پاورپوینت بررسی پی گسترده و شمع، مهندسی پی

دانلود پاورپوینت بررسی پی گسترده و شمع، مهندسی پی ppt
معرفی مقاله:
مقاله طرح افتاب گرگان در مرکز این شهر در حال اجرا می باشد شهر گرگان با جمعیت ۳۶۰۰۰۰ هزار نفری خود دارای مساحتی ۳۵۰۰ هکتاری می باشد . این شهر دارای ۳۵۰ هکتار بافت ناکارامد و فرسوده است که مستلزم بهسازی و نوسازی می باشد. این بافت های فرسوده در مرکز شهر قرار دارد وازموقعیت ممتاز شهری بهره می برد که متاسفانه بی توجهی مسئولین بر شدت فرسودگی ان افزوده است. این طرح شامل مجتمع های تجاری خدماتی اداری مسکونی پارکینگ فضای سبز و …می باشد که زیر بنای ۱۵۶۰۰۰ متر مربع با سطح اشغال ۴۰ درصد و تراکم ۳۰۰ را شامل می شود. سطح اشغال کم و تراکم ساختمانی بالا و استفاده بهینه از زمین جهت ساخت وساز و قابلیت احداث معابر وسیع و استاندارد از ویژگی های ان است.

منابع مالی مقاله:
۱٫ فروش سهام
۲٫اخذ تسهیلات از بانک مسکن
۳٫سازمان عمران و بهسازی شهری
۴٫سازمان ملی زمین و مسکن
۵٫شهرداری گرگان که بیش از ۹۰ میلیارد ریال تامین اعتبار صورت گرفته است.

مقدمه
پی:
انتقال بار از روسازه به زمین توسط عنصری به نام پی یا فو نداسیون انجام می گیرد.از مواردی که مهندسی عمران با ان مواجه است می توان پی های ساختمان های مسکونی“ تجاری و اداری پل ها ” سیلو ها ” مخازن ” سازه های کنار ساحل و دیوارهای حایل را نام برد.

خصوصیات پی:
پی نه تنها باید بارهای استاتیکی سازه ای حاصل از ساخت و ساز را به طور مطلوب و بدون عوارض غیر عادی ناشی از گسیختگی“لهیدگی“فشردگی و لغزش و چرخش به زمین منتقل نموده ” بلکه می بایست بارهای دینامیکی حاصل از انفجار ” زلزله“ ترافیک و ارتعاشات حاصل از ماشین الات را نیز با ایمنی کافی تحمل نماید.

خاکها:
در عرف مهندسی به مجموعه ای از مصالح طبیعی ویا رسوبات معدنی و الی با پیوند های ضعیف که بر روی سنگ بستر یافت می شوند

مهندسی پی:
مشتمل بر قواعد زمین شناسی ” مکانیک خاک و سنگ و نیز مهندسی سازه به منظور تحلیل ” طراحی و اجرای پی ها (فونداسیون) است.

منشا خاکها
خاکها به دو صورت در مهندسی عمران کاربرد دارند. اول به عنوان بار بر نهایی که باید در اندر کنش با پی ” بارها را تحمل نماید .دوم خاک به عنوان یکی از رایج ترین مصالح عمرانی ومنابع قرضه که در ساخت مصالح عمرانی کاربرد دارد. خاکها از متلاشی شدن سنگها پدید می ایند و فضای خالی بین ذرات خاک از اب یا هوا (سیالات) پر شده است

معرفی خاک مقاله
زمینی که مقاله در ان اجرا می شود سابقا باغ بوده که نوع خاک ان تماما رسی و در ترازمنفی ۹ از کف خیابان اصلی دارای ابهای زیرزمینی می باشد

مضامین مورد خطاب مهندسی ژئو تکنیک
۱٫ کفایت خاک و سنگ واقع در زیر بنا در تحمل ایمن بار سازه احداثی
۲٫ تعیین وضعیت سطح اب زیر زمینی و عواقب تغییرات اتی ان در مقاله
۳٫ عوارض و عواقب حاصل از ساخت وساز“خاکریزی ویا گودبرداری
۴٫ طراحی و انتخابات فونداسیون های مناسب جهت مقاله مورد نظر
۵٫ ملاحظات پایداری و ملزومات پایداری سازی برای شیب های طبیعی و مصنوعی
۶٫ ضرورت به کارگیری سازه های حایل در مقاله وچگونگی طراحی انها
۷٫ چگونگی پاسخ ورفتار ساختگاه در مقابل زلزله
۸٫ معضلات ژئوزیست محیطی“ احتمال مخاطرات بر سلامتی و ایمنی و راهکارهای مقابله با ان


فرمت فایل: پاورپوینت

تعداد صفحات: 52

پس از ثبت دکمه خرید و تکمیل فرم خرید به درگاه بانکی متصل خواهید شد که پس از پرداخت موفق بانکی و بازگشت به همین صفحه می توانید فایل مورد نظر خورد را دانلود کنید. در ضمن لینک فایل خریداری شده به ایمیل شما نیز ارسال خواهد شد. لینک دانلود فایل به مدت 48 ساعت فعال خواهد بود.


مطالب مرتبط