صفحه اصلی پرسش و پاسخ پشتیبانی تماس با ما
صفحه نخست  » علوم انسانی  »  پاورپوینت مشعل های گازی در تاسسیات ساختمان

پاورپوینت مشعل های گازی در تاسسیات ساختمان

دانلود پاورپوینت مشعل های گازی در تاسسیات ساختمان
مشعل چیست؟
به طور معمول مشعل ها همراه و متناسب با دیگ انتخاب می شوند و به میزان مصرف سوخت بر حسب لیتر در ساعت و کیلو گرم در ساعت یا گالن در ساعت مشخص می شوند. با داشتن قدرت حرارتی دیگ و ارزش حرارتی سوخت مایع , می توان نوع مشعل و میزان مصرف سوخت را انتخاب کرد .منتها چون مقداری حرارت سوخت از راه دود کش و تلفات دیگر به هدر می رود , در موقع محاسبه , راندمان مشعل را باید در نظر داشت. چون بیشتر گازوییل مصرف می شود می توان مصرف مشعل را از تقسیم قدرت حرارتی دیگ (QB) در حاصل ضرب ارزش حرارتی هر کیلو گازوییل ( حدود ۱۰۰۰۰ کیلو کالری ) در راندمان مشعل که بین ۶/. تا ۸۵/. است را به دست آورد.چون وزن مخصوص گازوییل ۸/. است , بنابراین به ازای هر لیتر حدود ۸۰۰۰ کیلو کالری حرارت تولید خواهد شد که این مقدار BTU 32000 است.

مشعل ها از لحاظ پودر کردن سوخت به سه نوع تقسیم می شوند:
۱- فشاری
۲- با فشار بخار یا فشار هوا
۳- با فشار ضعیف هوا
در نوع فشاری , سوخت با فشار یک تلمبه به داخل دیگ پاشیده می شود و هوا نیز به طور طبیعی از اطراف نازل سوخت پاش وارد می شود.
در نوع دوم ,سوخت به وسیله فشار هوا یا بخار به داخل دیگ فرستاده می شود.در این مشعل جریان سوخت از منبع تا پستانک به علت وزن مایع است و گاهی با فشار پمپ ضعیف انجام می گیرد.
در این سیستم به علت فشار هوا و کمپرسور و یا فشار بخار , صدای نسبتا زیادی به وجود می آید که از عیوب مشعل می باشد. بالا خره نوع سوم ,که بیشتر در دیگ های حرارت مرکزی به کار برده می شود و کامل ترین نوع مشعل است و در دو نوع مشعل با فشار کم و مشعل با فشار زیاد ساخته می شوند.

۱-مشعل با فشار کم:
این مشعل تشکیل شده است از یک الکترو موتور و یک وانتیلا تور و یک پمپ سوخت که معمولا روی یک محور قرار دارند و با حرکت الکترو موتور به کار می افتند. پمپ , سوخت را از منبع می گیرد و در داخل لوله مشعل که در انتهای آن نازل قرار گرفته است , فشرده می کند و چون نازل دارای سوراخ های ریزی است , سوخت به صورت پودر به داخل کوره پاشیده می شود. وانتیلاتور نیز اکسیژن لازم را به وسیله هوای محیط از اطراف نازل داخل محفظه احتراق می رساند. در این حالت برای ایجاد شعله , احتیاج به یک جرقه است که آن نیز از دو سر سیمی که متصل به یک ترانسفور ماتور فشار قوی در حدود ۱۲۰۵چ۰ل۰۰ ولتی است , ایجاد می شود.
این جرقه ممکن است دایمی باشد که در دیگ هایی که محیط گرم کافی ندارند مورد احتیاج است .


تعداد صفحات : 9 | فرمت فایل : پاورپوینت

بلافاصله بعد از پرداخت لینک دانلود فعال می شود