صفحه اصلی پرسش و پاسخ پشتیبانی تماس با ما
صفحه نخست  » علوم انسانی » اقتصاد  »  مقاله توسعه پایدار

مقاله توسعه پایدار

دانلود تحقیق و مقالات رشته رشته اقتصاد بازرگانی با عنوان دانلود پاورپوینت مقاله توسعه پایدار به همراه فایل ورد WORD در قالب ورد و پاورپوینت  و قابل ویرایش و در ۲۲ صفحه گرد آوری شده است. در زیر به مختصری از آنچه شما در این فایل دریافت می کنید اشاره شده است.

دانلود پاورپوینت مقاله توسعه پایدار

مقاله : توسعه پایدار
رشته:  اقتصاد بازرگانی
استاد : رسولزاده
گرد آورنده : محمد حسین حجتی

مقدمه
یکی از مفاهیم نوپا در قرن بیست و یکم که توجه جهانیان را به خویش جلب نموده است موضوع دستیابی به پایداری در ابعاد جهانی است.
بیش از ۱۷ سال از اولین نشست بین المللی در خصوص توسعه پایدار می گذرد . بعد از کنفرانس ریو در سال ۱۹۹۲ طی کنفرانس محیط زیست و توسعه از کشورهای جهان خواسته شد تا نسبت به تهیه برنامه ملی توسعه پایدار اقدام نمایند.
تاکید جهان امروز در پایداری توسعه بدین جهت است که رشد اقتصادی توسعه اجتماعی و حفظ محیط زیست زنجیروار باهم درارتباطند و هر دو با تقویت یکدیگر عناصری لازم برای توسعه مستمر اجتماعی به شمار می آیند .
دستیابی به توسعه پایدار بدون مشارکت فعال و موثر جامعه میسر نیست . این مشارکت نیز از طریق ایجاد، تقویت و توانمندسازی نهادهای مدنی صورت می پذیرد .

تعریف توسعه پایدار
توسعه پایدار توسعه ای است که در آن تأمین مستر نیازها و رضایتمندی افراد همواره با افزایش کیفیت زندگی انسان مد نظر است.
پایداری به زبان ساده یعنی تغییر در نحوه زندگی در جهت کسب اطمینان از اینکه برای فرزندانمان  و فرزندان فرزندانمان دنیایی را به میراث باقی می گذاریم که خودمان می خواهیم در آن زندگی کنیم.

مفهوم عام تر توسعه پایدار شامل موارد زیر است :
۱- کمک به مردم خیلی فقیر
۲- اندیشه خود اتکایی توسعه با توجه به بهره برداری از منابع طبیعی
۳- ایده و تأثیر بخشی توسعه با استفاده از معیار اقتصادی متفاوت درروش سنتی
۴- تاکید بر مسائل مهمی چون کنترل بهداشت ،تکنولوژی مناسب ،خود اتکایی غذایی ،تامین آب سالم و پناهگاه برای همگان .
۵- تاکید براهمیت ابتکارات انسانی و نو آوری ها و اختراعات بشری به عنوان یکی از مهمترین منابع توسعه .

علیرغم اینکه مفهوم توسعه پایدار در نگاه اول کمی چالش برانگیز است ولی با راهکارهای ساده و عملی به آسانی قابل پیاده سازی است.
توسعه پایدار موضوعی نیست که تنها توسط فعالیتهای بخش دولتی قابل دستیابی باشد.در کشورهایی که چنین موضوعی در دستور کار قرار دارد ،مردم تشویق به همکاری می شوند با این نگرش که، هر یک از ما عامل تغییر هستیم و می توانیم منشاء همان تغییری باشیم که دوست داریم در محیط اطرافمان ببینیم.
پایداری ، ایجاد موازنه دقیق بین نیازهای امروز و فردا و …، در راستای این اهداف اندیشمندان به دنبال یافتن مدلهای جدید توسعه اجتماعی – اقتصادی هستند ، این مدلهای جدید توسعه ، باید براساس تکنولوژی پاکیزه و یا تاکید برجایگزینی سوختهای فسیلی باشند که بتواند مواد خروجی زائد را تا ۹۹ % کاهش دهد و همچنین باعث کاهش قابل ملاحظه انرژِی مصرفی در ازای هرواحد تولیدی گشته و صدمات وارده به محیط زیست و انتشار آلودگی به ازای هرواحد انرژی مصرفی را کاهش می دهد .
لازم است با انگیزه های بسیار قوی ارزش واقعی محیط زیست را درتمام فرآیندهای تصمیم گیری منعکس نماییم . تنها راه موثر که مشخص کننده ارزش محیط زیست می باشد قیمت گذاری بر روی منابع طبیعی است .
طبعاً قیمت گذاری درست از جیره بندی بهتر است


تعداد صفحات : 22 | فرمت فایل : WORDو powerpoint

بلافاصله بعد از پرداخت لینک دانلود فعال می شود





هشتگ : , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,