صفحه اصلی پرسش و پاسخ پشتیبانی تماس با ما
صفحه نخست  » پاورپوینت  »  پاورپوینت انواع قانون اساسی

پاورپوینت انواع قانون اساسی

پاورپوینت انواع قانون اساسی
پاورپوینت انواع قانون اساسی شامل 21 اسلاید زیبا ، که با جدیدترین نسخه پاورپوینت طراحی شده و تمام اسلایدها دارای slide show بسیار زیبا و کارشده و قابل ویرایش می باشد . همچنین به راحتی می توان قالب آن را به مورد دلخواه تغییر داد و در تهیه آن کلیه اصول نگارشی، املایی و چیدمان و جمله بندی رعایت گردیده است. این پاورپوینت برای دانشجویان علوم سیاسی ، حقوق و سایر دانشجویان مرتبط کاربرد دارد. در ادامه ابتدا بخشی از متن این پاورپوینت را برای شما آورده ایم ، سپس فهرست مطالب و در انتها تصویری از پیش نمایش اسلایدهای این پاورپوینت را برای شما قرار داده ایم تا بتوانید جزئیات آن را مشاهده کنید و در صورت تمایل در ادامه مطلب آن را دانلود نمایید .

مقدمه :
قانون اساسی در مفهوم عام به کلیه قواعد و مقررات عرفی و مدون یا پراکنده ای گفته می شود که مربوط به قدرت و اجرای آن است. بنابراین اصول و موازین حاکم بر سیاسی افراد در ارتباط با دولت و نهادهای سیاسی کشور و شیوه تنظیم آنها همچنین کیفیت توزیع قدرت میان فرمانروایان و فرمانبران از زمره قواعد قانون اساسی است. با این برداشت هیچ جامعه کشوری یا دولت-کشوری نمیتوان یافت که فاقد قانون اساسی باشد.
در گذشته ها این مفهوم یا به صورت مقررات موضوعه پراکنده یا مدون یا عرفی یا مخلوطی از انواع آن در جوامع بزرگی مانند مصر قدیم و ایران باستان و یونان باستان و رم و چین وجود داشته است. لکن از قرن 18 شکل جدیدی یافته و به صورت سندی در آمده است که اساسی ترین قواعد و مقررات و اصول حاکم را در خود گرد آورده است.
به طور کلی می‌توان قوانین اساسی کشورها را از جهت ماهوی به دو قسم ذیل تقسیم کرد:

1) قانون اساسی تکاملی
که در اثر تغییرات تکاملی و تدریجی جامعه سیاسی، طی یک دورۀ طولانی، به وجود می‌آید. این نوع از قانون اساسی حاصل یک مجلس به خصوص در زمانی معیّن نیست، بلکه محصول عرف‌ها و سنّت‌هایی است که به مرور زمان در یک کشور شکل گرفته و حکومت و ملّت از آن‌ها تبعیّت می‌کنند.
در حقیقت قانون اساسی تکاملی اوّلاً فرزند تاریخ است نه مخلوق اراده یک مجلس معیّن. ثانیاً بیشتر اصول آن غیر مدوّن است که تنها به صورت رسوم سیاسی در کشور حضور دارند. ثالثاً قانون اساسی تکاملی از نوع انعطاف پذیر آن است. البته‌ این نوع قانون در همه کشورها جاری نمی‌باشد.
و …

فهرست مطالب
مقدمه
قانون اساسی تکاملی
قانون اساسی تدوینی
تغییر و اصلاح در قانون اساسی
امتیازات قانون اساسی انعطاف‌پذیر
نقاط ضعف‌ قانون اساسی انعطاف‌پذیر
امتیازات قانون اساسی سخت
نقاط ضعف‌ قانون اساسی سخت
پایان


تعداد صفحات : 21 | فرمت فایل : پاورپوینت

بلافاصله بعد از پرداخت لینک دانلود فعال می شود