صفحه اصلی پرسش و پاسخ پشتیبانی تماس با ما
صفحه نخست  » پرسشنامه  »  پرسشنامه استاندارد خودکارآمدی تحصیلی ۶ سوالی

پرسشنامه استاندارد خودکارآمدی تحصیلی ۶ سوالی

پرسشنامه استاندارد خودکارآمدی تحصیلی ۶ سوالی
پرسشنامه خودکارآمدی تحصیلی دارای ۶ گویه می باشد و با یک مقیاس لیکرت پنج درجه­ ای (کاملا مخالفم تا کاملا موافقم) و هر ماده دارای ارزشی بین ۱ تا ۵ است. با سؤالاتی مانند: (گاهی اوقات حس می کنم از چگونگی گرفتن نمرات خوب آگاهی ندارم) خودکارآمدی تحصیلی را می­ سنجد.

خودکارآمدی:
خودکارآمدی برای اولین بار در نظریه یادگیری اجتماعی بندورا مطرح شده و به طور فزاینده ای مشهور شد، مفهوم این نظریه اعتقاد در سودمندی در زمینه های مختلفی از تحقیقات به عنوان متغیر مهم مطرح شده است. این تئوری خود ارزشیابی مهارت فرد در تکمیل کار مورد نظر را مطرح می کند. افراد دارای سطوح بالای خودکارآمدی، معمولاً تکالیف را به عنوان چالش هایی می بینند که باید بر آن ها تسلط یابند، این افراد عمیق تر در فعالیت ها درگیر می شوند و تلاش بیش تری را در موقع شکست به کار می برند. این خصوصیت رغبت درونی برای انجام فعالیت ها را در پی دارد.

روایی و پایایی پرسشنامه خودکارآمدی تحصیلی
روایی ابزار جمع آوری داده
اعتبار یا روایی با این مسئله سر و کار دارد که یک ابزار اندازه گیری تا چه حد چیزی را اندازه می گیرد که ما فکر می کنیم( سرمد و همکاران،۱۳۹۰).  روایی پرسشنامه خودکارآمدی تحصیلی توسط  اساتید و متخصصان این حوزه تأیید شده است.(توضیحات کامل در داخل فایل)

پایایی ابزار جمع آوری داده
قابلیت اعتماد یا پایایی یک ابزار عبارت است از درجه ثبات آن در اندازه گیری هر آنچه اندازه می گیرد، یعنی  اینکه ابزار اندازه گیری در شرایط یکسان تا چه اندازه نتایج یکسانی به دست می دهد( سرمد و همکاران،۱۳۹۰).  پایایی پرسشنامه خودکارآمدی تحصیلی از روش آلفای کرونباخ بالای۷۰ صدم  به دست آمده است.(توضیحات کامل در داخل فایل).

 

پایایی و روایی: دارد
نوع فایل: زیپ
مولفه: تک عاملی
نحوه نمره گذاری: دارد
تعداد صفحات: ۴
منبع: دارد
گارانتی: دارد

پرسشنامه کاملا استاندارد است


تعداد صفحات : 4 | فرمت فایل : WORD

بلافاصله بعد از پرداخت لینک دانلود فعال می شود