صفحه اصلی پرسش و پاسخ پشتیبانی تماس با ما
صفحه نخست  » پرسشنامه  »  پرسشنامه استاندارد فرآیند رویکرد مطالعه فرم دو عاملی تجدید نظر شده بیگز و همکاران ۲۰۰۱

پرسشنامه استاندارد فرآیند رویکرد مطالعه فرم دو عاملی تجدید نظر شده بیگز و همکاران ۲۰۰۱

پرسشنامه استاندارد فرآیند رویکرد مطالعه فرم دو عاملی تجدید نظر شده بیگز و همکاران ۲۰۰۱
پرسشنامه فرآیند رویکرد مطالعه فرم دو عاملی تجدید نظر شده ، توسط بیگز و همکاران در سال (۲۰۰۱) طراحی شده است. این مقیاس دارای ۲۰ گویه رویکردهای یادگیری سطحی و عمقی را مشخص می کند. هر رویکرد از دو بعد انگیزه و پیشرفت تشکیل شده است. هر کدام از این رویکردها دارای ۱۰ سؤال است که با یک مقیاس لیکرت پنج درجه ­ای (کاملا مخالف تا کاملا موافق) و هر ماده دارای ارزشی بین ۱ تا ۵ است. با سؤالاتی مانند: (برای رضایت خاطر، باید به اندازه کافی بر روی یک موضوع کار کنم تا به دیدگاه شخصی و خاص خودم از آن موضوع دست یابم.  ) فرآیند رویکرد مطالعه را می ­سنجد.

فرآیند رویکرد مطالعه:
رویکردهای مطالعه و یادگیری دانشجویان به دو نوع رویکرد اشاره دارد که شامل رویکرد سطحی و عمقی است. رویکرد عمقی با هدف درک واقعی مطالب به کار می رود و باعث یادگیری معنادار و طولانی مدت می شود. در مقابل رویکرد سطحی به حفظ مطالب به کمک راهبرد یادگیری طوطی وار می پردازد و به درک معنای مطالب نمی انجامد.

روایی و پایایی پرسشنامه فرآیند رویکرد مطالعه
روایی ابزار جمع آوری داده
اعتبار یا روایی با این مسئله سر و کار دارد که یک ابزار اندازه گیری تا چه حد چیزی را اندازه می گیرد که ما فکر می کنیم( سرمد و همکاران،۱۳۹۰).  روایی پرسشنامه فرآیند رویکرد مطالعه توسط  اساتید و متخصصان این حوزه تأیید شده است.(توضیحات کامل در داخل فایل)

پایایی ابزار جمع آوری داده
قابلیت اعتماد یا پایایی یک ابزار عبارت است از درجه ثبات آن در اندازه گیری هر آنچه اندازه می گیرد، یعنی  اینکه ابزار اندازه گیری در شرایط یکسان تا چه اندازه نتایج یکسانی به دست می دهد( سرمد و همکاران،۱۳۹۰).  پایایی پرسشنامه فرآیند رویکرد مطالعه از روش آلفای کرونباخ بالای ۷۰ صدم  به دست آمده است.(توضیحات کامل در داخل فایل).

 

پایایی و روایی: دارد
نوع فایل: زیپ
مولفه: دارد
نحوه نمره گذاری: دارد
تعداد صفحات: ۴
منبع: دارد
مقاله بیس: دارد
گارانتی: دارد

پرسشنامه کاملا استاندارد است


تعداد صفحات : 4 | فرمت فایل : WORD

بلافاصله بعد از پرداخت لینک دانلود فعال می شود