صفحه اصلی پرسش و پاسخ پشتیبانی تماس با ما
صفحه نخست  » پاورپوینت  »  پاورپوینت رشد روانی

پاورپوینت رشد روانی

پاورپوینت رشد روانی
پاورپوینت رشد روانی شامل 36 اسلاید است که با پاورپوینت 2016 طراحی شده وقابل ویرایش می باشد. این پاورپوینت برای دانشجویان روانشناسی وسایر دانشجویان کاربرد دارد.
مقدمه
رشد به دو طبقه رشد جسمانی و رشد روانی تقسیم می شود که هر دوی آنها به دوران قبل از تولد ( تخمکی، رویانی، جنینی) و بعد از تولد اشاره دارد. دلیل گریه نوزاد بعد از تولد ورود اکسیژن به ریه است که با سوزش همراه است. کودکان ۴۰ آوای گریه دارند. آنها از ۶ ماهگی در رحم مادر صداها را می شنوند. کودکان عقب مانده در نوزادی گریه های شدیدتری می کنند.

در رشد قبل از تولد پدر و مادرهای کودک نقطه بسیار مهمی هستند. معمولا بچه های نا خواسته بد قلق و بدخلق می شوند زیرا مادر از بارداری ناخواسته اش ناراضی است. والدین باید تصمیم به بچه دار شدن داشته باشند تا مادر آمادگی فیزیولوژی و روانی داشته باشد.

رشد بعد از تولد:
نوزدای ( تا ۴۰ روزگی)، نوباوگی ( تا دو سالگی)، کودکی ( ۲تا ۱۲ سالگی)، نوجوانی ( ۱۳ تا ۱۹ سالگی)، جوانی(۲۰ تا ۴۰ سالگی)، میانسالی ( ۴۰ تا ۵۵ سالگی)، بزرگسالی( ۵۵ تا ۶۵ سالگی)، پیری و اواخر بزرگسالی(۶۵ سال به بالا)
شرط ورود از دوره نوجوانی به جوانی ازدواج یا شغل است.

بزرگترین تغییر از دوره جوانی به میانسالی رفتن از مساله یابی به مساله گشایی است.
روانشناسی رشد فرایند رشد روانی یک انسان سالم را بررسی می کند. در مفهوم رشد و نمو همیشه نگاه افزایشی وجود دارد مثلا درخت رشد می کند.

در مورد انسان صرفا از رشد صحبت نمی شود زیرا تحول هم وجود دارد و کلمه Development صحیح می باشد. روانشناسی علمی است که کاملا ذهنی است، زمانی که از تحول روان صحبت می کنیم باید احتیاط کرد و باید ابعاد روانی را از هم جدا کنیم و سپس در مورد آن بحث کنیم.

خروجی انسان یا عملکرد انسان ابعاد روانی است.
ابعاد روانی و عملکرد عبارتند از : رفتار، احساس و افکار
حال این خروجی ها ( ابعاد روانی) چند جنبه دارند : ۱-شناختی ۲- اجتماعی ۳- عاطفی ۴- اخلاقی ۵- معنوی

و …

 

فهرست مطالب
مقدمه
رشد بعد از تولد
سه مفهوم ویژه مراحل رشد
رسش
عوامل محیطی موثر بر رسش
دوره های حساس رشد
رشد زبان در رشد شناختی ویگوستکی
گفتار خصوصی
رشد قضاوت اخلاقی
رفتار اجتماعی اولیه
پایان


تعداد صفحات : 36 | فرمت فایل : پاورپوینت

بلافاصله بعد از پرداخت لینک دانلود فعال می شود