پاورپوینت بیماری های مهم گیاهی ۳۹ اسلاید

PowerPoint important plant diseases

دانلود پاورپوینت بیماری های مهم گیاهی ۳۹ اسلاید

بلاست مرکبات: Citrus blast
بیماری ناشی ازباکتری Pseudomonas syringae pv. Syringae است که در مرکبات ایجاد لک ه‌های نکروتیک در برگها، دمبرگها و میوه می‌نماید. لکه‌های تیره رنگ روی میوه black pit نیز نامیده شده‌اند. نشانه‌های بیماری در شاخ و برگ جوان شبیه نشانه‌های سرمازدگی است.

کنترل:
سمپاشی با ترکیب بردو ۰٫۵درصد و اکسی کلرور ۱ درهزار. هرس شاخه‌های آلوده واقدامات قرنطینه‌ای

شانکر باکتریایی مرکبات
citrus   canker
عامل آن باکتری Xanthomonas axonopodis pv.citri است وروی میوه وبرگ لکه‌های ابتدا آبگز وبعد چوب پنبه‌ای کمی برجسته وروی شاخه‌های جوان زخمهای جرب مانند ایجاد می‌کند. از این باکتری پنج سویه به نامهای A،B،C،DوE  گزارش شده است سویه‌A  نسبت به سویه‌های دیگر قدرت بیماری‌زایی بیشتر ودامنه میزبانی وسیع‌تری دارد.
نوعی بیماری در مرکبات که در مناطق جنوبی کشور از جمله هرمزگان جیرفت، کرمان، سیستان و بلوچستان باعث بروز مشکلاتی برای باغداران گردیده است.

سفیدک حقیقی(پودری) سیب :
Apple powdery mildew
بیماری ناشی از قارچ   podosphaera leucotricha    است. این قارچ به شاخ وبرگ جوان، گل ومیوه میزند  واغلب باعث خشکیدن شاخه های جوان میشود. بروی برگ نیزایجاد پیچیدگی مینماید. گلهای آلوده چروکیده وحالت گوشتی پیدا میکند. اغلب آلودگی روی پاجوشها دیده میشود


فرمت فایل: پاورپوینت

تعداد صفحات: 39

پس از ثبت دکمه خرید و تکمیل فرم خرید به درگاه بانکی متصل خواهید شد که پس از پرداخت موفق بانکی و بازگشت به همین صفحه می توانید فایل مورد نظر خورد را دانلود کنید. در ضمن لینک فایل خریداری شده به ایمیل شما نیز ارسال خواهد شد. لینک دانلود فایل به مدت 48 ساعت فعال خواهد بود.


مطالب مرتبط