صفحه اصلی پرسش و پاسخ پشتیبانی تماس با ما
صفحه نخست  » علوم انسانی » روانشناسی و علوم تربیتی  »  پاورپوینت روانشناسی تربیتی ۲۲۳ اسلاید

پاورپوینت روانشناسی تربیتی ۲۲۳ اسلاید

پاورپوینت روانشناسی تربیتی ۲۲۳ اسلاید (دانلود تحقیق و مقالات رشته روانشناسی و علوم تربیتی) در قالب ورد و قابل ویرایش و در ۲۲۳ صفحه گرد آوری شده است. در زیر به مختصری از عناوین و چکیده آنچه شما در این فایل دریافت می کنید اشاره شده است.

پاورپوینت روانشناسی تربیتی ۲۲۳ اسلاید

پاورپوینت روانشناسی تربیتی 223 اسلاید

پاورپوینت روانشناسی تربیتی ۲۲۳ اسلاید

روانشناسی تربیتی
رشته های علوم تربیتی و روان شناسی
مؤلف: علی اکبر سیف
انتشارات قطعی متون درسی دانشگاه پیام نور

توضیحات فایل پاورپوینت :
هدفهای کلی کتاب
۱- کسب دانش و مهــارتهــای لازم در زمینــه اصــول و مبــانی روانشناسی تربیتی و توانایی تحلیل و تفسیر مسائل و مشکلات درسی دانش آموزان در محیط آموزشی.
۲- کسب توانایی تشخیص علل و عوامل پدیدآورنده مسائل و مشکلات تحصیلی.
۳ – کسب توانایی بررسی و تحلیل مسائل و مشکلات تحصیلی دانش آموزان و پیداکردن راه حل برای آنها.
۴- آشنا شدن با نظریه ها و قوانین اصول روانشناسی یادگیری و کسب توانایی استفاده از آنها در طراحی فعالیتهای آموزشی.
۵ – کسب دانش و مهارتهای مربوط به روشها و فنون آموزشی و کسب توانایی استفاده از آنها در آموزش موضوعهای مختلف درسی.
۶- علاقه مند شدن به موضوعها و مباحث گوناگون روانشناسی تربیتی.
۷- آشنـا شدن با منابع و مآخذ گوناگون روانشناسی تربیتی و زمینه های وابسته به آن و کسب توانایی در استفاده از این منابع و استخراج و تدوین روشها و شیوه های رفع مشکلات آموزش و پرورش.

فصل اول :
مراحل فعالیتهای آموزشی : معرفی الگوی عمومی آموزشی

هدف کلی
آشنایی با مراحل اصلی فعالیتهای آموزشی معلم در قالب الگوی عمومی آموزشی.

هدفهای دقیق یادگیری:
از دانشجو انتظار می رود که پس از مطالعه و یادگیری مطالب این فصل بتواند:
آموزش را تعریف کند.
تفاوت عمده آموزش کلاسی و سایر آموزشها، چون آموزش رادیویی یا تلویزیونی را توضیح دهد.

مراحل اصلی الگوی عمومی آموزشی را با ذکر مثال برای هر مرحله توضیح دهد.
کاربرد الگوی عمومی آموزشی را در سطوح مختلف تحصیلی بیان کند.
با استفاده از الگوی عمومی آموزشی، برای یکی از دروس تحصیلی یک طرح آموزشی مقدماتی تهیه کند .

تعریف آموزش:
آموزش به فعالیتهای از پیش طرح ریزی شده ای گفته می شود که با هدف ایجاد یادگیری در دانش آموزان یا دانشجویان بین معلم و یک یا چند دانش آموز به صورت کنش متقابل یا رابطه دوجانبه انجام می شود.
منظور ما از آموزش در این درس آموزش رو در روی کلاسی است که متداول ترین و مؤثرترین شیوه آموزشی در سراسر جهان است.

الگوی عمومی آموزشی ( اقتباس از گیج و برلاینر، ۱۹۸۸ )
مراحل فعالیتهای معلم:
مرحله ۱: پیش از عمل آموزش
مرحله ۲: پیش از عمل آموزش و ضمن عمل آموزش
مرحله ۳: ضمن عمل آموزش
مرحله ۴: ضمن عمل آموزش و پس از عمل آموزش

فعالیتهای معلم در مرحله ۱:
تعیین هدفهای آموزشی به صورت هدفهای دقیق رفتاری
تعیین ویژگیهای ورودی یادگیرندگان به صورت رفتارهای ورودی و سنجش آغازین

فعالیتهای معلم در مرحله ۲ :
مراجعه به یافته های روانشناسی یادگیری و استفاده از آنها برای بهبود روشهای آموزش و افــزایش سطــح و سرعت یادگیری دانش آموزان.

فعالیتهای معلم در مرحله ۳ :
مراجعه به روشها و فنون مورد نیاز برای آموزش هدفهای گوناگون و به اجرا درآوردن آنها.

