صفحه اصلی پرسش و پاسخ پشتیبانی تماس با ما
صفحه نخست  » جدید  »  پاورپوینت مفهوم چشم‌انداز و چشم انداز سازی در معماری

پاورپوینت مفهوم چشم‌انداز و چشم انداز سازی در معماری

دانلود پاورپوینت مفهوم چشم‌انداز و چشم انداز سازی در معماری

این پاورپوینت درمورد مفهوم چشم‌انداز و چشم انداز سازی در معماری میباشد که در ۵۰ اسلاید امده است

مقدمه
اهمیت چشم انداز و چشم انداز سازی در تعیین سرنوشت اقتصادی، اجتماعی و کالبدی شهرها و محلات به گونه ای است که می توان آن را به مثابه “قلب” فرایند برنامه ریزی و طراحی شهری محسوب نمود.
در وضعیت کنونی، یعنی در عصر جهانی شدن و تشدید رقابت شهرها که بر سر کسب سهم بیشتری از ثروت ها ، استعدادهای درخشان و جلب توجه جامعه بین المللی صورت می گیرد امر تدوین و اجرای چشم انداز برای شهرها دیگر نه یک “انتخاب” بلکه به یک “ضرورت” بدل شده است.
در زمینه فرایند  چشم  انداز سازی  مدل های گوناگونی وجود دارد  و در زمینه تامین مشارکت مردم  و استخراج چشم انداز مشترک نیز تکنیک های متنوعی در دسترس است. با این وجود  بررسی ها نشان می دهد که در مورد شیوه صورت بندی ” بیانیه چشم انداز” خلا قابل توجهی وجود دارد .

تعریف چشم انداز
در متون برنامه ریزی راهبردی تعاریف متعددی از چشم انداز موجود است: 
چشم انداز توصیف روشن و فشرده ای است از سیمایی که شهر در آینده و پس از به فعلیت  در آمدن کلیه توان های بالقوه اش پیدا می کند . در این تعریف بر سه ویژگی عمده چشم انداز که عبارتند از : ضرورت روشن و فشرده بودن ، معطوف به آینده بودن و به فعلیت در آمدن تمامی توان های بالقوه شهر و محله تاکید شده  است

تعریف چشم انداز شهر سازمان ائتلاف شهرها و بانک جهانی:
” تدوین چشم انداز برای یک شهر در حقیقت به مفهوم ارائه هدفی به ساکنین شهر جهت کلیه تلاش هایشان و توصیف چیزی است که در آینده  در آنجا باشند. چشم انداز چیزی فراسوی آینده قابل پیش بینی و فراتر از روندهای موجود فراهم می سازد  و بازتاب فهم مشترک طولانی مدت جامعه از اهداف توسعه خویش است . عموما چشم انداز تلاش دارد تا پاسخ این سوال راکه  این شهر یا منطقه توان بالقوه چه چیزی شدن را دارد ، فراهم آورد .

برایسون
چشم انداز توصیف روشن و فشرده ای است از سیمایی که شهر در آینده و پس از به فعلیت درآمدن کلیه توان های بالقوه اش پیدا می کند.

اتحادیه ملی شهرداری های ایالات متحده :
چشم اندازشهر/ محله بیان وضعیت ایده آلی است که جامعه امید دارد درآینده به آن نایل آید.چنین چشم اندازی باید میان کل جامعه مشترک باشد به گونه ای که به مفهوم واقعی کلمه بتوان آن را ازآن «همه» دانست .

برمبنای تعاریفی که مرورگردید اینک می توان تعریف چشم انداز را درقالب سه گزاره ذیل به طورفشرده مطرح نمود:
– وصف روشن وفشرده ازشهر/محله است که می خواهیم درآینده طولانی مدت داشته باشیم .
– بیان ویژگی هایی است که به شهر/محله تصویرقابل ادراک وتمایزمی بخشد.
– مجموعه ای ازارزش هاست که تصمیم گیری آتی راهدایت نماید.


تعداد صفحات : | فرمت فایل : پاورپوینت

بلافاصله بعد از پرداخت لینک دانلود فعال می شود





هشتگ : , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,