صفحه اصلی پرسش و پاسخ پشتیبانی تماس با ما
صفحه نخست  » فنی و مهندسی » کامپیوتر و IT  »  پاورپوینت سیستم عامل فدورا

پاورپوینت سیستم عامل فدورا

پاورپوینت سیستم عامل فدورا
این پاورپوینت به صورت زیبا و منظم و با محتوای مطالب خوب در مورد سیستم عامل لینوکس Fedora تنظیم شده است و در قالب پاورپوینت می باشد

سیستم عامل (OS)
در هر رایانه نرم افزار اصلی که کنترل یک سیستم را به عهده می گیرد و بدون آن، دستگاه کار نمی کند، سیستم عامل یا OS می نامند. سیستم عامل ۳ وظیفه اصلی را به عهده دارد:

▪ مدیریت سخت افزار رایانه مانند مانیتور، چاپگرها، دیسک ها، صفحه کلید و ماوس
▪ ساماندهی فایلها بر روی رسانه های مختلف سیستم همچون دیسکت، دیسک سخت، CD – DVD و نوارها
▪ مدیریت خطاهای سخت افزاری و از دست دادن اطلاعات

● چگونه یک سیستم عامل عمل می کند ؟
سیستم عامل پردازش های مختلف رایانه را همچون اجرای یک برنامه صفحه گسترده یا دسترسی به اطلاعات از حافظه سیستم کنترل میکند. یکی از مهمترین پردازش ها، فرامین مفسری یا تک خطی است که کاربر را قادر می سازد با رایانه ارتباط برقرار کند. برخی از فرامین مفسری در محیط متنی است و می بایست تایپ شوند و یا با انتخاب کلیدهای توابع بر روی صفحه کلید اجرا می شوند. فرامین دیگر به صورت گرافیکی قابل اجرا هستند و کاربر با انتخاب و کلیک کردن بر روی آن می تواند آن را اجرا کند. این فرامین توسط یک نقش گرافیکی ( ICON ) شناسایی می شوند. کاربران غیرحرفه ای محیط های گرافیکی را راحت تر استفاده می کنند اما بسیاری از متخصصین از فرامین متنی استفاده می کنند.

لینوکس چیست؟
لینوکس (به انگلیسی: Linux)‏ به خانواده‌ای از سیستم‌عامل‌های شبه یونیکس اطلاق می‌شود که از هستهٔ لینوکس استفاده می‌کنند که معروف‌ترین نمونه از نرم‌افزار آزاد و متن‌باز شناخته می‌شود.
دراصل تنها باید هستهٔ لینوکس را لینوکس نامید، اما به طور معمول این واژه به سیستم‌عامل‌های شبه یونیکس اطلاق می‌شود که بر مبنای هستهٔ لینوکس و کتاب‌خانه‌ها و ابزارهای مقاله گنو ساخته شده‌اند.
لینوکس قابل نصب بر روی انواع سخت‌افزارهاست، از ساعت (Linux Watch)، تلفن‌های همراه، تبلت‌ها، مسیریاب‌ها، و کنسول‌های بازی گرفته تا رایانه‌های رومیزی، رایانه‌های بزرگ و ابررایانه‌ها.
به مجموعه‌ای از نرم‌افزارهای بنا شده بر اجزای گفته شده توزیع لینوکس (linux distribution) می‌گویند که به طور معمول شامل ابزارهای گسترش نرم‌افزار، پایگاه‌های داده، سرویس دهنده‌های وب مثل آپاچی، محیط‌های رومیزی مانند گنوم و کی‌دی‌ای و اکس‌اف‌سی‌ای و مجموعه‌های اداری مانند اُپن آفیس هستند.


تعداد صفحات : 15 | فرمت فایل : پاورپوینت

بلافاصله بعد از پرداخت لینک دانلود فعال می شود