فعالیتهای معلم در مرحله۴ :
اجرای روشها و فنون ارزشیابی پیشرفت تحصیلی به منظور رفع نواقص روشهای یادگیری و آموزش و تعییین میزان یادگیری دانش آموزان و اثربخشی کار معلم

فصل دوم :
تهیه و تدوین هدفهای آموزشی

هدف کلی
آشنایی با فرایند جریان هدف گزینی و هدف نویسی، انواع هدفهای آموزشی و طرز تهیه هدفهای آموزشی رفتاری.

هدفهای دقیق یادگیری
از دانشجو انتظار می رود که پس از مطالعه و یادگیری مطالب این فصل بتواند:
با استفاده از طرح تایلر و با ذکر منابع و ملاکهای هدف گزینی، فرایند جریان انتخاب هدفهای کلی و جزئی را در آموزش و پرورش توضیح دهد؛ به گونه ای که توضیحات او با طرح هفت مرحله ای تایلر کاملا مطابقت داشته باشد.
با استفاده از طرح تایلر و با ذکر منابع و ملاکهای هدف گزینی، فرایند جریان انتخاب هدفهای کلی و جزئی را در آموزش و پرورش توضیح دهد؛ به گونه ای که توضیحات او با طرح هفت مرحله ای تایلر کاملا مطابقت داشته باشد.
با استفاده از مثالهای کتاب، همه روشهای معمول بیان هدفهای آموزشی را نام ببرد.
بدون کمک گرفتن از کتاب، تمام فواید استفاده از هدفهای رفتاری گفته شده در کتاب را بیان کند.
با استفاده از مثالهای کتاب، هدف آموزشی رفتاری و هدف آموزشی غیر رفتاری را تعریف کند و دست کم یکی از تفاوتهای آنها را بیان کند.
از میان فهرستی از ویژگیهای مختلف که در اختیار فراگیر گذاشته می شود، سه ویژگی مهم هدفهای رفتاری کامل را انتخاب کند.
انواع هدفهای رفتاری را نام ببرد و ازمثالهای کتاب برای هر یک از آنها دست کم یک هدف با مثال ارائه دهد.
ارائه همه راههای نوشتن شرایط و ملاک عملکرد را با ذکر مثال و بدون استفاده از مثالهای کتاب را در هدفهای رفتاری شرح دهد.
همه روشهای معمول بیان هدفهای آموزشی را توضیح دهید و برای هر یک از آنها دست کم پنج هدف آموزشی با استفاده از کتابهای راهنمای معلم، برای نمونه انتخاب کند.
هر هدف غیر رفتاری را که به او داده می شود به هدف رفتاری تبدیل کند، به نحوی که کلیه ویژگیهای هدفهای رفتاری کامل در آن منظور شده باشد.
با در اختیار داشتن یک کتاب درسی، از طریق تهیه جدول مشخصات برای آن کتاب و رعایت تمام نکات تهیه این نوع جدولها، روش تهیه هدفهای رفتاری آن درس را درعمل نشان دهد.
مطالب انتقادی نوشته شده درباره کاربرد هدفهای رفتاری را به دقت بررسی کند و نکات منطقی و غیرمنطقی آنها را پیدا کند و نشان دهد.
با استناد به دلایل منطقی خود و بدون ذکر مستقیم دلایل داده شده در کتاب، مقاله ای در دفاع از هدفهای رفتاری بنویسد؛ به نحوی که خواننده ی ناآشنا با این هدفها به طور منطقی متقاعد شود که کاربرد هدفهای رفتاری در آموزش کاری مفید است (حدود پنج صفحه ).
با استفاده از نظرهای موافق و مخالف کاربرد هدفهای رفتاری در آموزش، نظر انتقادی خود را در رابطه با محاسن و معایب این نوع هدفها، با ذکر دلیل در حدود سه صفحه توضیح دهد.

منابع انتخاب هدفهای آموزشی
هنگام انتخاب هر هدف آموزشی، معلم باید پرسشهای زیر را مورد توجه قرار دهد:
۱ – چرا دانش آموزان باید به هدف مورد نظر برسند؟
۲ – آیا دانش آموزان آمادگی کافی برای رسیدن به هدف مورد نظر را دارند؟
۳ – آیا امکانات آموزشی چنان هستند که دستیابی دانش آموزان را به هدف آموزشی تضمین کنند؟

طرح هفت مرحله ای هدف گزینی تایلر
و….


پاورپوینت روانشناسی تربیتی ۲۲۳ اسلاید به صورت فایل دانلودی می باشد شما بعد از پرداخت مبلغ مورد نظر می توانید در همان لحظه فایل را دریافت نمایید. در صورتی که به هر دلیلی موفق به پرداخت و یا دانلود نشدید از قسمت تماس با ما سایت، به ما اطلاع دهید تا در کمترین زمان ممکن به مشکلات شما رسیدگی کنیم.


تعداد صفحات : 223 | فرمت فایل : پاورپوینت powerpoint

بلافاصله بعد از پرداخت لینک دانلود فعال می شود