صفحه اصلی پرسش و پاسخ پشتیبانی تماس با ما
صفحه نخست  » پرسشنامه  »  پرسشنامه استاندارد بهزیستی روانی

پرسشنامه استاندارد بهزیستی روانی

پرسشنامه استاندارد بهزیستی روانی
پرسشنامه بهزیستی روانی، برای ارزیابی حالت بهزیستی روانی طراحی شده است. این مقیاس دارای ۵ گویه می باشد که با یک مقیاس لیکرت شش درجه­ ای (هیچوقت تا در همه زمان ها) و هر ماده دارای ارزشی بین ۱ تا ۵ است. با سؤالاتی مانند: (زندگی شخصی ­ام پر از چیزهایی است که توجه من را جلب می­ کند) بهزیستی روانی را می­ سنجد.

بهزیستی روانی:
بهزیستی روانی جزء روانشناختی کیفیت زندگی است که به عنوان درک افراد از زندگی در حیطه های رفتاری هیجانی، عملکردهای روانی و ابعاد سلامت روانی تعریف شده است. همچنین بهزیستی انعکاس دهنده کیفیت زندگی ذهنی افراد می باشد که پوشش دهنده خلق مثبت، سرزندگی و علاقه به محیط است.

روایی و پایایی پرسشنامه بهزیستی روانی
روایی ابزار جمع آوری داده
اعتبار یا روایی با این مسئله سر و کار دارد که یک ابزار اندازه گیری تا چه حد چیزی را اندازه می گیرد که ما فکر می کنیم( سرمد و همکاران،۱۳۹۰).  روایی پرسشنامه بهزیستی روانی توسط  اساتید و متخصصان این حوزه تأیید شده است.(توضیحات کامل در داخل فایل)

پایایی ابزار جمع آوری داده
قابلیت اعتماد یا پایایی یک ابزار عبارت است از درجه ثبات آن در اندازه گیری هر آنچه اندازه می گیرد، یعنی  اینکه ابزار اندازه گیری در شرایط یکسان تا چه اندازه نتایج یکسانی به دست می دهد( سرمد و همکاران،۱۳۹۰).  پایایی پرسشنامه بهزیستی روانی از روش آلفای کرونباخ بالای ۷۰ صدم  به دست آمده است.(توضیحات کامل در داخل فایل).

 

پایایی و روایی: دارد
نوع فایل: زیپ
مولفه: تک عاملی
نحوه نمره گذاری: دارد
تعداد صفحات: ۴
منبع: دارد
مقاله بیس: دارد
گارانتی: دارد

پرسشنامه کاملا استاندارد است


تعداد صفحات : 4 | فرمت فایل : WORD

بلافاصله بعد از پرداخت لینک دانلود فعال می شود