صفحه اصلی پرسش و پاسخ پشتیبانی تماس با ما
صفحه نخست  » پاورپوینت  »  پاورپوینت طراحی تاسیسات مکانیکی در مجتمع های مسکونی

پاورپوینت طراحی تاسیسات مکانیکی در مجتمع های مسکونی

پاورپوینت طراحی تاسیسات مکانیکی در مجتمع های مسکونی
مقدمه:

صرفه جویی در انرژی مصرفی در ساختمان بر دو پایه استوار است.

اول: استفاده حداکثر از انرژی مصرف شده از طریق انتخاب سیستم های کم مصرف تر و پر بازده تر و طراحی تاسیسات مکانیکی و برقی که اتلاف انرژی و گرما و سرمای تولید درآن ها به حداقل برسد.

دوم: رعایت قواعدی در طراحی و اجرای ساختمان و انتخاب مصالح مصرفی که اولاً نیاز به گرمایش و سرمایش را کاهش دهد و ثانیاً از هدر رفتن گرما و سرمای تولید شده جلوگیری به عمل آورد.

طراحی اقلیمی روشی برای کاهش همه جانبه هزینه انرژی یک ساختمان است. طراحی ساختمان اولین خط دفاع در مقابل عوامل اقلیمی خارج بنا است در تمام آب و هوا ها، ساختمان هایی که بر طبق اصول طراحی اقلیمی ساخته شده اند، ضرورت گرمایش وسرمایش مکانیکی را به حداقل کاهش می دهد و در عوض از انرژی طبیعی موجود در اطراف ساختمان استفاده می کنند، مبالغی که در دراز مدت صرفه جویی می گردد موجب می شود که اجرای تکنیک های طراحی اقلیمی بهترین نوع سرمایه گذاری برای مالکین ساختمان ها باشد. خیلی از آن ها اصلاً هزینه ای ندارند و تنها مستلزم علم و آگاهی راجع به طراحی اقلیمی است. سایر شیوه ها به راحتی در ساختمان های معمولی قابل اجرا هستند.لازم به ذکر است که:.

ابزار طراحی اقلیمی عبارتند از پنجره، نور طبیعی، گلخانه، ایوان سرپوشیده و حیاط مرکزی این مجموعه محیطی را فراهم می آورد که باعث ایجاد توازن بین دنیای ما و اطراف می شود

در کشور ما نیز می‎توان با انتخاب ساختمان بهینه در راستای بهره‎وری انرژی قدم برداشت.

اتاق‎های نشیمن و اتاق‎هایی که از آنها بیشتر استفاده می‎شود در طرف جنوب ساختمان قرار گرفته باشد به این ترتیب از نور طبیعی خورشید استفاده کرده و در زمستان نیز بیشترین بهره را از گرمای خورشید ببرید.

بهتر است اتاق‎های پذیرایی، ناهارخوری، خواب و نشیمن در طرف جنوب و بقیه جاها مانند آشپزخانه، سرویس بهداشتی. حمام، انباری و مانند آن در طرف شمال قرار گرفته باشد.

به منظور کاهش تلفات حرارتی، دودکش‎های موجود در ساختمان بسته شده باشند و به جای بخاری از سیستم حرارت مرکزی استفاده شده باشد.

مسیر مستقیمی برای حرکت هوای بیرون در ساختمان پیش‎بینی شده باشد که در تابستان به خنک کردن ساختمان کمک کند.

اتاق‎هایی که کاربرد همانند دارند در کنار هم قرار گرفته باشد. بویژه اتاق‎هایی که کاربرد خاص دارند را از بقیه اتاق‎ها جدا شده باشد. این کار به شما کمک می‎کند تا فقط اتاق‎هایی را گرم کنید که در آنها زندگی می‎کنید .

بخش‎هایی از ساختمان‎ که نیاز به آب دارند نزدیک هم قرار گرفته باشد. این قسمت‎ها عبارتند از آشپزخانه، دستشویی و حمام . با اینکار طول لوله‎های آب کم می‎شود و در نتیجه حرارت کمتری از لوله‎های آب گرم به هدر می‎رود

 

تاسیسات مکانیکی:

فهرست:

تهویه مطبوع

سیستم ها وکاربردها

انواع فن کویل

محل قرار گیری موتورخانه در یک مجتمع مسکونی

انوع پکیج

انوع ابگرمکن

معایب بخاری

سیستم شوفاژ

کولرهای گازی

خنک کننده های تبخیری

درک مبانی سیستم های تهویه مطبوع

انواع سیستم های تهویه مطبوع

سیستم تهویه مطبوع پنجره ای

سیستم تهویه مرکزی اسپیلیت

فن کویل اذ لحاظ تهویه مطبوع

توصیه های تاسیساتی

توصیه های طراحی

پیشنهاد سیستم سرمایش و گرمایش در مجتمع مسکونی


تعداد صفحات : 39 | فرمت فایل : پاورپوینت

بلافاصله بعد از پرداخت لینک دانلود فعال می شود