پاورپوینت سیستم های سازه ای متداول برای ساختمانهای بلند 34 اسلاید

پاورپوینت سیستم های سازه ای متداول برای ساختمانهای بلند 34 اسلاید
بخشی از متن
از نظر مهندسی؛ سازه بلند به سازه ای اطلاق می شود که نسبت ارتفاع به ابعاد دیگر آن باعث شود نیروهای جانبی ناشی از باد و زلزله ، بر طراحی آن تاثیر قابل توجهی بگذارد و یا از دیدگاهی دیگر ساختمان های بالای ده  طبقه و زیر صد طبقه را ساختمان بلند و بالای صد طبقه را آسمان خراش می نامند
لذا مقاوم سازی در این سازه ها به علت ارتفاع زیاد از دو نظر مورد اهمیت بسیار می باشند

تاثیر نیروی باد بر سازه
تاثیر نیروی زلزله
در این مقاله به روشهایی که برای مهار نیروی باد بر سازه به کار می روند؛ خواهیم پرداخت و بررسی روش میراگر در مهار نیروی زلزله را به کنفرانس بعدی محول می نماییم
نیروی باد سازه های بلند اولیه به علت وزن زیاد ساختمان با دیوارهای باربر ساخته شده از مصالح بنایی چنان بودند که نیروی باد قادر نبود به جاذبه زمین غلبه کند .
با افزایش ارتفاع، سرعت باد افزایش می یابد. سرعت متوسط باد، استاتیک است؛ یعنی ثابت است ولی سرعت وزش های ناگهانی دینامیکی است؛ بنابراین در طراحی ساختمان ها علاوه بر خمش یک طرفه (ناشی ازبرخورد باد به یک طرف ساختمان(، خمش دو طرفه که تنش های برشی و پیچشی اضافی روی اعضای سازه وارد می کند و در نهایت تغییر مکان دوطرفه ایجاد می کند، روبرو هستیم.

سیستم های سازه ای متداول برای ساختمانهای بلند
اهمیت اثر نیروی جانبی با بالا رفتن ارتفاع ساختمان با سرعت زیادی افزایش می یابد. در ارتفاع معینی تغییر مکان جانبی ساختمان چنان زیاد می شود که ملاحظات سختی کنترل کننده طرح می گردند تا اینکه مقاومت مصالح سازه ای . درجه سختی اساسا بستگی به نوع سیستم سازه دارد . به علاوه بازده هر سیستم خاصی مستقیما با مقدار مصالح مصرف شده ارتباط دارد. بنابراین از بهینه کردن سازه برای شرایط فضایی معینی باید با حداقل وزن حداکثر سختی حاصل شود . این عمل منجربه ابداع سیستم های سازه ای مناسب برای حدود ارتفاعات معین می گردد. بعضی از عواملی که در توسعه این سیستم های تازه نقش مهمی داشته اند عبارتند از:
· مصالح سازه ای با مقاومت زیاد.
· عمل مرکب بین عناصر سازه ای ساخته شده از دو یا چند نوع مصالح.
· روش های جدید اتصال قطعات.
· تخمین رفتار پیچیده سازه ها توسط نرم افزارها
· استفاده از مصالح ساختمانی سبک تر.
· روش های اجرایی جدید.
در بخش های زیر متداول ترین سیستم های سازه ای مورد بحث قرار می گیرند.در این بحث ها طرح های هندسی نمونه، رفتار سازه ها تحت بار گذاری و بازده سیستم ها مورد تاکید می باشند.
· سازه دیوار باربر
· سازه هسته برشی
· سازه تیر دیواری

فهرست
معرفی سازه بلند
سازه دیوار باربر
سازه هسته برشی
سازه تیر دیواری
سیستم های مرکب از قاب و دیوار برشی
سیستم های دال مسطح
برج سیرز
دویت چیست نات
مونادنوک


فرمت فایل: پاورپوینت

تعداد صفحات: 34

پس از ثبت دکمه خرید و تکمیل فرم خرید به درگاه بانکی متصل خواهید شد که پس از پرداخت موفق بانکی و بازگشت به همین صفحه می توانید فایل مورد نظر خورد را دانلود کنید. در ضمن لینک فایل خریداری شده به ایمیل شما نیز ارسال خواهد شد. لینک دانلود فایل به مدت 48 ساعت فعال خواهد بود.


مطالب مرتبط