صفحه اصلی پرسش و پاسخ پشتیبانی تماس با ما
صفحه نخست  » پاورپوینت  »  پاورپوینت نظریه یادگیری گاتری

پاورپوینت نظریه یادگیری گاتری

دانلود پاورپوینت نظریه یادگیری گاتری 33 اسلاید
پاورپوینت نظریه یادگیری گاتری شامل 33 اسلاید است و برای دانشجویان روانشناسی کاربرد دارد. در ادامه ابتدا بخشی از متن این پاورپوینت را برای شما آورده ایم ، سپس فهرست مطالب و در انتها تصویری از پیش نمایش اسلایدهای این پاورپوینت را برای شما قرار داده ایم تا بتوانید جزئیات آن را مشاهده کنید و در صورت تمایل در ادامه مطلب آن را دانلود نمایید .

مقدمه
نظریه‌های یادگیری اکثرا کوشش‌هایی است برای تعیین قوانینی که به وسیله آن‌ها محرک‌ها و پاسخ‌ها باهم تداعی می‌شوند،و نظریه یادگیری ادوین ری گاتری (Edwin Ray Guthrie: 1886-1959) روان‌شناس آمریکایی هم در همین راستا تدوین شده است. روان‌شناسان معتقدند؛ مهم‌ترین کمک گاتری به روان‌شناسی تدوین یک نظریه یادگیری ساده بود که در کتاب روان‌شناسی یادگیری (The Psychology of Learning) (1935) او ارائه شده است. نظریه وی، “نظریه محرک‌ – پاسخ” یا نظریه مجاورتی (Contiguity Theory) نام دارد. گاتری فکر می‌کرد که نظریه‌پردازانی چون ثرندایک، ‌اسکینر،‌ هال، پاولف و واتسون بسیار ذهنی‌گرا هستند، و خود او با کاربرد دقیق قانون ایجاز،‌ توانست همه پدیده‌های یادگیری را با استفاده از تنها یک اصل تبیین کند.

مکتب مورد تعلق نظریه یادگیری گاتری

برخی محققین یادگیری معتقدند نظریه یادگیری گاتری که در اصل مجاورت خلاصه می‌شود را باید تبیینی دیگر از برخی نظریات ارسطو دانست و می‌گویند چون این اصل،‌ یکی از قوانین تداعی ارسطو است، به همین دلیل ما نظریه رفتارگرایی گاتری را جزو پارادایم تداعی‌گرایی می‌دانیم. درباره گاتری این اظهار نظر هم وجود دارد، که گاتری آشکارا یک رفتارگرا بود.
و …

فهرست مطالب
مقدمه
مکتب مورد تعلق نظریه یادگیری گاتری
تشریح نظریه یادگیری گاتری
چرا تمرین موجب پیشرفت عملکرد می‌‌شود؟
تبیین گاتری از سازه‌های سه‌گانه پیرامونی یادگیری
تبیین نظریه گاتری از فراموشی
تبیین نظریه گاتری از تنبیه
پایان


تعداد صفحات : 33 | فرمت فایل : پاورپوینت

بلافاصله بعد از پرداخت لینک دانلود فعال می شود