پاورپوینت تحلیل فضای شهری میدان تجریش

دانلود پاورپوینت تحلیل فضای شهری میدان تجریش ۷۲ اسلاید ppt همراه با یک هدیه ویژه با عنوان طراحی شهری میدان و بلوار جانباز
بخشی از متن:
طراحی فضاهای شهری مساله‌ای است که متخصصین امر در مورد چگونگی انجام آن اتفاق نظر کامل ندارند و هر یک بر اساس تخصص خود به آن می‌نگرند. در این کتاب فضاهای شهری در رابطه با رفتارهای استفاده کنندگان از آن فضاها بررسی می‌گردد.
ماهیت و چگونگی فعالیت‌هایی که در فضاهای شهری صورت می‌گیرند بطور کلی به دو عامل عمده و اساسی نسبت دارند: عامل فرهنگ و عامل محیط (یا خصوصیات فضایی- کالبدی). لیکن نحوه و میزان تاثیر این دو بر نحوه وقوع فعالیت‌ها که همان رفتارها و یا به عبارت صحیح‌تر الگوهای رفتاری باید باشد یکسان نیست.
در حالیکه هر گونه امکان تغییر در فرهنگ یا در الگوهای رفتاری به صورت مستقیم و در کوتاه مدت وجود ندارد، لیکن می‌توان با استفاده از طراحی، فعالیت‌های مناسب را حمایت و فعالیت‌های نامناسب را تحدید نمود. بر این اساس می‌توان در طراحی خیابان‌ها با استفاده از عوامل و عناصر فضائی، کالبدی و ادراکی مناسب فضاهائی به وجود آورد که انجام فعالیت‌های مطلوب را تسهیل و از انجام فعالیت‌های نامطلوب ممانعت به عمل آورد.
تجریش از ۹۵۰ سال پیش طجرشت خوانده می شد پیرمردان درباره محله قدیمی تجریش می گفتند که از نزدیک پل رومی درجاده شمیران رو به شمال که می رویم سمت راست روی تپه باغی بزرگ به نام گل باوکان بوده و دهکده تجریش در لین محدوده قرار دشت .تجریش در قدیم مرکز بخش شمیران بوده که دارای سه محله بود : ۱- محله بالا ۲- محله پائین ۳- محله قلعه نو – زعفرانیه ، محمدیه ، ناودانک ، جعفرآباد ، و در سفر نامه مارکوپولو از این محله و چنار معروف امامزاده صالح یاد شده است .

فهرست مطالب:
مقدمه
تعریف میدان
تاریخچه میدان تجریش
مجل ها و حومه شهر تجریش
معرفی میدان
خیابان ها و امکان پیرامون
توصیف میدان و محدوده آن
ارزیابی میدان
ساختار محتوایی
نقشه راهنمای تهران و موقعیت میدان تجریش
عکس هوایی
سلسله مراتب دسترسی
دسترسی ها
نقشه وضع سابق میدان
نقشه وضع موجود میدان
کاربریها
فضاهای عمومی و خصوصی
فضاهای پر و خالی
عناصر شاخص سایت
وضعیت ترافیکی سایت
ترافیک
بدنه های موجود درسایت
کف سازی
چند نوع از کف سازیها در حاشیه میدان
لبه ها ی موجود درسایت
فضای سبز
الگوهای رفتاری
موانع و مشکلات
ایستگاه حمل و نقل عمومی
ایستگاه حمل و نقل عمومی
ایستگاه تاکسی
مبلمان شهری
چند نمونه از نیمکت های موجود در حاشیه میدان
پل هوایی
کاربری نظامی
کاربری فرهنگی
نقاط بحرانی
تابلوها

این فایل با فرمت پاورپوینت در ۷۲ اسلاید قابل ویرایش تهیه شده است.

هدیه محصول
فایل Word طراحی شهری میدان و بلوار جانباز(۷۳ صفحه)


فرمت فایل: پاورپوینت

تعداد صفحات: 72

پس از ثبت دکمه خرید و تکمیل فرم خرید به درگاه بانکی متصل خواهید شد که پس از پرداخت موفق بانکی و بازگشت به همین صفحه می توانید فایل مورد نظر خورد را دانلود کنید. در ضمن لینک فایل خریداری شده به ایمیل شما نیز ارسال خواهد شد. لینک دانلود فایل به مدت 48 ساعت فعال خواهد بود.


مطالب مرتبط