صفحه اصلی پرسش و پاسخ پشتیبانی تماس با ما
صفحه نخست  » پاورپوینت  »  پاورپوینت جنگ چریکی چیست

پاورپوینت جنگ چریکی چیست

پاورپوینت جنگ چریکی چیست
پاورپوینت جنگ چریکی چیست شامل 45 اسلاید زیبا که با جدیدترین نسخه پاورپوینت طراحی شده و قابل ویرایش می باشد . همچنین به راحتی می توان قالب آن را به مورد دلخواه تغییر داد و در تهیه آن کلیه اصول نگارشی، املایی و چیدمان و جمله بندی رعایت گردیده است. این پاورپوینت برای دانشجویان علوم اجتماعی ، اقتصاد و سایر دانشجویان مرتبط کاربرد دارد. در ادامه ابتدا بخشی از متن این پاورپوینت را برای شما آورده ایم ، سپس فهرست مطالب و در انتها تصویری از پیش نمایش اسلایدهای این پاورپوینت را برای شما قرار داده ایم تا بتوانید جزئیات آن را مشاهده کنید و در صورت تمایل در ادامه مطلب آن را دانلود نمایید .

تعریف چریک
چریک (یا پارتیزان) معمولاً به اعضای گروههای نظامی اطلاق میشود که در گروههای کوچک و بصورت قابل انعطاف و بدون خط نبرد خاصی میجنگند.
شیوهٔ جنگهای چریکی از شیوههای بسیار قدیمی جنگی است و در جهان معاصر کسانی چون مائو زدونگ، وندل فرتیگ، رژی دبره، وو نوین جیاپ، و چه گوارا از نظریه پردازان جنگ چریکی بوده اند.
برخلاف تصورات و باور ها ؛یک چریک قبل از اینکه یک نظامی ویک ماجراجو باشد؛ یک ایدوئولوژیست ؛یک متفکر؛روان شناس؛و رهبر است.شعار معروفیست که می گوید :اگر می خواهید پیشرفت کنید دیگران را رهبری کنید؛اگر می خواهید مشهور شوید رهبران را رهبری کنید؛اما اگر می خواهید موفق و جاویدان شوید خودتان را رهبری کنید.برای رهبری خود به چند نکته اشاره میکنیم:

یک معمار قبل از اینکه ساختمان فرسوده ای را تخریب کند؛نقشه ساختمان بعدی را که قرار است ساخته شود؛ را تهیه میکند والبته بعد از اماده شدن نقشه ساختمان فرسوده را تخریب می کند .یک چریک هم در هر مرحله ای که باشد قبل از اینکه در فکر تخریب فتح باشد؛درحال خود سازی؛باز سازی؛اموزش است.

اولین و مهمترین اصل برای چریک شدن ؛پزیرش تغییر و هدف است؛وقتی شخصی خود را برای چریک شدن اماده می کند باید تغییراتی در زندگیش دهد از جمله شخصیت؛طرز تفکر؛و از همه مهمتر ذهنیت خود را.اما هدف چیست؟ همان طور که میدانید چه گوارا ارژانتینی بود؛او بعد از سر نگونی حکومت استبدادی در کشورش به همراه فیدل کاسترو به کوبا رفت و بعد از چندین سال مبارزه کوبا را ازاد ساخت؛وی در کشور هایی مثل گنگو؛نیجر؛برزیل؛کلمبیا؛بو لیوی؛جنبشهای ازادیبخش و ارتشهای چریکی بسیار زیادی را راه اندازی کرد و به نتیجه رساند. وی در طول دوران زندگیش بارها به سمتهایی از جمله ریاست جمهوری ؛ وزارت خزانه داری؛ وزارت جنگ و پشتیبانی ؛وغیره بر گزیده شد اما عشق به ارمانهایش مانع از این شد که وی این سمتها را قبول نماید؛او تا اخرین ساعتهای عمرش که در بولیوی دستگیر ؛ اعدام و قطعه قطعه شد لحظه ای غرور و جاطلبی در او رخنه نکرد.از او در اخرین ساعات زندگیش پرسیدن:برای چه این همه سال مبارزه کردی؟گفت:برای ازادی!!!!

از لحاظ لغوی ،چریک جنگ کوچک میباشد و از نظر معنا ،یک عنصر نظامی یک (جنبش مقاومت)است که با عده ای از افراد ملت بر علیه دولت محلی و یا نیروهای اشغالگر فعالیت مینمایند.

و …

فهرست مطالب
مقدمه
تعریف چریک
جنگهای چریکی
جنبش مقاومت
اهداف جنگ چریکی
شرایط لازم برای عملیات موفقیت آمیز چریکی
مشخصات جنگهای چریکی
اصول عملیاتی جنگهای چریکی
پایان


تعداد صفحات : 45 | فرمت فایل : پاورپوینت

بلافاصله بعد از پرداخت لینک دانلود فعال می شود