صفحه اصلی پرسش و پاسخ پشتیبانی تماس با ما
صفحه نخست  » پاورپوینت  »  پاورپوینت نظریه یادگیری ثرندایک

پاورپوینت نظریه یادگیری ثرندایک

دانلود پاورپوینت نظریه یادگیری ثرندایک 36 اسلاید
پاورپوینت نظریه یادگیری ثرندایک شامل 36 اسلاید است و برای دانشجویان روانشناسی کاربرد دارد. در ادامه ابتدا بخشی از متن این پاورپوینت را برای شما آورده ایم ، سپس فهرست مطالب و در انتها تصویری از پیش نمایش اسلایدهای این پاورپوینت را برای شما قرار داده ایم تا بتوانید جزئیات آن را مشاهده کنید و در صورت تمایل در ادامه مطلب آن را دانلود نمایید .

پاورپوینت نظریه یادگیری ثرندایک
مقدمه
ثرندایک را میتوان بزرگترین نظریه پرداز یادگاری دانست. پژوهش های ثرندایک با مطالعه تله پاتی ذهنی در کودکان شروع شد. اعتقاد دکارت مبنی بر اینکه هم بدن انسان و هم بدن حیوانات بر طبق اصول ماشینی واحدی عمل می کنند مشوق تحقیقات کالبدشناسی درباره حیوانات بود. با این حال، داروین بود که می گفت انسان ها و غیر انسان ها در همه جنبه ها، چه ار لحاظ کالبد شکافی، چه هیجانی و چه شناختی شبیه به هم هستند.

مفاهیم نظری عمده
پیوند گرایی
ثرندایک تداعی بین تاثرات حسی و تکانه های عمل را اتصال یا پیوند نامید. این معرف نخستین کوشش های رسمی برای ربط دادن رویدادهای حسی به رفتار است. رویکرد ثرندایک نسبت به تداعی گرتیی با آنچه قبلا وجود داشت کاملا متفاوت بود و می توان آن را نخستین نظریه نوین یادگیری دانست. تاکید ثرندایک بر جنبه های کارکردی رفتار عمدتا ناشی از نفوذ داروین بود. نظریه او پیوند گرایی نام دارد که در آن پیوند ببه رابطه عصبی بین محرک s و پاسخ RR اشاره می کند.
و …

فهرست مطالب
مقدمه
مفاهیم نظری عمده
یادگیری افزایشی است، نه بینشی
یادگیری با واسطه اندیشه ها صورت نمی پذیرد
همه پستانداران یکسان یاد می گیرند
قانون آمادگی
قانون تمرین
قانون اثر
مفاهیم ثانوی پیش از ۱۹۳۰
ثرندایک پس از ۱۹۳۰
ثراندایک و آموزش و پرورش
ارزشیابی از نظریه ثراندایک
انتقادها
پایان


تعداد صفحات : 36 | فرمت فایل : پاورپوینت

بلافاصله بعد از پرداخت لینک دانلود فعال می شود