صفحه اصلی پرسش و پاسخ پشتیبانی تماس با ما
صفحه نخست  » پاورپوینت  »  پاورپوینت شیعه 31 اسلاید همراه با تصاویر

پاورپوینت شیعه 31 اسلاید همراه با تصاویر

پاورپوینت شیعه 31 اسلاید همراه با تصاویر
شیعه
شیعه در لغت به معنای پیرو و یاری دهنده است، اما در اصطلاح بدین معنا است که کسی به امامت و خلافت بلافصل علی(ع) معتقد باشد. شیعیان بر این عقیدهاند که مرجعیت سیاسی و دینی و علمی بعد از پیامبر(ص) بر دوش امام علی (ع) و سپس بر عهده فرزندان معصومش است و بر این عقیدهاند که امامت او از طریق نص جلی یا خفی ثابت شده است و امامت حق او و فرزندان او است. (1)
پیامبر(ص) در تفسیر آیه اولئک هم خیر البریه(2) خطاب به علی(ع) فرمود: انت و شیعتکم یوم القیامه راضین مرضیین؛(3) تو و شیعیان تو در روز قیامت از خدا خشنودند و خدا از آنان خشنود است.
نیز فرمود: ان هذا و شیعته لهم الفائزون یوم القیامه؛(4) علی و شیعیانش در روز قیامت پیروز و سعادتمندند.

شیعه در زمان پیامبر(ص)
در زمان پیامبر چهار نفر از صحابه، سلمان، ابوذر، مقداد و عمار یاسر به عنوان شیعه علی شناخته میشدند.(5) برخی از علما همانند سید علی خان شیرازی و سید محسن امین جبل عاملی بسیاری از صحابه را نام بردهاند که اینها شیعه علی بودند. (6) و بعد از صحابه در میان تابعین (نسل بعد از صحابه) شیعیان به قدری زیاد شدند که به قول ذهنی در میزان الاعتدال در میان تابعین تشیع به حدی افزون شده بود که اگر اینها نبودند، آثار پیامبر (ص) نابودن شده بود.(7)

شیعه پس از پیامبر
بعد از رحلت پیامبر(ص) دو تفکر در حوزه سیاست اسلامی در برابر یکدیگی قرار گرفت. یکی تفکر خلافت است که در سقیقه بنی ساعده و با در دست گرفتن قدرت سیاسی توسط ابی بکر سر درآورد، و دیگری تفکر شیعی یا تفکر امامت است که با تمسک به حدیث ثقلین و غدیر به امامت امام علی(ع) باور داشتند. این دو تفکر با فراز و نشیبهای
گوناگون تا به امروز به حیات خویش ادامه داده است. تفکر نخست از این که قرنهای متمادی قدرت سیاسی را در اختیار خویش داشت از جهت پیروان و کمیت مقام اول را دارد.


تعداد صفحات : 31 | فرمت فایل : پاورپوینت

بلافاصله بعد از پرداخت لینک دانلود فعال می شود