد تولید ۴۹
۴ـ۴ هزینه‌های ساختمان سازی ۵۰
۵ـ۴ پلان طرح ۵۳
فصل پنجم ۵۴
۱ـ۵ انرژی برق ۵۵
۲ـ۵ انرژی آب ۵۶
۳ـ۵ سوخت ۵۶
۴ـ۵ تأسیسات حرارتی ۵۷
۵ـ۵ تأسیسات برودتی ۵۷
۶ـ۵ ارتباطات ۵۸
۷ـ۵ تأسیسات تهویه و اطفاء حریق ۵۸
فصل ششم ۶۲
۱ـ۶ سرمایه کل طرح و منابع تأمین آن ۶۳
۲ـ۶ سرمایه ثابت ۶۴
۳ـ۶ سرمایه در گردش ۶۵
۴ـ۶ هزینه تولید سالیانه طرح ۶۶
۲ـ۴ـ۶ هزینه حقوق و دستمزد ۶۸
۵ـ۶ هزینه‌های ثابت و متغیر تولید ۷۵
۶ـ۶ محاسبه نقطه سر به سر تولید ۷۷
۷ـ۶ محاسبه قیمت تمام شده محصول ۷۷
۸ـ۶ محاسبه قیمت فروش محصول ۷۷
۹ـ۶ محاسبه سود ناخالص طرح ۷۸
۱۰ـ۶ محاسبه سود خالص طرح ۷۸
۱۱ـ۶ دوره برگشت سرمایه ۷۹
۱۲ـ۶ توجیه اقتصادی ۷۹
منابع و مأخذ ۸۱


تعداد صفحات : 85 | فرمت فایل : WORD

بلافاصله بعد از پرداخت لینک دانلود فعال می شود