صفحه اصلی پرسش و پاسخ پشتیبانی تماس با ما
صفحه نخست  » پاورپوینت  »  پاورپوینت طرحواره درمانی

پاورپوینت طرحواره درمانی

پاورپوینت طرحواره درمانی
پاورپوینت طرحواره درمانی شامل 42 اسلاید زیبا که با جدیدترین نسخه پاورپوینت طراحی شده و قابل ویرایش می باشد . این پاورپوینت برای دانشجویان روانشناسی وسایر دانشجویان مرتبط کاربرد دارد. در ادامه ابتدا بخشی از متن این پاورپوینت را برای شما آورده ایم ، سپس فهرست مطالب و در انتها تصویری از پیش نمایش اسلایدهای این پاورپوینت را برای شما قرار داده ایم تا بتوانید جزئیات آن را مشاهده کنید و در صورت تمایل در ادامه مطلب آن را دانلود نمایید .

مقدمه
بر اساس متون رشد شناختی، طرح واره قالبی است که بر اساس واقعیت یا تجربه شکل می گیرد تا به افراد کمک کند تجربه را تبیین نمایند. در بافت روانشناسی و روان درمانی طرح واره به طور کلی، عنوان هر اصل سازمان بخش کلی در نظر گرفته می شود که برای درک تجارب زندگی ضروری است
یانگ (۱۹۹۴) طرح واره را تله های زندگی نامیده است، از نظر یانگ تله زندگی، الگویی است که از دوران کودکی آغاز می شود و در سراسر زندگی ما ادامه می یابد.
طرح واره ها با آنچه خانواده ها یا افراد دیگر با ما انجام داده اند، آغاز می شود. تله های زندگی شیوه احساس، فکر و عمل و شیوه پیوند با دیگران را تعیین می کنند. آنان احساسات نیرومندی نظیر خشم، اندوه و اضطراب را در افراد بر می انگیزند. از نظر یانگ اصطلاح علمی «تله زندگی» طرح واره است.
مفهوم طرح واره ها از نظر یانگ، باورهای عمیق و مستحکمی در مورد خود و جهان هستند که در اوایل زندگی آنها را آموخته ایم. طرح وار ه ها در احساسی که ما از خودمان داریم، نقش محوری دارند.
ما به این طرح واره ها پیوند داریم حتی زمانی که آنها به ما آسیب وارد می کنند. این باورها به ما قابلیت پیش بینی و قطعیت می دهد و آشنا و آرام بخش هستند. ما نمی توانیم به راحتی آنها را رها کنیم، چرا که آنها دانش ما در مورد خود و جهان هستند، این که ما کی هستیم و جهان چگونه است.به همین علت روانشناسان شناختی معتقدند که طرح واره ها به سختی تغییر میکند.
الگوی وسیع و نافذ که شامل خاطرات، هیجانات، شناخت واره ها، و حسیات بدنی است که مرتبط با فرد و روابط وی با دیگران بوده و از دوران کودکی و نوجوانی وی شکل گرفته و در تمام طول زندگی فرد گسترش یافته است. طرح واره های غیرانطباقی اولیه، طرح واره هایی هستند که به میزان زیادی ناکارآمد می باشند. به عبارتی دیگر، الگوهای هیجانی و شناختی که در اوایل زندگی فرد شکل می گیرند و در سراسر طول زندگی تکرار می گردند
طرح واره بالاترین سطح تعمیم یافته شناخت است، که به تغییر مقاوم می باشد، و تاثیر عمیق و قدرتمندی در شناخت واره ها و هیجانهای فردی دارد. افکار خود آیند منفی و مفروضه های بنیادین بینابینی به طور شدیدی تحت تاثیر طرح واره ها قرار می گیرند، و این تاثیر به خصوص زمانی قدرتمند است که طرح واره ها فعال شوند
همپوشانی و ارتباط متقابل بین طرحواره درمانی( که برای مسائل و مشکلات پایدار کاربرد پیدا می کند، مانند اختلالات شخصیت) و سایر درمانهای شناختی-رفتاری که بر اساس گزارش مطالعات صورت گرفته استوار است( که بیشتر علائم و اختلالات محور یک را شامل می شود).
سبکهای کنارآمدن و طرحواره های خود درمانگر می توانند باسبکهای کنارآمدن و طرحواره ها و حالتها و نیازهای بیمار با هم تداخل ایجاد کنند. یکی از ویژگیهایی که طرحواره درمانی را از سایر رویکردهایی که به درمان اختلالات شخصیت و مشکلات ارتباطی پایدار می پردازند، متمتایز می کند روش انسانگرایانه و شفقتی است که در طرحواره درمانی، روان درمانگر نسبت به بیماران بکار می بندد
و …

فهرست مطالب
مقدمه
طرح واره های غیر انطباقی اولیه
منشاء طرح واره ها
نیازهای هیجانی بنیادین
تجربه های اولیه زندگی
سرشت هیجانی
حیطه های طرح واره های غیر انطباقی اولیه
حیطه یک: انفصال و طرد
حیطه دو: خود گردانی و عملکرد مختل
حیطه سه: حد و مرزهای مختل
حیطه چهار:هدایت شدن توسط دیگران
حیطه پنج: گوش به زنگی بیش از حد و بازداری
پایان


تعداد صفحات : 42 | فرمت فایل : پاورپوینت

بلافاصله بعد از پرداخت لینک دانلود فعال می شود