صفحه اصلی پرسش و پاسخ پشتیبانی تماس با ما
صفحه نخست  » پاورپوینت  »  پاورپوینت خانواده درمانی راهبردی

پاورپوینت خانواده درمانی راهبردی

پاورپوینت خانواده درمانی راهبردی
پاورپوینت خانواده درمانی راهبردی شامل 42 اسلاید زیبا که با جدیدترین نسخه پاورپوینت طراحی شده و قابل ویرایش می باشد . این پاورپوینت برای دانشجویان روانشناسی وسایر دانشجویان مرتبط کاربرد دارد. در ادامه ابتدا بخشی از متن این پاورپوینت را برای شما آورده ایم ، سپس فهرست مطالب و در انتها تصویری از پیش نمایش اسلایدهای این پاورپوینت را برای شما قرار داده ایم تا بتوانید جزئیات آن را مشاهده کنید و در صورت تمایل در ادامه مطلب آن را دانلود نمایید .

مقدمه
درمان راهبردی از دل نظریه ارتباطات در طرح اسکیزوفرنیای بیتسون بیرون آمد که در قالب سه مدل متمایز ظهور کرد: الف- مدل درمان کوتاه مدت MRI ب) مدل راهبردی هی لی و مدنس ج) مدل نظامدار میلان .
خانواده درمانی استراتژیک متخصصان سرشناسی مانند: پاول واتسلاویک، جان ویکلند و کلو مدنس دارد. در این میان جی هی لی برجسته است. هی لی گروه بیتسون و گروه MRI را به عنوان بینانگذار تحت تاثیر قرار داد و موسسه خانواده درمانی (هیلی – مدنس) واشنگتن را تاسیس کرد. نوشته های نظری و فنون وی تاثیر پرقدرتی بر رویکرد سیستم های میلان که سلوینی آن را بنیان نهاد، بر جای گذاشته است.
جی هی لی مدافع خانواده درمانی در زمینه های تخصصی و عمومی بوده است. او با میلتون اریکسون، گریگری بیتسون، و سالوادور مینوچین فعالیت کرده است. هیلی در ۱۹۵۲ کارش را با گریگوری بیتسون شروع کرد. هی لی پیش قدم در تشخیص الگوهای ارتباطی در خانواده های اسکیزوفرنیک بود. هی لی به مطالعه فرایند ارتباط خواب درمانی میلتون اریکسون علاقه مند شد و هیپنوتیزم را در ۱۹۵۳ از اریکسون آموخت. او خیلی از مفاهیم نظریه ی اریکسون را با بسیاری از مفاهیم خودش در ارتباط با عمل درمان ترکیب کرد.
جی هی لی مولف دو کتاب مشهور با نام : روان درمانی خانواده (۱۹۷۶) و ترک خانه (۱۹۸۰) است. از هی لی به عنوان کسی که از مهارت های کافی برای شکستن قدرت و استراتژیست نظامی برخوردار است و این مهارت ها را به فنون درمانی قابل توجهی تبدیل کرده است، یاد می شود.
درمان های استراتژیک، سیستمی، متمرکز بر راه حل، روش مدار و کوتاه مدت اند. این درمان ها مرهون کار میلتون اریکسون هستند که بر همه ی آنها تاثیرگذاشته است. هدف وی در درمان ایجاد تغییر بود. میلتون اریکسون برای حل هر مشکل خاص، از منابع خود مراجعان استفاده می کرد. با مراجعانش کار می کرد تا به آنها کمک کند، برای کمک به خود فعال شوند. از طریق دستورالعمل ها و پیشنهاد های غیر مستقیم، مراجعان را فعال می کرد.

از نظر درمانگر استراتژیک، خانواده موقعی از سلامت کافی برخوردار است که شرایط زیر را داشته باشد:
۱- انعطاف پذیری: در روابط اعضا با یکدیگر و در روابط با خارج از خانواده. اعضا نباید با یکدیگر رابطه ای خشک و بی روح داشته باشند و والدین نفوذپذیر، باید فرصت روابط آزاد را به فرزندان و اعضای خانواده بدهند .
۲- حل مسائل: منظور آن است که در صورت بروز مشکل خانواده بتواند با هم فکری و مشورت مشکل را حل کند.
۳- عبور طبیعی از مراحل زندگی: گذشت از مراحل مختلف زندگی بدون بحران و استرس نشانگر سلامت خانواده است. مانند گذر اعضای خانواده از دوران کودکی به نوجوانی ، بلوغ ، جوانی و…. و تامین نیازها ی هر دوره یک گذر طبیعی است.
۴- وجود اصول حاکم بر سلسله مراتب خانواده: اگر هر فرد به صورت درست و اصولی به نقش، وظایف و مسئولیت خود در قبال سایر اعضا عمل کند آرامش و تعادل بر خانواده حاکم می شود.

اصول خانواده درمانی استراتژیک
۱- مردم همیشه در حال برقراری ارتباط هستند.
۲- همه پیام ها دارای کارکردهای محتوا و فرمان هستند. محتوای یک پیام، اطلاعات را انتقال می دهد، در حالی که فرمان، عبارتی است در مورد تعریف رابطه.
۳- قواعد تعامل خانواده در جهت حفظ تعادل حیاتی خانواده عمل می کنند.
۴- علیت حلقوی: منظور این است که عکس العمل خانواده به عکس العمل سایر افراد و اعضای خانواده بستگی دارد و رفتار پدیده ای بین فردی است.
و …

فهرست مطالب
مقدمه
خانواده سالم
اصول خانواده درمانی استراتژیک
روشهای درمان استراتژیک
فنون درمانی خارج از جلسه ی درمان
فنون درمانی رویکرد استراتژیک
نقش خانواده درمانگر استراتژیک
مشخصات خانواده درمانی استراتژیک
مقایسه رویکرد استراتژیک باسایر رویکردها
مراحل مصاحبه ی اولیه از نظر جی هی لی
مشخصات نظریه ی جی هی لی و کلو مدنس
پایان


تعداد صفحات : 42 | فرمت فایل : پاورپوینت

بلافاصله بعد از پرداخت لینک دانلود فعال می شود