صفحه اصلی پرسش و پاسخ پشتیبانی تماس با ما
صفحه نخست  » پرسشنامه  »  پرسشنامه استاندارد تشخیص شغلی

پرسشنامه استاندارد تشخیص شغلی

پرسشنامه تشخیص شغلی

پرسشنامه استاندارد تشخیص شغلی (J.D.S) بیکر به نقل از وکیلیان شامل 35 سوال است. که دارای امتیازبندی روایی و پایایی تفسیر و شیوه نمره گذاری می باشد.

تعریف مفهومی متغیر پرسشنامه
تشخیص شغلی : مجموعه ای از خصایص درونی یک شغل که بر تلاش و عملکرد ذهنی و جسمی . و همین طور کاهش خستگی شغلی کارکنان تأثیر می گذارد. ( پرتوی ، 1385؛ به نقل از وکیلیان، 1393).

تعریف عملیاتی متغیر پرسشنامه
در این پژوهش امتیازی که پاسخگو به گویه ‏های 1 تا 35 پرسشنامه تشخیص شغلی (J.D.S) بیکر (1978) می دهد، نشان‏گر میزان تشخیص شغلی است.

مولفه های پرسشنامه
ماهیت شغل شامل شش بعد : ارزش کار ، خود استقلالی ، بازخورد ، ابزارشغلی ، فرصت شغلی ، چالش شغلی است.

تشخیص شغلی

روایی و پایایی پرسشنامه

روایی ابزار جمع آوری داده ها
اعتبار یا روایی با این مسئله سر و کار دارد که یک ابزار اندازه گیری تا چه حد چیزی را اندازه می گیرد. که ما فکر می کنیم( سرمد و همکاران،1390). در پژوهش وکیلیان (1393) برای تعیین روایی پرسشنامه از روایی محتوا استفاده شده است. بدین صورت که پرسشنامه، در اختیار تعدادی از صاحب‌ نظران سازمان و مدیریت قرار گرفته است. در نتیجه مواردی جهت اصلاح پیشنهاد گردید. و سرانجام پس از اعمال اصلاحات در پاره‌ای از موارد پرسشنامه نهایی مورد استفاده قرار گرفت.

پایایی ابزارهای جمع آوری داده ها
قابلیت اعتماد یا پایایی یک ابزار عبارت است از درجه ثبات آن در اندازه گیری هر آنچه اندازه می گیرد. یعنی اینکه ابزار اندازه گیری در شرایط یکسان تا چه اندازه نتایج یکسانی به دست می دهد.( سرمد و همکاران،1390). در پژوهش بخشی وکیلیان (1393) پایایی مولفه های پرسشنامه بر اساس روش آلفای کرونباخ . برای کل پرسشنامه با استفاده از نرم افزار SPSS به دست آمد. در نهایت با اصلاحات لازم پرسشنامه نهایی طراحی شد. و در نهایت بر روی گروه نمونه آماری اصلی به اجرا گذاشته شد.

مشخصات پرسشنامه تشخیص شغلی

روایی و پایایی: دارد
تفسیر و شیوه نمره گذاری: دارد ( به دو صورت تحلیل با اس پی اس اس و تحلیل بر اساس نمره گذاری).
تعداد سوال: 35 سوال
تعداد مولفه: 6 مولفه
تعاریف عملیاتی و مفهومی پرسشنامه: دارد
مدل پرسشنامه: دارد
فرمت فایل: ورد آفیس WORD
نسخه PDF : دارد
تعداد صفحات: 7
منبع: دارد

پرسشنامه کاملا استاندارد است


تعداد صفحات : 7 | فرمت فایل : WORD

بلافاصله بعد از پرداخت لینک دانلود فعال می شود