پاورپوینت گزارشگری مالی نوین در بخش عمومی

دانلود پاورپوینت گزارشگری مالی نوین در بخش عمومی

حسابداری (ویژه ارائه کلاسی درس حسابداری دولتی- حسابداری دولتی پیشرفته)

این فایل در زمینه “گزارشگری مالی نوین در بخش عمومی” می باشد که در حجم ۲۷ اسلاید همراه با تصاویر و توضیحات کامل تهیه شده است که می تواند به عنوان سمینار درس حسابداری دولتیو حسابداری دولتی پیشرفته در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد رشته حسابداری مورد استفاده قرار گیرد

بخشی از متن پاورپوینت
دولت بعنوان بزرگترین نهاد بخش عمومی برای تحقق اهداف خود دو نوع فعالیت انجام می دهند:
فعالیتهای غیر بازرگانی
جهت رفاه حال شهروندان
به شکل غیر مبادله ای موسوم به فعالیتهای از نوع حاکمیتی
فعالیتهای بازرگانی
جهت رسیدن به اهداف غیر بازرگانی
به عنوان مکمل در کنار فعالیت های غیر بازرگانی

تاثیر ویژگیهای محیطی فعالیت بر گزارشگری مالی
ویژگی های محیط فعالیت ازجمله عوامل تاثیر گذار در حسابداری و گزارشگری مالی است.
حسابداری و گزارشگری مالی دولت و نهادهای عمومی غیر دولتی براساس ویژگی های منحصر به فرد محیطی این قبیل سازمان ها و نهادها ودر پاسخ به این ویژگیها شکل می گیرد.
موسسات بخش عمومی علاوه بر فعالیت های غیر بازرگانی، فعالیتهای بازرگانی نیز انجام می دهند. بدین ترتیب گزارشگری مالی در این قبیل موسسات تحت تاثیر ویژگی های محیط فعالیتهای غیر بازرگانی و بازرگانی قرار خواهد گرفت.
لحاظ کردن ویژگی های محیطی دو نوع فعالیت متفاوت از مصادیقی است که نوع و شیوه گزارشگری مالی موسسات مورد بحث را از موسسات بازرگانی و تولیدی بخش خصوصی متمایز می نماید.

چارچوب نظری و اصول پذیرفته شده گزارشگری مالی
تا قبل از سال ۱۹۸۷ اصول و استاندارد های حسابداری دولتهای ایالتی و محلی آمریکا از چارچوب نظری مبتنی بر تصمیم مصوب شواری ملی حسابداری دولتی (NCGA)پیروی می نمود.
هدف این چارچوب نظری فراهم آوردن اطلاعات مالی سودمند جهت تصمیم گیری های اقتصادی سیاسی و اجتماعی و انجام وظایف پاسخگویی وارزیابی عملکردسازمانی و مدیریت بود.
و از سال ۱۹۹۳ اصول و استاندارد های حسابداری دولتی فدرال از چارچوب نظری مبتنی بر مسئولیت پاسخگویی پیروی می نمایند.
در این چارچوب ، هدف حسابداری ایجاد یک سیستم مناسب جریان اطلاعات بین پاسخگو و پاسخ خواه یا صاحبان حق است.

هدف های گزارشگری مالی
براساس چارچوب نظری دردو دهه های اخیر که بر مبنای مسئولیت پاسخگو تدوین شده اهداف گزارشگری مالی نیز تحت تاثیر این مفهوم قرار گرفته است.
مفهوم مسئولیت پاسخگویی ریشه در فلسفه سیاسی دارد و مفهوم امروزی آن بر ارکانی نظیر پذیرش حق دانستن حقایق و حق پاسخ خواهی برای شهروندان والزام و تکلیف پاسخگویی برای مقامات منتخب ایشان استوار است.

در بیانیه مفهومی شماره یک
بیانیه مفهومی شماره یک GASB)) بر مبنای مفهوم مسئولیت پاسخگویی تدوین یافته است و با ارائه تعریف مشخصی از مسئولیت پاسخگویی آن را در مرکز ثقل گزارشگری مالی قرار داده است و گزارشگری مالی را ابزار اصلی ایفای مسئولیت پاسخگویی به رسمیت شناخته است.

