صفحه اصلی پرسش و پاسخ پشتیبانی تماس با ما
صفحه نخست  » فنی و مهندسی  »  مقاله ارتباط پایگاه داده‌های Access در Visual Basic

مقاله ارتباط پایگاه داده‌های Access در Visual Basic

دانلود مقاله مقاله ارتباط پایگاه داده‌های Access در Visual Basic access visual basic تحقیق ساخت دیتابیس در اکسس اتصال به دیتابیس اکسس در c# دانلود مقاله اکسس مقاله اکسس پوینت مقاله در مورد مایکروسافت اکسس مقاله visual studio دیتابیس ویژوال استدیو دیتابیس در ویژوال بیسیک آموزش دیتابیس در ویژوال بیسیک آموزش دیتابیس در ویژوال بیسیک ۲۰۱۰

Access database project in Visual Basic

 

بخشی از پیشگفتار:
پیشرفت سریع تکنولوژی، به ویژه فناوری اطلاعات و ارتباطات (ICT) روز به روز چشم اندازها و افق‌های روشن‌تری را جهت تسخیر قلل علمی، فنی و صنعتی و حل مشکلات و مسائل بشر ارائه می‌کند و تک تک افراد جامعه را به تلاش مضاعف در کسب مهارتهای رایانه‌ای و کاربرد آنها در سایر علوم ملزم می‌سازد، به نحوی که امروزه افراد و جوامع ناتوان در بکارگیری فن آوریهای جدید رایانه‌ را بی سواد تلقی می‌کنند. یکی از رشته‌های علمی مفید در زمینه کامپیوتر کار با پایگاه داده‌ها و نرم افزارهای بانک اطلاعاتی است که در زمینه‌های مختلف تجاری و اداری و وب سایت و … کاربرد دارد.
از این نرم‌افزارهای می‌توان به ORACLE, ACCESS, MS SQL SERVER, MS SQL اشاره نمود. ACCESS یک نرم افزار بانک اطلاعاتی قوی و آسان است که بسیاری از کاربران بانک اطلاعاتی تمایل زیادی به استفاده نرم افزار خوب و سودمند بهره گرفته شده است.
زبان برنامه نویسی BASIC نیز به دلیل راحتی و آموزش سریع و آسان از گذشته دور مورد استقبال بسیاری از کاربران و برنامه نویسان بوده است.
زبان VISUAL BASIC نسخه تحت ویندوز زبان Basic است که البته بسیار قوی‌تر و پیشرفته‌تر از نسخه تحت DOS آن عمل می‌کند و بسیاری از برنامه‌های پیشرفته و سطح بالا و پیچید ه مورد نیاز شرکت‌های بزرگ به ویژه برنامه‌های چند رسانه‌ای (Multi Media) با  استفاده از آن نوشته می‌شود.
من نیز در این مقاله درسی از این زبان قوی که دارای قابلیت ارتباط با بانک اطلاعاتی به نحو مطلوبی است، بهره گرفته‌ام. اصل و پایه مقاله من نحوه ارتباط با پایگاه داده‌ها، در یک زبان سطح بالا است که شامل باز کردن بانک اطلاعاتی،دیدن اطلاعات موجود در بانک اطلاعاتی، ویرایش یا حذف داده‌های بانک اطلاعاتی، ذخیره داده‌های جدید در بانک اطلاعاتی و لیست کردن داده‌های بانک اطلاعاتی طبق خواسته و نظر کاربر می‌باشد.
بانک اطلاعاتی برنامه من مربوط به یک فروشگاه نوت بوک می‌باشد. در این فروشگاه علاوه بر خود نوت بوک، کیف نوت بوک، لوازم جانبی نوت بوک یا PC، اجزاء اصلی داخل نوت بوک یا PC و نیز خود PC عرضه می‌شود. برنامه VB در این مقاله طبق Query های خاصی که در ارتباطش با بانک اطلاعاتی ACCESS درخواست می‌کند، لیست‌های متفاوتی از اطلاعات آن را به نمایش در می‌آورد.
نرم‌افزارهای مورد استفاده :
۱- Microsoft Access 2003 از برنامه‌های مجموعه office 2003 Microsoft
۲- Microsoft Visual Basic از برنامه‌های مجموعه Microsoft Visual Basic studio 6.0

 

فهرست مطالب:
پیشگفتار
مقدمات Visual Basic
تاریخچه‌ی زبان BASIC
کار با ویژوال بیسیک
آشنایی با محیط ویژوال بیسیک
طریقه‌ی کار با جعبه ابزار
کلیات
پنجره‌ی Code
داده‌ها در ویژوال بیسیک
کار با متغیرها
عملگرهای ویژوال بیسیک
مقدمات بانک اطلاعاتی Access
بانک اطلاعاتی چیست؟
Access مایکروسافت به منزله یک RDBMS
معماری Microsoft Access
آشنایی با فیلد، رکورد و جدول
ذخیره جدول بانک اطلاعاتی
اصول طراحی یک بانک اطلاعاتی
نمای Design View
تنظیم خصوصیات فیلد
ایجاد جدول با روش ورود اطلاعات
اصلاح مشخصات جدول
نحوه مرتب کردن داده های جدول
توصیف مقاله
الف) توصیف پایگاه داده
۱- Accessories table
۲- Bagtable
۳- Component table
۴- Note book Table
۵- Main Acc
۶- Main  Bag
۷- Main Com
۸- Main Note
ب) توصیف فرم های برنامه
۱-  Accessories (فایل Accessories. frm)
۲-Bag (فایل Bag. frm)
۳- Component (فایل Component. frm)
۴- Notebook (فایل Notebook. frm)
۵- Start (فایل AAA. frm)


تعداد صفحات : 95 | فرمت فایل : WORD

بلافاصله بعد از پرداخت لینک دانلود فعال می شود





هشتگ : , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,