صفحه اصلی پرسش و پاسخ پشتیبانی تماس با ما
صفحه نخست  » پاورپوینت  »  پاورپوینت نظریه نمایشی گافمن

پاورپوینت نظریه نمایشی گافمن

پاورپوینت نظریه نمایشی گافمن
پاورپوینت نظریه نمایشی گافمن شامل 42 اسلاید زیبا که با جدیدترین نسخه پاورپوینت طراحی شده و قابل ویرایش می باشد . همچنین به راحتی می توان قالب آن را به مورد دلخواه تغییر داد و در تهیه آن کلیه اصول نگارشی، املایی و چیدمان و جمله بندی رعایت گردیده است. این پاورپوینت برای دانشجویان علوم اجتماعی ، اقتصاد و سایر دانشجویان مرتبط کاربرد دارد. در ادامه ابتدا بخشی از متن این پاورپوینت را برای شما آورده ایم ، سپس فهرست مطالب و در انتها تصویری از پیش نمایش اسلایدهای این پاورپوینت را برای شما قرار داده ایم تا بتوانید جزئیات آن را مشاهده کنید و در صورت تمایل در ادامه مطلب آن را دانلود نمایید .

مقدمه
اروینگ گافمن‌ (Erving Goffman: 1982-1922)، را غالباً آخرین اندیشمند برجسته وابسته به مکتب اصلی شیکاگو می‌انگارند. او به‌همراه بلومر دانشگاه برکلی را به کانون نظریه کنش متقابل نمادین تبدیل کردند. در فاصله دهه 1950 و دهه 1970، گافمن رشته کتاب‌ها و رسالاتی را منتشر کرد که به زایش نظریه نمایشی به‌عنوان صورت دیگر کنش متقابل نمادین، انجامید. بهترین اثر گافمن در زمینه نظریه نمایشی، “نمود خود در زندگی روزانه” است که در سال 1959 منتشر شد.

گافمن نمایش را این‌گونه تعریف می‌کند: همه فعالیت‌های یک مشارکت کننده معین در یک موقعیت معین که آن را برای تأثیر در هر یک از مشارکت کنندگان دیگر به هر صورت ممکن به‌کار می‌برد. همچنین همه فعالیت‌های یک فرد که در خلال مدتی روی می‌دهد و از طریق حضور مداوم او در مقابل مجموعه خاصی از مشاهده‌گران مشخص می‌شود و بر مشاهده‌گران تأثیر چند می‌گذارد. برای اینکه نمایش‌ها موفقیت‌آمیز باشند افراد باید اطمینان حاصل کنند که موضوع مورد نمایش واقعیت حقیقی است در عین حال که در یک جلوی صحنه ثابت وسایل مربوط به صحنه (مثل میز برای وکیلان یا روپوش سفید برای پزشکان)، تفسیرهای صوری مناسب، و وجهه‌نظرهای مربوط به نقش را نگهداری می‌کنند. جلوی صحنه‌‌ها ادراک نمایشی به نمایش‌‌ها می‌افزایند. آن‌ها به بازیگران کمک می‌کنند در هر کنش متقابل معین هر آنچه می‌خواهند، انتقال دهند.

مفهومی که گافمن از خود دارد، سخت تحت تأثیر افکار مید است، به‌ویژه بحث مید درباره تنش “من” یا همان خود خودجوش و “در من”، یا همان الزام‌های اجتماعی متبلور در خود. این تنش، از تفاوت میان آنچه که مردم از ما انتظار دارند انجام دهیم و آنچه که ما به میل خود می‌خواهیم انجام دهیم، سرچشمه می‌گیرد. ما با این تقاضا روبروییم که هر آنچه دیگران از ما انتظار دارند انجام دهیم؛ از این گذشته، از ما می‌خواهند که تردید از خود نشان ندهیم. به نظر وی آدم‌ها برای نگهداشت تصویر ثابتی از خود، برای مخاطبان اجتماعی‌شان اجرای نقش می‌کنند؛ و در نتیجه این علاقه به اجرای نقش، به نظریه نمایشی روی آورد. بنابراین نظریه، زندگی اجتماعی یک رشته اجرای نقش‌های نمایشی همانند ایفای نقش در صحنه نمایش است.

نظریه نمایشی گافمن در واقع شرح استعاری کنش متقابل انسان‌ها در صحنه روابط اجتماعی است. به نظر او، انسان‌ها مانند بازیگران تئاتر در صحنه روابط اجتماعی چنان نقش بازی می‌کنند که مناسب‌ترین تأثیر را روی مخاطبان یا تماشاگرانشان بگذارند. هر فردی در جامعه یا در حال ایفای نقش اجتماعی خود است و یا تماشا‌گر نقش‌های دیگران می‌باشد که در هر دو حالت به صورت فعال و تاثیرگذار عمل می‌کند و در شکل‌گیری روابط اجتماعی مشارکت آگاهانه‌ای دارد.

و …

فهرست مطالب

مقدمه
جلوی صحنه
پشت‌صحنه
مدیریت تأثیر گذاری
فاصله نقش
پایان


تعداد صفحات : 42 | فرمت فایل : پاورپوینت

بلافاصله بعد از پرداخت لینک دانلود فعال می شود