هیات مشورتی استانداردهای حسابداری دولت فدرال FASAB در سال ۱۹۹۳ در فصل چهارم بیانیه مفهومی شماره یک، هدف های گزارشگری مالی در چهار گروه اصلی دسته بندی نموده است. شامل:
سیستم ها و کنترل ها
مباشرت
اجرای عملیات
رعایت و التزام بودجه ای

در بیانیه مفهومی شماره دو استرالیا
دراین بیانیه گزارشگری مالی با مقاصد عمومی مکانیزمی فراهم می آورد که مدیریت و اعضائ هیات مدیره مسئولیت پاسخگویی خود را ایفا نمایند.
در این بیانیه تصریح شده است اگر چه هدف موسسات بازرگانی کسب سود و نرخ مطلوب بازده است و موسسات غیر بازرگانی به دنبال هدفهای غیرمالی هستند ولی هر دو برای افراد جامعه کالا و خدمات فراهم می کنند و برای این کار منابع لازم است که در مقابل فراهم کنندگان این منابع ویا نمایندگان قانونی آنها مسئولیت پاسخگویی دارند.

هدفهای مورد تاکید در بیانیه شماره دو
گزارشگری مالی باید اطلاعاتی فراهم کنند که تامین کنندگان منابع مالی از مصرف منابع مالی در جهت تحقق هدفهای از پیش تعیین شده و منطبق با شرایط و مقرراتی که به تصویب رسیده اطمینان حاصل کنند.
استفاده کنندگان از گزارش های مالی بتوانند توان واحد گزارشگردر خصوص تداوم ارائه کالا و خدمات در آینده را مورد ارزیابی قرار دهند.
گزارشگری مالی با مقاصد عمومی باید اطلاعات مفید جهت ارزیابی و اتخاذ تصمیم گیری های لازم درباره تخصیص منابع مالی کمیاب ارائه نماید.
فراهم کردن اطلاعات برای تحقق مسئولیت پاسخگویی یکی از وظایف مهم در فرآیند گزارشگری مالی بخش عمومی است.

بیانیه مطالعاتی شماره یک IFAC))
در این بیانیه نیز مقرر گردید است گزارشگری مالی ضمن احراز مسئولیت پاسخگویی دولت و واحد تابعه در مورد تحصیل مصرف و حفاظت از منابع مالی تحت کنترل اطلاعات سودمند برای تصمیم گیری برای موارد زیر فراهم نماید.
» آیا تحصیل و مصرف منابع برحسب مجوزهای قانونی است.
» آیا تحصیل و مصرف منابع مالی در چارچوب اختیارات قانونی و محدودیت مالی صورت گرفته.
» نحوه تخصیص و مصرف منابع مالی.
» چگونگی تامین منابع مالی و وجوه نقد مورد نیاز.
» شرایط مالی دولت و واحدهای تابعه و تغییرات حاصله در آن.

 


فهرست مطالب
مقدمه
تاثیر ویژگیهای محیطی فعالیت بر گزارشگری مالی
چارچوب نظری و اصول پذیرفته شده گزارشگری مالی
هدف های گزارشگری مالی
مزایای مبنای تعهدی کامل یا تعدیل شده در گزارشگری مالی موسسات بزرگ بخش عمومی
جایگاه تئوری وجوه در گزارشگری مالی
سیستم حساب های ملی (SNA ) و نظام آمارهای مالی دولت (GFS)
و اهدف آنها در ارتباط با گزارش های مالی دولتی
واحد گزارشگری مالی
انواع رویکرد درخصوص تعیین محدوده واحد گزارشگری مالی توسط IFAC
استفاده کنندگان گزارش های مالیو نیازهای اطلاعاتی آنها
گزارشگری مالی در بخش عمومی ایران
نتیجه گیری
منابع


پاورپوینت تهیه شده بسیار کامل و قابل ویرایش بوده و به راحتی می توان قالب آن را به مورد دلخواه تغییر داد و در تهیه آن کلیه اصول نگارشی, املایی و چیدمان و جمله بندی رعایت گردیده است.


فرمت فایل: پاورپوینت

تعداد صفحات: 27

پس از ثبت دکمه خرید و تکمیل فرم خرید به درگاه بانکی متصل خواهید شد که پس از پرداخت موفق بانکی و بازگشت به همین صفحه می توانید فایل مورد نظر خورد را دانلود کنید. در ضمن لینک فایل خریداری شده به ایمیل شما نیز ارسال خواهد شد. لینک دانلود فایل به مدت 48 ساعت فعال خواهد بود.


مطالب مرتبط