صفحه اصلی پرسش و پاسخ پشتیبانی تماس با ما
صفحه نخست  » پاورپوینت  »  پاورپوینت نظریه های نوین رهبری

پاورپوینت نظریه های نوین رهبری

دانلود پاورپوینت نظریه های نوین رهبری 43 اسلاید
پاورپوینت نظریه های نوین رهبری شامل 43 اسلاید زیبا که با جدیدترین نسخه پاورپوینت طراحی شده و قابل ویرایش می باشد . همچنین به راحتی می توان قالب آن را به مورد دلخواه تغییر داد و در تهیه آن کلیه اصول نگارشی، املایی و چیدمان و جمله بندی رعایت گردیده است. این پاورپوینت برای دانشجویان مدیریت و علوم تربیتی وسایر دانشجویان مرتبط کاربرد دارد. در ادامه ابتدا بخشی از متن این پاورپوینت را برای شما آورده ایم ، سپس فهرست مطالب و در انتها تصویری از پیش نمایش اسلایدهای این پاورپوینت را برای شما قرار داده ایم تا بتوانید جزئیات آن را مشاهده کنید و در صورت تمایل در ادامه مطلب آن را دانلود نمایید .

مقدمه
رهبری موثر باید مسیری را در جهت هدایت تلاش های همه کارکنان برای انجام رساندن اهداف سازمان فراهم آورد.

بدون وجود رهبری ممکن است حلقه اتصال موجود در میان اهداف فردی و سازمانی، ضعیف یا گسیخته شود.‌ به بیان دیگر میزان اثربخشی جمعی افراد، تیم­ها، گروه­ها و سازمان­ها در گرو کیفیت رهبری است. به همین جهت مطالعه رهبری در سازمان­ها به یک بخش مهم و بی پایان در پژوهش­های سازمانی تبدیل شده است. موضوع رهبری دارای تعریف،‌ ماهیت و ابعاد پیچیده­ای است، و از این­رو قریب به یکصد سال بحث آکادمیک و علمی در خصوص رهبری، نظریه پردازان و محققان رهبری را از رویکردها و مکاتب مختلفی مورد بررسی قرار داده­اند. اخیراً همزمان با ظهور نهضت روانشناسی مثبت­گرا، پژوهش­ها به سمت جنبه­های مثبت، عاطفی و هیجانی رهبری رونق بسیاری یافته، و محققان به بررسی سبک­های رهبری مثبت­گرا، با توجه به نتایج چشمگیر و قابل توجه فردی و سازمانی آن، علاقه بسیاری نشان داده­اند. یکی از این سبک­های نوظهور رهبری اصیل است که به گفته محققان ترکیبی از نقاط مشترک نظریه­های مختلف رهبری است و امروزه به عنوان کامل ترین سبک رهبری مطرح شده است. در ادامه ابتدا نگاه مختصری به سبک­های کلاسیک رهبری خواهیم انداخت و سپس با بیان نقاط ضعف این رویکردها به معرفی سبک رهبری اصیل می­پردازیم.

مرور و نقد سبک­های کلاسیک رهبری
هرچند که موضوع رهبری تاریخچه ای طولانی دارد اما پژوهش­ها و نظریه پردازی­های علمی و دانشگاهی در خصوص آن در یکصد سال اخیر شکل گرفته است. نخستین پژوهش درباره رهبری، در سال 1904میلادی منتشر شد و مهم‌ترین رویکردهای اولیه آن، در طول جنگ جهانی اول به ‌وقوع پیوست که در آن بیشتر به صفات و ویژگی­های شخصی رهبران توجه می­شد. براساس این نظریات رهبران ابر مردانی هستند که به علت ویژگی­هایی که موهبت الهی است شایسته رهبر شدن گردیده­اند. بنابراین، در این رویکرد رهبری یک امر ذاتی است و گفته می­شود که رهبران در واقع رهبر زاده می­شوند(رویکرد صفات).

گروه بعدی نظریه­های رهبر به تئوریهای رفتاری معروف هستند. در این گروه از تئوری­ها در پی آن هستیم که دریابیم سبک و روش رهبری چگونه است و رهبران در برخورد با مرئوسان به چه شیوه هایی توسل می جویند. در این تئوری چنین نتیجه گرفته می­شود که می­توان به افراد آموزش داد،‌ رفتارهای مناسب رهبری را به آنان آموخت و از آنان رهبران موفق ساخت(رویکرد مهارتها).

دسته سوم تئوری­های رهبری با این پیش فرض مطرح شد که فرد برای این که بتواند رهبری موثری داشته باشد نیازمند است که خود را با شیوه رهبری مورد نیاز همان موقعیت تطبیق دهد(رویکرد اقتضایی).

به طور کلی، در طول چندین دهه تحقیق در خصوص رهبری، که با ایجاد نظریه­ها، ‌مدل­ها، ‌و مقیاس­های زیادی همراه بوده است،‌ مقصود تمام آنها افزایش درک ما از نحوه­ای است که رهبری می­تواند به بهترین نتایج سازمانی منجر شود.

اما آنچنانکه آلبین (2006) خاطر نشان ساخته است،‌”دیدگاه­های سنتی رهبری کمتر به رهبری به عنوان یک فرایند ارتباطی توجه کرده­اند،‌ و بیشتر روی فرد تمرکز کرده­اند، لذا لازم است تئوری رهبری را از منظر یک فرایند اجتماعی مورد توجه قرار دهیم”. وی معتقد است که”رهبری تنها تاثیر افزایشی رئیس روی پیروان نیست، بلکه از آن مهمتر تاثیر افزایشی رهبر در، و سراسر سیستم است”. بنابراین، و با توجه به ویژگی­های سبک­های کلاسیک رهبر، می­توان نقدهای زیر را به طور کلی به هریک از سبک­های کلاسیک رهبری وارد دانست (هرچند که در این نقدها باید ملاک “درجه و شدت”‌ را نیز در هریک از مکاتب درنظر گرفت اما به نظر می­رسد که به طور کلی این نقدها بر تئوری­های کلاسیک رهبری قابل تعمیم باشد).
و …

فهرست مطالب
مقدمه
مرور و نقد سبک­های کلاسیک رهبری
رهبری اصیل
پیش­آیندهای رهبری اصیل
پیامدهای رهبری اصیل در سازمان
پایان


تعداد صفحات : 43 | فرمت فایل : پاورپوینت

بلافاصله بعد از پرداخت لینک دانلود فعال می شود