صفحه اصلی پرسش و پاسخ پشتیبانی تماس با ما
صفحه نخست  » فنی و مهندسی  »  پاورپوینت خوردگی حفره ای

پاورپوینت خوردگی حفره ای

دانلود پاورپوینت خوردگی حفره ای ppt

دانلود پاورپوینت خوردگی حفره ای ppt

مقدمه :
حفره دار شدن نوعی خوردگی شدیدا موضعی است که باعث سوراخ شدن فلز می شود.
این سوراخ ها قطرهای متفاوتی میتواند داشته باشد ولی در اکثر موارد قطر انها کوچک است. حفره ها گاهی مجزا و گاهی انقدر به هم نزدیک هستند که سطح زبری را بوجود می آید.
در صورتیکه قطر دهانه ی محل خورده شده تقریبا مساوی یا کمتر از عمق آن باشد شکل حاصل را حفره می نامند.

مکانیزم :
بعنوان مثال فلز آهن عاری از هر گونه حفره را در نظر بگیرید که در محلول کلرو سدیم اکسیژن دار فرو برده شده اگر به هر دلیلی سرعت انحلال فلز در یک نقطه بالاتر باشد یونهای کلر به این نقطه مهاجرت میکند و انحلال فلز را تسریع میکند و شرایط مساعدی برای خوردگی در این نقاط بوجود می اورد.

تشکیل حفره :
در اتمسفرهای باز آلوده ٬ حفره های کوچکی تشکیل می شوند که با چشم قابل رویت نیستند . روی این حفره ها جرم های کوچک محصولات خوردگی معمولا اکسید آلومینیوم و هیدروکسید آلومینیوم هستند ٬ تشکیل می شوند . حفره های کم عمق معمولا اثر چندانی بر استحکام مکانیکی ساختمان ها ندارند ٬ با این وجود جلای درخشنده فلز به تدریج از بین می رود و به جای آن اندود خاکستری – زنگاری محصولات خوردگی ظاهر می شود. اگر اتمسفر حاوی دوده فراوان باشد دوده توسط محصولات خوردگی جذب و رنگ زنگاری تیره ایجاد می شود .
اگر آلومینیوم به طور دائم در معرض آب قرار گیرد حفره دار شدن آن خیلی جدی خواهد بود . به خصوص اگر آب راکد باشد حضور اکسیژن وکلرید و یا یون های دیگر هالید ها تعیین کننده وجود حمله و شدت حمله خواهد بود . اگر یون های HCO<SUB>3 و Cu<SUP>2+وجود داشته باشند خطر حفره دار بودن بیشتر خواهد بود البته مشروط بر این که پتانسیل تشکیل حفره بالا رود . بیرون حفره واکنش کاتدی انجام می گیرد که کنترل کننده سرعت تشکیل حفره است .


تعداد صفحات : 17 | فرمت فایل : پاورپوینت

بلافاصله بعد از پرداخت لینک دانلود فعال می شود