صفحه اصلی پرسش و پاسخ پشتیبانی تماس با ما
صفحه نخست  » جدید  »  پاورپوینت خانواده کدوئیان (سبزیجات)

پاورپوینت خانواده کدوئیان (سبزیجات)

دانلود پاورپوینت خانواده کدوئیان سبزیجات powerpoint
تیره کدوئیان
تیره کدو شامل گیاهانی علفی و غالباً پیچان و یا دارای اندام های پیچک مانندند. اندام های پیچکی در گیاهان این تیره، منشا متفاوت دارند. برخی از گیاهان این تیره غده دار، به ندرت بوته هیا درختچه مانند و یا درختانی با ساقه و تنه گوشتی و احیاناً خاردار هستند. برگ ها منفرد، ساده، دمبرگ دار، کامل و یا دارای پهنک چند بخشی با اشکال متفاوتند. گل ها متقارن، به ندرت نامتقارن، تقریباً همیشه تک جنس و یا به ندرت نر ماده، پنج پر
و گاهی چهار پر، با تمام حالات حد واسط پیوسته جامی و جدا گلبرگی هستند دمگل بدون پیشبرگ و برگک، و یا در برخی از جنس ها دارای دو پیشبرگ خار مانند است. ناقه پیوسته پرچم (مونادلف) یا به صورت چند دسته ای (پیادلف) و مستقل از جام است. تخمدان زیرین و در اصل دارای تمکن جواری است که به علت عدم رشد تخمدان در این ناحیه، جفت تحلیل رفته و تغییر شکل می دهد. میوه غالباً سته، به اندازه های متفاوت و غالباً بسیار بزرگ با پوست چرمی و سخت و محتوی دانه های بدون آلبو من است.

تیره کدو حدود ۱۰۰ جنس و ۱۰۰۰ گونه دارد. بجز گونه های محدودی از دو جنس آن، بقیه همگی در نواحی گرمسیری می رویند.

طریقه کشت و کار خانواده کدوئیان
۱ – سنتی
۲ – جدید
۱ -۲ – زیر پلاستیکی
۲ -۲ – بدون پلاستیک
۳- ۲ – گلخانه ای ( خیار . . . )

فواید و معایب کشت زیر پلاستیک
فواید : زودرس کردن محصول – جلوگیری از رشد علفهای هرز – افزایش سطح زیر کشت با توجه به کاهش تلفات آب – افزایش درآمد برای کشاورزان – پایان رسیدن دوره برداشت محصول – آماده کردن زمین برای کشت آینده .
معایب : با توجه به ماندن پلاستیک به بافت خاک لطمه زده – افزایش هزینه نیروی انسانی در نصب پلاستیک – خاکدهی پای بوته – جمع آوری بقایای پلاستیک در آخر دوره محصول .

فهرست
تیره کدوئیان
طریقه کشت و کار خانواده کدوئیان
فواید و معایب کشت زیر پلاستیک بدون پلاستیک
کلیات گیاه شناسی
کدو
هندوانه
خربزه
طالبی
خیارچنبر
خیار
آفات و بیماریهای خانواده کدوئیان


تعداد صفحات : 73 | فرمت فایل : پاورپوینت

بلافاصله بعد از پرداخت لینک دانلود فعال می شود