صفحه اصلی پرسش و پاسخ پشتیبانی تماس با ما
صفحه نخست  » فنی و مهندسی  »  پاورپوینت اقتصاد گوسفند داری ۲۵ اسلاید

پاورپوینت اقتصاد گوسفند داری ۲۵ اسلاید

دانلود تحقیق و مقالات رشته دامپروری با عنوان دانلود پاورپوینت اقتصاد گوسفند داری ۲۵ اسلاید ppt دانلود مقاله دامپروری در قالب powerpoint  و قابل ویرایش و در ۲۵ اسلاید گرد آوری شده است.

پاورپوینت اقتصاد گوسفند داری

پاورپوینت اقتصاد گوسفند داری

دانلود پاورپوینت اقتصاد گوسفند داری ۲۵ اسلاید ppt دانلود مقاله دامپروری

عنوان : اقتصاد گوسفنداری
مقدمه:
از مهمترین عواملی که پیشرفت در هر فعالیت تولیدی و اقتصادی را تضمین می کند، تلفیق دانسته های علمی با امکانات عملی است و این امر به ویژه در برخی از رشته های تولیدی مانند فعالیت های دامپروری و بخصوص گوسفند داری، حائز اهمیت است.
نکته حائز اهمیت در آستانه ورود به اقتصاد جهانی ﴿سال۲۰۰۶میلادی﴾ تنها پرورش آن دسته از دام و طیور توجیح پذیر است که در جیره غذایی آنها از اقلام وارداتی بهیچ عنوان استفاده نگردد.

– گوسفند دم دار نژاد زل:
گوسفند زل نژاد مخصوص و منحصربفرد ایرانی است که بر خلاف سایر نژادهای دیگر گوسفندان ایرانی بجای کیسه چربی ﴿دنبه﴾ دارای زایده دمی شکلی میباشد.
مناطق پرورش: همانطوریکه از اسم گوسفند زل که به نژادهای ساحلی نیز معروف شده بر میآید مناطق پرورش دامهای نامبرده را اکثر نقاط ساحلی دریای خزر﴿استان گیلان- مازندران و قسمتی از دشت گرگان﴾ تشکیل میدهد. افراد پرورش دهنده گوسفندان نامبرده بخاطر وسعت محل دارای اختلافاتی از نظر طرز فکر – زبان – عادات و رسوم محلی و نظایر آن هستند و افرادی نظیر گالشهای گیلک – گالشهای مازندرانی – ایلات تراکمه و جعفربای گرگان به پرورش این گوسفندان اشتغال دارند.

– مشخصات و اندازه گوسفند زل:
(مشخصات نژادی و اندازه گیریها درسال ۱۳۴۵ توسط گروه تحقیقاتی دامپروری دانشکده دامپزشکی تعین و ثبت گردیده) گوسفندان زل در گروه راست بر – سبک وزن و کوتاه اندام قرار گرفته است.
سر ظریف و کوچک و پیشانی کوتاه – حدقه صاف بوده نیمرخ مستقیم است – برجستگی بر روی بینی یا پیشانی دیده نمیشود.
گوشها متوسط کوچک – نیمه افتاده و کم و بیش افقی میباشد. شانه – سینه – ران – لاغر و استخوانی و رشد عضلات ناچیز میباشد. شاخ در نرها طویل و کاﻣﻸ پیچیده و قوی میباشد ولی میشها فاقد شاخ میباشند.
اعضا در این حیوان باریک و کشیده – فاقد پشم – مفصل خرگوشی ظریف و در امتداد پاها قرار گرفته است. رنگ اکثراً سفید متمایل به نخودی تا شکری و گاهی حنائی میباشد، که در نواحی سر و اعضاء گاهی برنگ تیره تر تا خرمایی شفاف تغییر پیدا می کند.


تعداد صفحات : 25 | فرمت فایل : پاورپوینت

بلافاصله بعد از پرداخت لینک دانلود فعال می شود